Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
#actual

Cronica antreprenoriala – a aparut aplicatia Inspectia Muncii

Cronica antreprenoriala
  1. Angajatii companiilor care isi intrerup activitatea din cauza aparitiei unor cazuri de infectare cu SARS-CoV-2 vor primi indemnizatie de somaj tehnic. Guvernul a adoptat o Ordonanta de Urgenta prin care a instituit o noua masura de sprijin pentru angajatii si angajatorii care sunt nevoiti sa intrerupa activitatea din cauza infectarii cu SARS-CoV-2 a unor salariati.Astfel, daca Directia de Sanatate Publica dispune suspendarea activitatii unei companii ca urmare a identificarii de persoane infectate cu SARS-CoV-2, toti angajatii, cu exceptia celor aflati in concediu medical, vor beneficiade acordarea indemnizatiei de somaj tehnic, din bugetul asigurarilor pentru somaj. Sprijinul financiar se va acorda pe toata perioada in care activitatea este suspendata, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2020 (Comunicat al Ministerului Muncii, 23.07.2020).
  2. A fost publicata metodologia de intocmire si transmitere a Registrului electronic de evidenta a zilierilor, precum si inregistrarile care se efectueaza in acesta. Au obligatia de a infiinta, completa si transmite Registrul electronic de evidenta a zilierilor persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale, intreprinderile familiale, pentru care zilierul desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional. Registrul se completeaza de catre beneficiar sau de catre una sau mai multe persoane imputernicite, cu ajutorul aplicatiei informatice pentru dispozitive mobile Inspectia Muncii. Aplicatia Inspectia Muncii este disponibila in PlayStore sau AppStore. Se completeaza si se transmite zilnic, inainte de inceperea activitatii fiecarei persoane care urmeaza sa se afle intr-un raport de munca cu Beneficiarul, sau lunar, pentru anumite domenii cum ar fi cel agricol, silvic, viticol, pomicol, legumicol, floricol, piscicol, cresterea animalelor etc (O 1140/23.07.2020).
  3. Studentii pot depune proiecte in cadrul programului special dedicat acestora Innotech-Student. Proiectul derulat prin Ministerul Fondurilor Europene prevede finantarea schemelor antreprenoriale ale studentilor romani din numeroase domenii care sunt inovatoare si aduc o valoare adaugata reala. Bugetul proiectului este de 20 milioane euro. Programul Innotech Student este prezentat detaliat inHotararea 558 din 16.07.2020. Aici sunt prezentate pe larg activitatilesi beneficiarii eligibili. Legat de termenul final pentru depunerea proiectelor, Ministerul Fondurilor Europene a publicat pe calendarul proiectului termenul de 7 octombrie – ora 16.00. Mai multe aici http://mfe.gov.ro/calendar/innotech-student/.
  1. Au fost aduse modificari legii privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap. Una din modificari vizeaza actualizarea definitiei unitatii protejate, aceasta fiind entitatea de drept public sau privat, cu gestiune proprie, in cadrul careia sunt angajate minimum 3 persoane cu handicap, care reprezinta cel putin 30% din numarul total al angajatilor, iar timpul de lucru cumulat al acestora reprezinta cel putin 50% din totalul timpului de lucru al tuturor angajatilor, precum si orice forma de organizare, potrivit legii, aleasa pentru desfasurarea unei activitati economice de catre o persoana fizica detinatoare a unui certificat de incadrare in grad de handicap. Nerespectarea conditiilor de autorizare si functionare pentru astfel de entitati se sanctioneaza cu amenda de la 25.000 lei la 50.000 lei si retragerea autorizatiei de functionare. O alta amenda actualizata de noua modificare este cea referitoare la parcarea altor mijloace de transport pe locurile de parcare adaptate, rezervate si semnalizate prin semn international pentru persoane cu handicap, care se sanctioneaza incepand cu 25 iulie 2020 cu amenda de la 2.000 lei la 10.000 lei si ridicarea mijlocului de transport de pe locul de parcare respectiv (Legea 145/2020).
  2. Cateva propuneri legislative au fost inregistrate la Senat in luna iulie 2020, propuneri care in situatia in care se vor aproba vor aduce simplificari activitatii firmelor. Acestea se refera la cresterea plafonului cifrei de afaceri pentru care firmele au obligatia de a depune raportari contabile semestriale, la 1.000.000 euro. In ultimii ani, firmele au avut obligatia de a depune raportari contabile semestriale, daca cifra de afaceri la finalul anului precedent depasea 220.000 lei. Pentru anul 2019 exista un proiect publicat de Ministerul de Finante care aproba acelasi plafon. Alte masuri vizeaza eliminarea obligatiei privind capitalul social minim la infiintarea unei firme si simplificarea procesului de transfer de parti sociale din cadrul SRL catre terti, proces care in momentul de fata se realizeaza in doua etape la ONRC si dureaza cel putin 30 de zile.

Daca vrei sa fii la curent cu modificarile care impacteaza mediul de business in aceasta perioada, urmareste articolele noastre din categoria Cronica antreprenoriala.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala. In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *