Pastila de contabilitate este un proiect realizat de SmartBill impreuna cu Delia Mircea de la contzilla.ro ce urmareste sa vina in sprijinul contabililor cu informatii utile, atat din domeniul legislativ, cat si extrase din spete prezentate direct de catre specialistii invitati.
Saptamana aceasta, Delia Mircea impreuna cu Carmen si Daniel Sandu de la DC Conta, au discutat despre societatile de contabilitate in prezent evolutii, digitalizare si responsabilitati.
Iata mai jos o parte din intrebarile adresate invitatilor:
1. Care au fost tendintele ultimilor ani in privinta evolutiei activitatii societatilor de contabilitate?
2. Cum se desfasoara in acest moment relatia companiilor cu fiscul ? In ce etapa este digitalizarea ? Ce s-ar putea imbunatati in relatia cu ANAF?
3. Pe de alta parte, cum colaborati in acest moment cu clientii societatii de contabilitate ? Comunicati exclusiv online? sau mai exista si schimbul de documente in format fizic?
4. Care este politica voastra referitoare la modul de stabilire a tarifelor pentru clienti noi? Ce informatii le solicitati? Cum stabiliti tariful si cat de des revizuiti tariful clientilor ?
5. Cum procedati in situatia in care ati preluat un client nou si constatati ca datele din contabilitate nu sunt tocmai corecte ?
6. Ca urmare a modificarilor legislative din zona microintreprinderilor, tot mai multi clienti isi deschid mai multe firme, pentru a pastra regimul fiscal. Ne putem afla in situatia in care in loc de 10 societati la care le tinem contabilitatea sa avem 20 intr-un timp scurt. Cum gestionati un numar crescut de societati pentru care tineti contabilitatea?
7. Care considerati ca sunt principalele responsabilitati pe care ar trebui sa le aiba un cabinet de contabilitate? Cum punem limitele in ceea ce tine de contabilitate vs alte activitati pe care clientii se asteapta a fi prestate de un cabinet de contabilitate, dar nu tin de atributiile acestuia?
8. Cum au asimilat firmele raportarile RO e-Transport si RO e-Factura? Cat de complicat a fost procesul de instruire a clientilor si de suport in efectuarea acestor raportari? Care considerati ca ar trebui sa fie rolul contabilului in transmiterea acestor raportari ?
9. Ati constatat un volum mai mare de munca la inceputul acestui an vs anii precedenti? A crescut numarul de declaratii/raportari vs exercitiile precedente?
10. Adesea digitalizarea este vazuta ca o simplificare a activitatii contabililor, ceea ce este adevarat, insa clientii coreleaza aceasta simplificare cu o scadere a tarifelor. Cum vedeti acest aspect?
11. Pe langa activitatile contabile obisnuite, consultanta este o activitate care ocupa un rol important. Cat timp alocati consultantei clientilor in activitatea de zi cu zi si cum includeti in tarifele clientilor serviciile acestea?
12. Cum realizati in cadrul societatii voastre informarea clientilor cu privire la noutatile legislative cu impact asupra activitatii lor?
Daca nu ai reusit sa vezi live-ul, te invitam sa urmaresti inregistrarea mai jos:
Inscrie-te pe pagina evenimentului la urmatoarea discutie de marti, 23 mai, de la ora 10.30. Vorbim despre aspectele fiscale legate de deductibilitatea TVA, alaturi de Daniel Hadar – Tax Director NNDKP.
Daca vrei sa revezi toate episoadele seriei Pastila de contabilitate, o poti face pe canalul nostru de Youtube sau pe SmartBill la sectiunea Resurse – Invata. Poti asculta seria Pastila de contabilitate pe SmartBill Podcasts sau pe Spotify.
Testeaza SmartBill Conta programul nostru de contabilitate online si SmartBill ManagerConta, programul 100% gratuit prin care gestionezi rapid declaratiile catre ANAF si eficientizezi activitatile firmei tale de contabilitate.