Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
#actual

Comercializarea produselor preambalate al caror volum sau a caror greutate a scazut, procedura de aplicare a amnistiei – Cronica antreprenoriala

comercializarea produselor preambalate

Afla noutatile legislative din Cronica antreprenoriala saptamanala:

1. In Monitorul Oficial nr. 912 din 10 septembrie 2024 a fost publicat Ordinul nr. 539 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele preambalate al caror volum sau greutate au fost reduse. Ordinul impune operatorilor economici care comercializeaza produse la raft, destinate consumului in spatii de vanzare, obligatia de a oferi consumatorilor informatii complete, corecte si precise despre modificarile de cantitate prin reducerea volumului sau greutatii, chiar daca ambalajul, prezentarea si forma produsului raman identice, iar pretul este nemodificat.

Ordinul nu se aplica in cazul vanzarilor la distanta.

Operatorii economici trebuie sa afiseze pretul pe unitatea de referinta la locul de comercializare unde se aplica modificarile de volum sau greutate. In cazul in care un produs preambalat este vandut cu un volum sau o greutate redusa, operatorii au obligatia de a informa consumatorii despre aceasta modificare, chiar daca pretul de vanzare ramane acelasi.

2. Ministerul de Finante a publicat pe data de 13 septembrie 2024 proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligatii bugetare (amnistia fiscala aprobata prin OUG 107/2024).
Persoanele care pot beneficia de facilitatile prevazute in procedura sunt toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutii publice.

3. Ministerul Muncii a publicat proiectul de ordin pentru actualizarea valorii nominale a tichetelor de cresa pentru semestrul II 2024. Astfel, se propune ca incepand cu luna octombrie a anului 2024 pana in luna ianuarie 2025 inclusiv, valoarea indexata sa fie de 660 de lei, cu 20 de lei in plus fata de semestrul precedent.
In ce priveste valoarea tichetelor de masa, pentru semestrul II al anului 2024, incepand cu luna octombrie 2024, valoarea nominala a unui tichet de masa, stabilita potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin HG nr. 1045/2018, nu poate depasi cuantumul de 40.04 lei (anterior 40 de lei).
Dupa aprobare, aceste acte normative urmeaza sa fie publicate in MOF pentru a intra in vigoare.

4. Pe calendarul zilelor libere oficiale ramase pana la finalul anului se regaseasc urmatoarele trei:

– 30 noiembrie – Sfantul Apostol Andrei, cel Intai chemat, Ocrotitorul Romaniei (sambata)
– 1 decembrie (duminica)
– prima si a doua zi de Craciun (miercuri si joi)

5. Strainii cu sedere legala pe teritoriul Romaniei pot fi incadrati in munca in baza avizului de angajare obtinut de angajatori in conditiile prezentei ordonante, potrivit OUG 25/2014. Exista cateva exceptii cand nu este necesara obtinerea avizului cum ar fi de exemplu strainii al caror acces liber pe piata muncii din Romania este stabilit prin tratate incheiate de Romania cu alte state, strainii care sunt numiti la conducerea unei filiale, reprezentante sau sucursale de pe teritoriul Romaniei a unei companii care are sediul in strainatate, in conformitate cu actele prevazute de legislatia romana care fac dovada in acest sens sau strainii titulari ai dreptului de sedere pe termen lung pe teritoriul Romaniei.

Angajatorul are obligatia de a incheia contractul individual de munca in termen de 15 zile lucratoare de la intrarea strainului pe teritoriul Romaniei ori, dupa caz, de la obtinerea noului aviz de angajare, in cazul vizei de lunga sedere pentru angajare in munca.
Avizul de angajare se elibereaza de catre Inspectoratul General pentru Imigrari la cererea angajatorului daca sunt indeplinite o serie de conditiile generale si conditii speciale in functie de tipul de lucrator.

6. O data cu apropierea finalului de an, societatile trebuie sa tina cont ca au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
De regula aceasta inventariere se efectueaza la finalul exercitiului financiar. Rezultatul inventarierii se inregistreaza in contabilitate potrivit reglementarilor contabile aplicabile.

Actul normativ care reglementeaza inventarierea este Ordinul nr. 2.861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobare Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii. Acesta prevede ca la entitatile cu activitate complexa, bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia asigurarii valorificarii si cuprinderii rezultatelor inventarierii in situatiile financiare anuale intocmite pentru exercitiul financiar respectiv.
Acest ordin mai prevede ca toate elementele de natura activelor trebuie sa fie date in raspundere gestionara sau in folosinta, dupa caz, salariatilor ori administratorilor entitatii dar si faptul ca raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere revine administratorului.

7. AJFP Vrancea reaminteste intr-un comunicat ca in Monitorul Oficial nr.887/03.09.2024 a fost publicat OPANAF nr.6234/2024 pentru aprobarea modelului si continutului formularului „Notificare de conformare RO e-TVA”, precum si a procedurii de transmitere a notificarii.
Notificarea de conformare RO e-TVA se transmite contribuabililor/platitorilor, persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscale, care trebuie sa depuna la organele fiscale competente, pentru fiecare perioada fiscala, un decont de taxa, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care se incheie perioada fiscala respectiva, potrivit art. 323 alin. (1) din Codul fiscal, in situatia in care se identifica diferente semnificative intre valorile precompletate prin intermediul decontului precompletat RO e-TVA si valorile completate de catre persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA prin decontul de taxa pe valoarea adaugata.

Conform art. 5 alin. (8) din OUG nr. 70/2024, cu modificarile si completarile ulterioare, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA are obligatia de a transmite, in termen de 20 de zile de la primirea notificarii, rezultatul verificarilor efectuate asupra diferentelor comunicate prin Notificarea de conformare RO e-TVA, utilizand mijloace electronice. Aceasta prevedere intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2025, iar in cazul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare aceasta se aplica incepand cu data de 1 august 2025.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala. In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *