Autentificare Cloud

Contact

Bill
Iti plac articolele noastre? Afacerea ta va iubi produsele SmartBill.       Afla mai multe
Business Know-How

Cum sa scrii un email de vanzari bun?

mail vanzare

De cate ori nu ai primit un email de vanzari ?cold? despre care ti-ai dat seama imediat ca a fost trimis catre o baza de date larga, asadar fara sa existe un interes specific pentru tine / compania ta / problema ta?

Desi poate parea mult mai usor sa scriem un singur mesaj pe care sa il trimitem catre foarte multi potentiali clienti, s-ar putea ca efectul obtinut sa fie exact cel contrar celui pe care il asteptam. 

Odata cu aceasta criza, oamenii petrec mult mai mult timp online, ceea ce inseamna ca sunt si mult mai asaltati de mesaje si ca timpul si atentia lor sunt mult mai limitate. Asadar, ce poti face pentru a te evidentia si a obtine o intalnire (online sau offline) cu un potential client, in urma unei campanii de email marketing?

Creeaza o legatura prin personalizarea mesajului

In primul rand, ?one size does not fit all?. Fiecare destinatar trece mesajul prin filtrul sau personal si decide daca propunerea ta aduce sau nu valoare. Pentru a-i capta atentia, trebuie sa arati ca ti-ai facut temele.

Trimite e-mail-ul catre persoana cea mai relevanta si in masura sa ia o decizie si adreseaza-te folosindu-i numele (Dale Carnegie spunea, in celebra sa carte How to Win Friends and Influence People, ca oamenii iubesc sa isi auda numele). Evident, nu este cazul sa exagerezi si sa repeti asta de prea multe ori, insa este bine sa deschizi conversatia astfel.

Cu un search pe LinkedIn, de exemplu, poti afla mai multe si despre interesele destinatarului tau, si sa creezi o conexiune in cazul in care aveti ceva in comun – de ex, ?am vazut ca printre altele, te pasioneaza si economia circulara, un subiect despre care imi place sa citesc si sa vorbesc de fiecare data cand am ocazia?.

Fii cat mai specific

Arata-i destinatarului cum ai ajuns la el/ea, ce ti-a atras atentia si de ce. Spre exemplu, poti scrie despre cum ai descoperit site-ul companiei sale, ti-a placut design-ul foarte mult si apreciezi cat de curat sau prietenos arata. Poti indica anumite elemente specifice care au iesit in evidenta pentru tine si care au legatura in acelasi timp cu domeniul tau de activitate.

Pe langa lucrurile pe care le apreciezi, scoate-le in evidenta si pe cele pe care le poti imbunatati. Daca ti-a placut design-ul site-ului, poate consideri ca partea de copywriting poate fi imbunatatita. Sau daca ai comandat de la un magazin online si ti-au placut produsele, poate poti ajuta cu solutiile de impachetare, daca acesta este domeniul tau de activitate. 

Cu cat esti mai specific si mai clar, vei arata ca ai petrecut timp si ai depus deja un anumit efort pentru a intelege business-ul respectiv, pentru a vedea ce merge si ce ar putea fi imbunatatit.

Arata cum poti ajuta

Chiar daca multi se feresc sa ofere resurse gratuite, un funnel bun de conversie implica si un astfel de lead magnet  – o resursa prin care captezi atentia clientului, ca pas premergator deciziei de a cumpara.

Un astfel de lead magnet  poate fi, in functie de ce oferi, un articol pe o tema legata de problema pe care ai indentificat-o si pe care o poti adresa, un eBook, un video demo scurt, o prezentare, un test gratuit etc.

Multi oameni nu sunt pregatiti sa cumpere la prima interactiune, asa ca vei vrea sa cladesti o relatie, sa construiesti increde, sa arati ca ai disponibilitatea si capacitatea de a ajuta. Poti redirectiona destinatarul inclusiv catre testimoniale sau studii de caz, astfel incat sa dobandeasca o intelegere mai buna a serviciilor tale si a calitatii lor sau sa ceri un sfat, o opinie, o sugestie, astfel incat sa pui bazele unei comunicari bidirectionale si nu ale unui monolog.

Trimite un mesaj video

Creativitatea devine din ce in ce mai importanta in aceste mail-uri, ca metoda de a te diferentia. Poti folosi gif-uri, vizualuri reprezentative, jocuri de cuvinte si chiar mesaje video – o metoda pe care am testat-o si noi si care a dat rezultate foarte bune.

O astfel de inregistrare urmeaza acelesi reguli de mai sus, insa ii permit destinatarului sa te cunoasca mai bine, reusesti sa transmiti si un mesaj non-verbal prin ton, pozitia corpului si expresiile fetei, iar attention span-ul este mult mai crescut in cazul unui video. 

Filmarea nu trebuie sa fie lunga – maximum 2 minute, in care subliniezi aceleasi lucruri – cum ai ajuns la respectivul potential client, ce ai observat si cum poti ajuta, insa presupune un efort suplimentar care va fi cu siguranta apreciat.

Cateva tool-uri care te pot ajuta sunt Loom, Vidyard sau Soapbox – acestea iti permit sa inregistrezi un mesaj video sau sa iti inregistrezi ecranul si sa trimiti videoul sub forma unui link – fara a fi nevoie sa incarci un fisier in email. Ulterior poti urmari cate vizualizari a primit mesajul tau video sau daca a fost deschis. Iar veste buna este ca toate aceste instrumente au si versiuni gratuite.

Ofera optiunea unui call / meeting / telefon pentru a continua conversatia

Chiar daca deocamdata scopul tau este de a crea o legatura si a deschide o conversatie, nu pierde din vedere scopul final al acestui mail – sa vinzi produsul / serviciul tau. Asa ca ofera posibilitatea de a stabili o intalnire sau de a va auzi la un telefon (poti folosi tool-uri precum Calendly pentru ca destinatarul sa poata alege cel mai bun moment pentru un meeting).

De asemenea, nu ezita sa revii cu un mail de follow-up – multe mail-uri ajung in Spam sau in alte foldere sau pur si simplu, nu sunt vazute la timp, asa ca 1-2 remindere, scrise cu atentie si respect, te pot ajuta sa obtii un raspuns.

Nu in ultimul rand, tine cont de elemente precum: ora la care trimiti mesajul, limbajul comun cu cel al interlocutorului tau si, bineinteles, subiectul mail-ului, care trebuie sa atraga atentia fara sa para click-bait.

Speram ca aceste sfaturi sa te ajute si iti dorim mult succes! 

Despre Agentia STOICA
Suntem o agentie de growth marketing si ajutam companiile B2B sa isi creasca impactul in mediul online si sa atraga mai multi clienti prin intermediul website-ului. In peste 7 ani de activitate, am lucrat cu startup-uri, corporatii si companii mici din Romania si din Belgia, UK sau Olanda. Lucram alaturi de echipele de marketing sau managerii de marketing ai clientilor nostri si ii ajutam cu solutii personalizate de: strategie si implementare de campanii de inbound marketing, UX, Web Development, automatizarea proceselor de marketing, design si promovare. Punem in centrul activitatilor noastre oamenii si ne concentram atat pe o dezvoltare continut a colegilor nostri, cat si construirea de relatii pe termen lung, bazate pe incredere cu clientii nostri. Din decembrie, 2019 suntem parteneri Hubspot in Romania.

About author

Elena Iordache-Stoica este Digital Marketing Strategist in agentia STOICA. Ajuta companiile B2B sa isi creasca impactul in mediul online si sa navigheze prin lumea complexa a marketingului digital.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *