Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
#actualIntrebari din Domeniu

Cronica antreprenoriala – ce putem plati prin Ghiseul Virtual de Plati?

Cronica antreprenoriala
  1. Obligatiile de plata catre bugetul general consolidat se pot achita prin intermediulghiseului virtual de plati. Tot prin intermediul ghiseului virtual de plati, se vor putea realiza orice plati aferente prestarii oricarui serviciu public, inclusiv oricarui serviciu comunitar de utilitate publica, precum si orice plati aflate in legatura, directa sau indirecta, cu prestarea respectivului serviciu public, potrivit Hotararii 692 din 19 august 2020 publicata in MOF 767 din 21.08.2020. Normele metodologice, precum si normele tehnice privind Sistemul national electronic de plata online, se vor aproba in 30 de zile de la intrarea in vigoare a acestei hotarari.
  2. Ministrul Muncii a anuntat ca urmeaza sa inceapa primele plati pentru sprijinul acordat prin masura 41,5%, luni (24.08.2020) intrand banii in contul AJOFM-urilor. Totodata a comunicat ca au fost identificate o serie de probleme la completarea solicitarilor, precum: angajatori care au solicitat atat somaj tehnic cat si sprijin pe masura 41,5% (in contextul in care prin legislatie se prevede ca trebuie sa opteze pentru una din cele doua masuri), documente incomplete/incorecte, solicitari depuse de mai multe ori de catre acelasi angajator etc.
  3. Au fost aduse modificari legii pensiilor prin incadrarea in categoria locurilor de munca in conditii speciale pe cele din sectorul constructii nave pentru personalul care isi desfasoara activitatea in urmatoarele activitati specifice: control nedistructiv cu radiatii ionizante, izolare cu vata minerala, galvanizare, sablare/zincare, vopsitorie, sudura, montare/ demontare schele, lacatuserie montaj, tubulatura montaj, polizare montaj, mecanica montaj, electrica montaj (Legea nr. 188 din 21 august 2020).
  4. MFP si ANAF au anuntat dezvoltarea si implementarea unei noi facilitati ale SPV: se acorda titularului contului SPV posibilitatea de a plati, in numele oricarei alte persoane fizice, impozite sau contributii evidentiate in Declaratia unica. In noul meniu, disponibil in serviciul SPV, pentru accesarea acestei facilitati, se selecteaza optiunea Plata obligatii fiscale PF si apoi in numele altei persoane, se opteaza pentru plata obligatiilor fiscale declarate prin declaratia unica (impozit pe venit, contributii de asigurari sociale de sanatate/ contributii de asigurari sociale). Apoi se completeaza codul numeric personal/ numarul de identificare fiscala al persoanei pentru care se face plata, precum si suma care se doreste a fi achitata, dupa care plata poate fi efectuata.
  5. Incepand cu operatiunile efectuate incepand cu 1 septembrie 2020 se va utiliza un alt format al declaratiei 394. Aceasta a fost modificata pentru a putea reflecta tranzactiile cu parti afiliate (Ordinul 3281 din 21 august 2020).
  6. In MOF 762/20.08.2020 a fost publicata Legea 181/2020 privind gestionarea deseurilor nepericuloase compostabile. Legea are ca obiect stabilirea cadrului legal pentru desfasurarea activitatilor de gestionare a deseurilor nepericuloase compostabile, prin reciclarea/ valorificarea acestora folosind optiunea de compostare / digestie anaeroba, in vederea protejarii sanatatii umane si a mediului inconjurator. Potrivit acesteia, incepand cu data de 1 ianuarie 2021, autoritatile administratiei publice locale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, respectiv asociatiile de dezvoltare intercomunitara ale acestora, trebuie sa implementeze sistemul de colectare separata a deseurilor biodegradabile, sa extinda colectarea separata din usa in usa a biodeseurilor in mediul urban, dublata de implementarea schemei plateste pentru cat arunci si sa incurajeze compostarea individuala in gospodariile din mediul rural. Persoanele fizice si juridice care genereaza deseuri biodegradabile au obligatia sa depuna aceste deseuri in spatiile indicate sau sa le predea operatorilor autorizati pentru colectarea lor.
  7. Un nou proiect legislativ publicat de ONRC vizeaza simplificarea procedurilor de inregistrare a unei firme noi. Astfel, nu va mai fi necesar a fi prezentate la inregistrare: dovada rezervarii denumirii obligatia de prezentare a dovezii rezervarii firmei/emblemei este indeplinita prin grija personalului oficiului registrul comertului, in cazurile in care solicitantul indica, in orice modalitate, numarul de inregistrare a acesteia, actele de inregistrare a fondatorilor, administratorilor, cenzorilor/auditorilor persoane juridice, pentru persoanele juridice romane, pentru care datele pot fi verificate in sistemul informatic integrat al ONRC, documentele care atesta efectuarea varsamintelor sau calitatea de proprietar, in cazul declararii patrimoniului de afectatiune, pentru persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si familiale, orice documente care au fost anterior depuse si mentionate in registrul comertului, pentru care s-a efectuat publicitatea prevazuta de lege, documente emise anterior de ORCT, solicitate a fi depuse in sustinerea unor cereri de inregistrare (certificate de inregistrare, certificate constatatoare privind autorizarea functionarii), copii certificate de pe certificatele de inregistrare a persoanelor juridice care dobandesc calitatea de asociati pentru persoanele juridice romane, actul de inregistrare a persoanelor juridice romane care detin calitatea de administrator/director/membru al directoratului precum si alte cateva documente.
  8. In 20 august 2020 a fost inregistrata la Senat spre dezbatere o propunere legislativa care vizeaza posibilitatea deschiderii restaurantelor, in interior, in anumite conditii. Concret, se doreste completarea articolului 8 alin. 1 al Legii 55/2020 care prevede ca pe durata starii de alerta se poate suspenda consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice in spatiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, atat in interiorul, cat si la terasele din exteriorul acestora, cu urmatoarea prevedere: masura prevazuta mai sus nu se aplica in cazul operatorilor economici care asigura pastrarea unei distante de minimum 2 m intre mese si participarea a maximum 4 persoane la o masa, precum si departajarea spatiului comun prin panouri separatoare intre mese.
  9. Ca urmare a rectificarii bugetului de stat pe anul 2020 prin OUG nr. 135/2020, publicata in MOF nr. 751 din 18 august 2020, incepand cu data de 1 septembrie 2020, valoarea punctului de pensie va creste de la 1.265 lei la 1.442 lei. De asemenea, nivelul indemniza?iei sociale pentru pensionari, prevazuta de OUG nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate, creste de la 704 lei la 800 lei.

Daca vrei sa fii la curent cu modificarile care impacteaza mediul de business in aceasta perioada, urmareste articolele noastre din categoria Cronica antreprenoriala.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala. In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *