Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
#actualIntrebari din Domeniu

Cronica antreprenoriala – lansarea inscrierilor pentru microgranturi

Cronica antreprenoriala

Iata ce noutati avem pentru voi in editia de saptamana aceastaa cronicii antreprenoriale:

  • Incepand de luni, 12 octombrie 2020, ora 10.00, s-au lansat inscrierile pentru microgranturi in suma de 2.000 euro. Formularul electronic de inscriere in cadrul masurii 1 – Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile este activ aici. Formularul de inscriere va ramane activ pana vineri 16 octombrie 2020, ora 20:00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de inscriere pana la epuizarea bugetului.
  • Au fost actualizate competentele in efectuarea inspectiei fiscale la contribuabili. Astfel, conform O 3632 din 09.10.2020, sunt organe fiscale competente pentru efectuarea verificarii documentare in vederea stabilirii corecte a situatiei fiscale a contribuabilului/platitorului, potrivit prevederilor legale:
    1. functionarii publici cu atributii de inspectie fiscala din cadrul structurilor teritoriale din subordinea directiilor generale regionale ale finantelor publice, precum si din cadrul Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili
    2. functionarii publici din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala
      Functionarii publici cu atributii de verificare a situatiei fiscale personale a persoanelor fizice din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, precum si din cadrul Directiei generale control venituri persoane fizice sunt organe fiscale competente pentru efectuarea verificarii documentare in vederea stabilirii corecte a situatiei fiscale a contribuabilului/platitorului cu privire la impozitul pe venit.
  • Au fost introduse noi prevederi in ce priveste starea de alerta, prin H 841 din 8 octombrie 2020 astfel:
    1. pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu SARS-CoV-2 sunt interzise organizarea si desfasurarea de procesiuni, concerte sau a altor tipuri de intruniri in spatii deschise, precum si a intrunirilor de natura activitatilor culturale, stiintifice, artistice, sportive sau de divertisment in spatii inchise, cu anumite exceptii
    2. pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni si/sau pelerinaje religioase este permisa numai cu participarea persoanelor care au domiciliul sau resedinta in localitatea unde se desfasoara respectiva activitate
    3. se interzice participarea la procesiunile si/sau pelerinajele religioase prevazute mai sus a persoanelor care nu au domiciliul sau resedinta in localitatile in care se desfasoara aceste activitati
    4. pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu SARS-CoV-2, in perioada starii de alerta sunt interzise efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum si suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementarilor in vigoare, in scopul participarii la procesiunile si/sau pelerinajele religioase catre locurile unde se desfasoara aceste activitati.
  • Casa Nationala de Pensii Publice a publicat un anunt referitor la transmiterea prin mijloace electronice a adeverintelor care atesta continuarea studiilor. Potrivit prevederilor art. 114 alin. (2) din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice,plata pensiei de urmas se suspenda incepand cu data de 1 octombrie a anului in curs, in situatia copilului, beneficiar al unei pensii de urmas, care nu face dovada continuarii studiilor. Sunt avuti in vedere copiii urmasi care au depasit varsta de 16 ani. Avand in vedere ca, in prezent, institutiile de invatamant comunica prin mijloace electronice adeverintele prin care se face dovada continuarii studiilor, iar acesti beneficiari au posibilitatea de a le transmite caselor teritoriale de pensie prin aceleasi modalitati, adeverintele in cauza, transmise electronic, constituie dovada privind continuarea studiilor si vor fi avute in vedere la acordarea pensiei de urmas, respectiv la continuarea platii pensiei de urmas,urmand ca beneficiarii sa prezinte originalul pana la sfarsitul anului scolar 2020-2021.
  • Intr-un comunicat din 08.10.2020, ministrul finantelor publice a anuntat ca este in dezbatere o ordonanta care va aduce cateva masuri fiscale noi, printre care cea care vizeaza inlesnirea la plata pentru obligatiilor bugetare restante dupa data declararii starii de urgenta, administrate de organul fiscal central. Este vorba de o procedura simplificata de acordare a unei esalonari de plata pentru o perioada de 12 luni pentru obligatiile fiscale – bugetare care au fost acumulate in perioada de la inceputul starii de urgenta pana la 25 octombrie. Contribuabilul va trebui sa depuna o cerere pana la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, la cerere poate atasa graficul de esalonare cuprinzand cuantumul propus al ratelor de esalonare, sa nu inregistreze obligatii restante la data declararii starii de urgenta, sa nu se afle in procedura de insolventa, sa nu se afle in dizolvare, sa aiba depuse toate declaratiile fiscale.
  • Directia Generala Antifrauda Fiscala a lasat o operatiune Mercur, pentru verificarea veniturilor nedeclarate obtinute din comertul electronic nefiscalizat. Aceasta actiune vine ca urmare a extinderii acestui tip de comert si a numarului foarte mare de sesizari primite cu privire la imposibilitatea de a beneficia de garantie in lipsa documentelor fiscale. In urma primelor verificari, s-a observat ca odata cu cresterea exponentiala a vanzarilor online prin platforme cu reputatie si standarde ridicate, s-a intensificat si comertul cu marfuri contrafacute sau operate de firma fantoma, in special prin intermediul unor persoane fizice sau site-uri paravan, care opereaza in perioade scurte. Inspectorii antifrauda au analizat peste doua milioane de vanzari online de bunuri livrate prin curier si a inceput verificarea a peste 500 dintre clientii firmelor de curierat rapid cu cel mai mare volum de livrari cu plata ramburs sau in conturi bancare.
  • Ministrul Finantelor Publice a anuntat inceperea programului guvernamental pentru sustinerea companiilor mari, adica acele companii cu cifra de afaceri de peste 20 milioane lei la 2019, si care nu se aflau in dificultate la data respectiva. Programul se va derula prin EximBank. Cateva din conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca solicitantul sunt:
    • sa nu aiba decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau deciziile emise au fost executate
    • nu se afla in executare silita, inchidere operationala, dizolvare, lichidare sau administrare speciala
    • nu face obiectul nici unei cereri adresate instantelor judecatoresti competente de deschidere a procedurii de concordat preventiv sau de insolventa
    • nu inregistreaza datorii restante la bugetul general consolidat al statului ne-reglementate
    • sa prezinte serviciul datoriei de tip A incepand cu 01.12.2019 conform CRC (criteriu indeplinit daca Beneficiarul declara pe propria raspundere ca intarzierile la plata au aparut dupa 16.03.2020, ca urmare a pandemiei COVID-19)
  • Pentru semestrul II al anului 2020, valoarea sumei care se acorda lunar, respectiv ocazional, sub forma de tichete culturale este de maximum 160 lei/luna, respectiv de maximum 320 lei/ eveniment (Ordinul nr. 2.753/3.191/2020 pentru stabilirea valorii sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru semestrul II al anului 2020 a fost publicat in MOF 907/06.10.2020).
  • MEEMA a actualizat procedura de implementare a masurii 2 Granturi pentru capital de lucru inserand observatiile primite din mediul de afaceri, atat de la antreprenori cat si de la organizatiile reprezentative din domeniul sprijinirii intreprinderilor.
  • Directia Generala a Vamilor a publicat in 11.09.2020 un material util care prezinta procedurile simplificate de vamuire si se refera la:
    1. Procedura de autorizare pentru inscriere in evidentele declarantului
    2. Procedura de autorizare pentru acordarea statutului de Destinatar agreat in cadrul regimului de tranzit unional/comun/TIR
    3. Procedura de autorizare pentru acordarea statutului de Expeditor agreat in cadrul regimului de tranzit unional
    4. Procedura de autorizare pentru utilizarea garantiei globale in cadrul regimului de tranzit unional/comun
    5. Exonerarea de garantie
    6. Vamuirea centralizata la nivel national
    7. Utilizarea declaratiei vamale cu codul de procedura de tip D

Materialul complet poate fi gasit pe site-ul Directiei generale a vamilor.

Daca vrei sa fii la curent cu modificarile care impacteaza mediul de business in aceasta perioada, urmareste articolele noastre din categoriaCronica antreprenoriala.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala. In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *