O idee de afaceri foarte cautata in zilele noastre de catre micii antreprenori este deschiderea unui magazin online (platforma online) si utilizarea sistemului de tip dropshipping.
Dropshipping-ul este un sistem de vanzare prin care persoana care detine un magazin online nu va avea bunurile comercializate in stoc (intotdeauna va avea stoc zero), ci va transfera automat comenzile clientilor si detaliile de expediere catre un producator sau catre un alt comerciant (furnizor), acesta din urma fiind cel care va livra efectiv produsele comandate de client.
Utilizarea sistemului dropshipping este atractiva deoarece prezinta numeroase avantaje pentru antreprenori, dintre care:
? costuri cu investitia initiala sunt reduse;
? eliminarea costurilor privind gestionarea marfurilor;
? daca nu exista efectiv un depozit, atunci produsele vandute pe site pot fi numeroase (gama larga);
? eliminarea unor activitati cum ar fi: inventarierea, procesarea comenzilor, ambalarea, etc.
? eliminarea costurilor privind salariile gestionarilor;
? eliminarea costurilor cu transportul marfurilor si complicatiilor logistice;
? administrarea magazinului online de oriunde, chiar si de acasa;
? riscuri reduse.
Cel mai mare cost pe care o afacere de tip dropshipping l-ar putea implica, ar fi acela de creare si intretinere a platformei online, insa acest cost poate sa nu existe in conditiile in care antreprenorul are studii in domeniul IT si poate crea si administra singur aceasta platforma, ramanand sa plateasca doar chiria server-ului unde este gazduita platforma.
Desigur, va mai exista si costul cu serviciile contabile, dar acesta este un cost comun oricarui business.
Cum se factureaza?
In primul rand, pentru a? putea factura, antreprenorul care isi deschide un magazin online si va utiliza sistemul dropshipping va trebui sa se inregistreze ca persoana juridica (PFA; II; IF; SRL; SRL-d; etc.) la Oficiul National al Registrului Comertului.
O a doua etapa dupa infiintarea societatii este aceea de stabilire a persoanei? care se va ocupa de contabilitatea firmei. Pentru SRL se poate apela la angajarea cu contract individual de munca a unei persoane cu studiile necesare sau se poate apela la externalizarea serviciilor de contabilitate unei alte societatii care activeaza in acest domeniu.
In ceea ce priveste TVA-ul, entitatea poate opta pentru a ramane inregistrata ca neplatitor de TVA, asteptand pana cand se va depasi plafonul cifrei de afaceri de 300.000 lei, sau va putea sa solicite, inca de la infiintare, optional, inregistrarea in scopuri de TVA. Ramane la latitudinea antreprenorului si la eventualele beneficii pe care i le poate aduce aceasta decizie.
Insa, avand in vedere ca investitia cu deschiderea unui magazin online bazat pe sistemul dropshipping este mica iar cheltuielile lunare cu functionarea acestui magazin sunt mici, recomandat este ca antreprenorul sa ramana neplatitor de TVA pana cand acesta depaseste cifra de afaceri de 300.000 lei si devine obligatoriu acest aspect.
Spunem acest lucru deoarece inregistrarea in scopuri de TVA inca de la infiintare este rentabila pentru entitatile care au cheltuieli mari cu investitia initiala dar si pe parcurs cu functionarea activitatii, putand astfel sa-si deduca sume mari de TVA inca de la inceput, cu mentiunea faptului ca furnizorii cu care aceasta colaboreaza sunt si ei tot platitori de TVA.
In alta ordine de idei, chiar daca bunurile comandate de clienti prin sistemul dropshipping se deplaseaza de la producatorul / furnizorul cu care colaboreaza antreprenorul, direct catre clientii antreprenorului, modul de facturare il va implica si pe acesta din urma.
Adica, dupa ce clientul a plasat comanda pe platforma online, furnizorul / producatorul cu care antreprenorul colaboreaza va primi si el automat aceasta comanda si informatiile despre expediere. Acesta din urma va emite catre firma antreprenorului o factura (factura de intrare) cu bunurile comandate de client, apoi antreprenorul va trebui sa emita o factura (factura de iesire) catre client cu bunurile comandate.
Schema practica:
Furnizor/producator – emite factura ?Firma dvs. – emite factura ?Client
Factura primita de la furnizor/producator este considerata pentru firma ta o factura de achizitie (factura de intrare) iar factura emisa de firma ta catre client este o factura de vanzare (factura de iesire), practic ceea ce comanzi de la furnizor/producator vei factura automat la client, si de aici reiese faptul ca stocul intotdeauna va fi zero.
In ceea ce priveste expedierea produselor catre client, societatea ta nu va avea nicio implicatie, furnizorul / producatorul se va ocupa de acest aspect.
Care este castigul din aceasta idee de afacere?
Proprietarii de afaceri de tip dropshipping vor castiga din diferenta de pret rezultata dintre pretul de achizitie de la furnizor/producator si pretul mai ridicat pe care acestia il fixeaza pentru clienti pe platformele lor online.
Datorita faptului ca majoritatea clientilor cerceteaza piata si preturile inainte de a achizitiona un bun si aleg sa cumpere acel bun care este rentabil in raport calitate-pret, unii antreprenori tind sa vanda produsele pe platforma la un pret mai mic decat alti comercianti cu scopul de a atrage cat mai multe comenzi, insa din pacate, de cele mai multe ori, aceasta metoda se concretizeaza intr-un profit mai redus pentru antreprenori.
Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.
Buna ziua,
Ce se intampla in situatia in care plasez comanda catre furnizorul meu si aceasta nu imi trimite factura? Am intalnit pe forumurile din afara cat si pe cele din Romania aceasta situatie. Ma refer la furnizori din China, care probabil nu sunt nevoiti sa emita facturi pt toate produsele vandute pe anumite platofrme de e-commerce.
Bineinteles ca eu voi discuta in prealabil si voi cere sa mi se confirme daca emit facturi sau nu, insa cred ca este posibil totusi sa ma lovesc si de furnizori care sa nu imi trimita invoice-ul. Este clar ca nu am cum sa ii constrang sa faca acest lucru.
Ce variante am in aceasta situatie?
Inteleg ca sunt aplicatii (Ali Billing/ Ali Invoice) legate la platforma pe care furnizorul meu are magazinul deschis (Aliexpress), care emit documente cu denumirea „Invoice” in locul furnizorului. Cat de ok sunt altfel de documente? Se pot folosi in contabilitate sau prezint vreun risc la un viitor control?
Imi doresc sa imi deschid un SRL si sa imi fac un magazin online utilizand varianta de dropshipping si de asemenea as vrea sa functionez legal si sa nu am surprize neplacute de aceea mi-am pus aceasta problema legata de facturi.
Va multumesc anticipat!
Buna ziua Georgiana,
Este intr-adevar o situatie frecvent intalnita, mai ales la furnizorii din China. Din pacate, in legislatia noastra, factura este necesara. Astfel, prima noastra recomandare este de a face tot posibilul pentru a obtine respectivul document.
Pe de alta parte, trebuie sa tineti cont ca nu este neaparat necesar ca documentul trimis de furnizor sa aiba titlul Invoice/Factura. Codul fiscal prevede la art. 319 ca si alte documente sunt considerate facturi daca indeplinesc necesarul de informatii al unei facturi. Asadar, puteti sa verificati ce documente primiti de la furnizor si sa concluzionati daca acestea pot tine sau nu loc de factura.
Pentru aceasta ar fi bine sa va consultati cu contabilul dumneavoastra pentru a vedea daca sunt respectate cerintele.
Speram ca aceste informatii sa va fie utile.
Zi frumoasa!
Va multumesc pentru raspuns!
Buna ziua,
Ce se intampla cu TVA-ul daca entitatea din Romania este neplatitoare de TVA dar are cod intracomunitar de TVA. Poate alege sa ofere codul catre furnizor (care este o entitate platitoare de TVA intr-o alta tara din UE) si sa plateasca in Romania TVA? Adica furnizorul nu va factura cu TVA, iar entitatea din RO va calcula si plati TVA-ul pentru suma care se afla scrisa pe factura de achizitie primita de la furnizor? In acest caz factura emisa de entitatea din RO catre clientul final din EU (persoana fizica) nu va avea TVA iar TVA-ul se plateste numai pentru valoarea de achizitie. Am inteles bine?
Multumesc anticipat pentru raspuns si va doresc sarbatori fericite!
Buna ziua,
Dumneavoastra aveti obligatia sa ii comunicati codul special de TVA furnizorului (doar la achizitiile intracomunitare de bunuri pana in 10.000 EUR (34.000 lei) puteti sa nu solicitati obtinerea codului special de TVA).
Asadar, aceasta este o obligatie, nu o optiune. In felul acesta furnizorul va va emite factura fara TVA iar dumneavoastra veti calcula si plati TVA la buget in Romania, depunand si D 301.
O zi frumoasa!
Buna ziua. Daca pe magazinul online am de exemplu 1000 de comenzi, trebuie sa fac factura de intrare si iesire pentru fiecare in parte? Daca nu, cum se procedeaza mai exact?
Buna ziua Alex,
Daca vorbim de comenzi de la clienti, inseamna ca vorbim de iesiri de marfa din mgazinul online. Va trebui sa faceti factura pentru vanzarile efectuate pe baza careia sa descarcati gestiunea. Factura se face pentru fiecare client in parte. Pentru intrarile de marfa de la furnizori veti primi factura de intrare pe baza careia veti incarca gestiunea.
Zi frumoasa!
Buna ziua.
Exista posibilitatea ca furnizorul/partenerul sa ne emita o singura factura pe saptamana in care sa fie cuprinse toate comenzile pe care le-a procesat si expediat in acea saptamana ?
Va multumesc
Buna ziua,
Da, este posibil acest lucru in care factura sa centralizeze mai multe livrari.
Zi frumoasa!
Buna ziua,
La client ce factura ajunge? Daca produsul este livrat catre client direct de dropshipper? O trimit eu pe mail si la client in colet nu exista?
Multumesc
Buna ziua Alex,
Factura se poate trimite electronic, pe mail, clientului.
Zi frumoasa!
Buna ziua, am o interbare, daca am infintat si eu o firma bazata pe Drop Shipping, si face reclame pe Facebook sau Google (instagram cu ajutorul persoanelor cu mare numar de abonati) trebuie sa fiu platitor de TVA ?
Buna ziua Cristian,
In calitate de beneficiar al serviciilor intracomunitare Facebook si Google, aveti obligatia de a solicita inregistrarea in scop special de TVA (veti obtine codul special de TVA), cod pe care il veti comunica furnizorului. Apoi veti depune decontul special de TVA si veti achita TVA la bugetul de stat pentru facturile primite.
Zi frumoasa!
Buna ziua,
In cazul in care furnizorul este din afara UE (China – Aliexpress), iar clientii magazinului meu sunt atat din afara UE (SUA, Canada) cat si din UE, cum se procedeaza cu TVA-ul?
Multumesc!
Buna ziua Dragos,
In cazul in care marfa este transferata direct de la furnizorul din China catre clientii dumneavoastra din UE sau din afara UE, din punct de vedere a TVA, operatiunea nu este impozabila in Romania, fiidca nu efectuati niciun import si nicio livrare.
In Romania nu aveti obligatii din punct de vedere al TVA, insa trebuie sa evaluati necesitatea inregistrarii in scopuri de TVA in statul in care are loc opeartiunea.
Zi frumoasa!
buna ziua, in speta unui site de dropshipping , cei ce trimit Marfa catre clientii mei, ofera confidentialitate? adauga detaliile firmei mele pe colet? sau isi pun datele lor , urmand ca noi clientii sa comande direct catre ei?
Buna ziua,
Credem ca in aceasta situatie ar trebui sa verificati cu furnizorii clauzele contractului de colaborare, pentru a vedea de la caz la caz care sunt conditiile de colaborare.
Zi frumoasa!
Buna ziua,
ce este de facut in momentul in care firma este platitoare de TVA? Mai exact, cum ar trebui sa „colectez” acest tva clientilor din Statele Unite? Sau macar se colecteaza in Romania? Daca nu, care ar fi demersurile necesare pentru a putea rula aceasta afacere cu o firma inregistrata in Romania, platitoare de TVA, vanzand in sistem dropshipping in Statele Unite cu furnizor AliExpress?
Va multumesc anticipat, Adrian!
Buna ziua Daniel,
In cazul in care o firma devine platitoare de TVA, va avea cateva obligatii declarative suplimentare, plus obligatia de a colecta TVA inscriind TVA pe facturile de vanzare, cu exceptia situatiilor in care operatiunile sunt scutite de TVA.
In cazul dropshipping-ului, de regula, marfa nu intra pe teritoriul Romaniei si atunci nu putem vorbi de import sau achizitie intracomunitara, si de asemenea, nefiind expediata din Romania, nu putem vorbi nici de un export catre SUA.
Asadar, atat achizitia cat si livrarea se declara la operatiuni neimpozabile in decontul de TVA in Romania. Practic, operatiunile nu sunt purtatoare de TVA. Insa trebuie evaluata posibilitatea sa fie necesara inregistrarea fiscala in SUA.
Speram ca aceste informatii sa va fie utile.
Zi frumoasa!
Bun? ziua. In cazul in care se lucreaz? ?n sistem dropshipment in RO ?i marfa nu ajunge niciodat? fizic in posesia mea mai este nevoie de ?ntocmirea notei de recep?ie? Se poate emite factura din Smart Bill f?r? desc?rcare de gestiune? Care ar fi recomandarea Dvs pt note contabilei in acesta caz?
Mul?umesc
Buna ziua 🙂
Vanzarile in sistem dropshipping presupun ca nu se vor pastra bunurile comercializate in stoc, ci comerciantul va transfera comenzile clientilor si detaliile de expediere catre un producator sau catre un alt comerciant (furnizor), acesta din urma fiind cel care va livra efectiv produsele comandate de client.
Practic, dumneavoastra operati ca un intermediar care obtine venit sub forma de comision. In acest caz consideram ca nota de receptie nu este necesara, fiindca bunurile nu ajuns fizic in stoc astfel incat sa poata fi verificate de catre comisia de receptie.
La emiterea unei facturi din SmartBill aveti optiunea, setata implicit de descarcare gestiune, care insa se poate debifa. Este la optiunea utilizatorului. O varianta de monografie este: La vanzare, clientul plaseaza comanda in magazinul online pentru anumite bunuri; proprietarul magazinului ii trimite clientului factura : : 4111 Clienti = % (707, 4427). Furnizorul emite o factura cu bunurile pe care le-a livrat in numele proprietarului magazinului: %(607, 4426) = 401 Furnizori. Urmeaza desigur decontarile: 5121= 4111 si 401 = 5121.
Speram ca aceste informatii sa va fie utile!
Zi frumoasa!
Buna ziua, un srl care lucreaza in sistem dropshipping cu cod tva intracomunitar cand factureaza catre clienti persoane fizice factureaza fara tva dar cu cui din romania sau cu cod tva intracomunitar? obligatiile declarative la acest sistem sunt 390 si 301 la facturile de intrare si declaratia 100 la facturile de iesire? Multumesc
Buna ziua Sorana,
Daca entitatea are cod intracomunitar, il va folosi doar la tranzactiile intracomunitare. Pentru vanzarea catre clienti din Romania va utiliza codul de identificare fiscala din Romania si va factura fara TVA. Pentru tranzactiile intracomunitare va depune D 301 si D390.
Zi frumoasa!
Inca nu sunt lamurit daca este mai bine sau nu platitor de tva. In momentul de fata, produsele luate non-ue si vandute non-ue sunt fara aplicare de tva, corect? Din luna iunie, daca am inteles bine, se va platit pt produsele de mai sus. Astfel daca pe fiecare factura o sa am tva adaugat, nu este mai bine sa fiu platitor? Practic platest la stat aceste sume apoi le recuperez? Corect? In ce perioada se fac aceste plati (către stat – trimestrial? Si recuperez la sfarsit de an?). Va rog sa imi spuneti cum imi recomandați.
Buna ziua Cristi,
Am avea nevoie sa ne descrieti mai detaliat speta – produsele intra pe teritorul Romaniei sau nu? Daca dumneavoastra faceti importul si produsele ajung în Romania, atunci datorati TVA in vama si taxe vamale. Asadar, aveti TVA deductibil. La vanzari non UE nu aveti TVA. Deci veti fi in situatia de a avea TVA de recuperat. Pe de alta parte daca bunurile nu ajung in Romania, regimul fiscal este cu totul altul.
Multumim!
Zi frumoasa!
Bună!
Înțeleg așa funcționalitatea DropShipping:
1. Clientul magazinului meu online plasează o comandă la mine pe site
2. Comanda este văzută imediat în magazinul meu o line și la furnizorul meu
3. Factura ajunge automat la clientul meu pe email, cu datele mele de SRL
4. Contractul de colaborare cu furnizorul meu stabilește termenii de livrare (fie livrează furnizorul, fie marfa trece pe la mine și o livrez eu)
5. Aspectele tehnice (ex. cod produs) și fiscale (ex. diferența de preț pentru produs între intrare și ieșire) se stabilesc prin SmartBill, între mine și furnizor.
Dar toate acestea pot fi realizate DOAR DACĂ atât eu, cât și furnizorul meu folosim SmartBill, corect?
Mulțumesc anticipat pentru răspuns!
Buna ziua Luminita,
Voi incepe prin a mentiona ca dropshipping-ul nu este o functionalitate a SmartBill, ci un model de business. Pentru a nu intra aici in detalii, va las articolul nostru pe acest subiect.
In ceea ce priveste intrebarea adresata, precum si elementele mentionate, va rog sa notati ca din punct de vedere tehnic dumneavoastra puteti introduce in SmartBill produse fie doar in nomenclator (daca decideti sa folositi doar modulul de facturare) sau si pe stoc, daca doriti si modulul de gestiune. Codurile de produs le puteti stabili și introduce dumneavoastra.
Nu este obligatoriu ca furnizorul dumneavoastra sa aiba SmartBill, dar ar fi un plus si asta datorita Retelei.
Colegii noștri din departamentul de Vanzari va pot asista in a intelege ce modul vi se potriveste cel mai bine. Va invit astfel sa ii contactati pe adresa cloud@smartbill.ro
Mult succes!
Buna ziua,
Societatea noastra are implementat sistemul dropshipping. Bunurile sunt achizitionate din China si livrate de catre furnizorul din China direct catre consumatorul final, cu datele societatii noastre.
Trebuie sa platim TVA si sa intocmim declaratiile de import? Se considera ca noi importam?
Sau tva-ul si taxe vamale sunt platite de catre client?(consumatorul final)
Multumesc
Buna ziua Mihaela,
Plata taxei pentru importul de bunuri supus taxarii, potrivit Codului Fiscal, este obligatia importatorului.
Potrivit art. 309 din Codul Fiscal, importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este:
a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta data. Prin exceptie, furnizorul bunului sau un furnizor anterior poate opta pentru calitatea de importator. Orice livrari anterioare importului nu sunt impozabile in Romania, cu exceptia livrarilor de bunuri pentru care se aplica regulile prevazute la art. 275 alin. (1) lit. e) si f) din Codul fiscal;
b) furnizorul bunurilor, pentru livrarile de bunuri care sunt instalate sau asamblate in interiorul Romaniei de catre furnizor ori in numele acestuia si daca livrarea acestor bunuri are loc in Romania in conditiile art. 275 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, sau cumparatorul catre care se expediaza bunurile, daca acesta a optat pentru calitatea de importator;
c) proprietarul bunurilor, pentru bunurile importate in vederea efectuarii de operatiuni de inchiriere sau leasing in Romania;
d) persoana care reimporta in Romania bunurile exportate in afara Uniunii Europene, pentru aplicarea scutirilor prevazute la art. 293 alin. (1) lit. i) si j) din Codul fiscal;
e) proprietarul bunurilor sau persoana impozabila inregistrata conform art. 316 din Codul fiscal, care importa bunuri in Romania:
1. in regim de consignatie sau stocuri la dispozitia clientului, pentru verificarea conformitatii ori pentru testare. Beneficiarul inregistrat conform art. 316 din Codul fiscal poate fi importatorul bunurilor care are obligatia platii taxei pentru respectivul import, cu conditia ca bunurile respective sa fie cumparate de acesta sau daca nu le achizitioneaza sa le reexporte in afara Uniunii Europene;
2. in vederea repararii, transformarii, modificarii sau prelucrarii acestor bunuri, cu conditia ca bunurile rezultate ca urmare a acestor operatiuni sa fie reexportate in afara Uniunii Europene sau sa fie achizitionate de catre persoana impozabila inregistrata conform art. 316 din Codul fiscal care a efectuat importul.
Asadar, numai daca ati avea calitatea de importator ar trebui sa achitati TVA si taxele vamale pentru bunurile importate din China, import care are loc in statele de destinatie a bunurilor respective. Trebuie sa se tina cont de legislatia fiscala specifica fiecarui stat de destinatie a bunurilor.
Zi frumoasa!
Buna ziua, am si eu o intrebare, am un site in dropshipping cu furnizorul in Spania, am numar de Tva pe care l-am comunicat furnizorului, intrebarea mea este ce tva am de platit, adica daca un produs se vinde cu 100 ron eu platesc catre stat 19% , dar la achizitie nu mai platesc tva?
Buna ziua Daniel,
Am avea nevoie de mai multe detalii despre fluxul de activitate (de exemplu, unde sunt clientii) pentru a putea interpreta corect prevederile legislative.
Multumim.
Zi frumoasa!
Buna ziua. Va rog foarte mult daca se poate un răspuns …
Deci daca o firma di Romania ar apela la serviciile de intermediere la vânzare, a unei alte firme gen Ebay, Eprice, etc (in general Marketplace) … dar care se afla pe teritoriul sa zicem al Italiei ( deci UE), iar firma din Romania lucrează în sistem DropShipping unde marfa pornește direct de la un furnizor UE (sa zicem Spania) și se duce cu transportul furnizorului direct la consumatorul final sa zicem (Italia, Franta, Germania, Spania) fără a intra pe teritoriul româniei, atunci cum ar trebui sa se comporte firma din Romania in privința TVA ?
1. Ar trebui sa încaseze si sa verse TVA cu sistemul OSS sau …
2. Sa factureze cu 19% iar când ar depăși 10K euro sa își facă reprezentant in tarile UE respective ale clientului final?
3. Sa trimită marfa cu TVA 0% ca si cum ar fi un export in UE? in acest caz cine ar trebui sa colecteze și sa verse TVA in statul de reședința al clientului ? In situația când se face un dropshipping triunghiular cu un furnizor ex: Aliexpress / Alibaba exista Vamile care colectează TVA pentru statul respectiv dar in interiorul UE care ar fi soluția?
Am încercat sa găsesc un astfel de răspuns dar nu prea se stie o rezolvare sigura.
Va mulțumesc anticipat pentru un eventual răspuns!
Buna ziua,
Speta dumneavoastra fiind una complexa, necesita o analiza mai atenta. Astfel, va recomandam sa discutati cu un expert contabil, pentru a va asigura ca sunt corect considerate toate aspectele importante.
Sarbatori fericite!
Buna ziua, Am o societate care vrea sa inceapa activitatea cu vanzari online gen dropshipping, furnizorul de achizitie este din Spania, eu ca societatea in momentul de fata sunt neplatitoare de tva, si clientii finali vor fi persoane fizice din Romania, furnizorul(angrosistul) se va ocupa de livrarea marfii catre clientul final.
1. Sunt obligata sa obtin codul de tva special sau sa devin platioare de tva ca sa fie considerata achizitie intracomunitara.
Daca raman neplatitoare de tva si am cod special, platesc tva ul tarii de achizitie si emit facturi fara tva o perioada, pana la plafonul de 10000 euro.
Daca devin platitoare de tva, nu platesc tva la achizitie si aplic tva la incasare, insa emit facturi cu tva si colectez tva si sunt buna de plata
2. Are importanta ca marfa este livrata direct catre clientul final pentru a respecta conditiile unei livrari intracomunitare? important este sa vina marfa in Romania din Spania.
Va multumesc anticipat pentru lucidare.
Buna ziua Viorica,
Recomandam sa discutati aceasta speta cu un specialist in domeniul financiar contabil fiindca raspunsul este mai complex si trebuie analizate atent toate aspectele descrise.
Mult succes!
Buna ziua,
As dori daca se poatr o lamurire.
Am o firma neplatitoare de TVA.
Doresc sa pornesc o afacere in sistem dropshipping cu furnizor din China.
Clientul final va trebui sa achite tva, taxe vamale? Care ar fii mai departe obligatiilele mele in legatura cu aceste taxe, daca exista? Sau eu emit doar factura de iesire si va trebui sa achit doar impozitul aferent.
Buna ziua Andrei,
Este important pentru a putea oferi un raspuns sa descrieti mai amanuntit circuitul – unde veti face livrarile – in Romania, sau in afara tarii. In principiu, daca achizitionati marfa din China si vindeti de ex. in Germania, operatiunea nu este impozabila in Romania, fiindca marfa nu ajunge pe teritoriul Romaniei.
Va trebui sa analizati insa obligatiile fiscale pe care le aveti in Germania. Ca regula generala, in cazul importurilor de bunuri, obligatia platii TVA revine importatorului care este cumparatorul catre care se expediaza bunurile.
Prin urmare, numai daca ati avea calitatea de importator, ar trebui sa achitati TVA si taxele vamale pentru bunurile importate din China. Se va aplica astfel legislatia fiscala specifica fiecarui stat de destinatie a bunurilor.
Mult succes!