Fie ca iti doresti sa identifici noi modalitati de a vinde sau iti doresti de ceva vreme sa te muti in online si din varii motive nu ai facut-o inca, seria de articole Cum sa te muti cu afacerea in online te va ajuta sa dobandesti o privire de ansamblu asupra a ceea ce inseamna online si la ce trebuie sa fii atent. Acest articol reprezinta a 4-a parte dintr-un material mai amplu care a fost publicat pe blogul nostru. Poti citi prima parte aici, a doua parte aici si partea a treia aici.
Invata ce si cum sa masori corect
Atunci cand ai o afacere online, ai posibilitatea de a masura cam orice, de la timpul pe care oamenii il petrec pe website-ul tau si pana la numarul celor care au dat click pe un link intr-un e-mail si au cumparat ceva. Toate aceste informatii sunt extrem de utile in a te ajuta sa intelegi in ce directie se indreapta afacerea ta si ce ai de facut pentru a o dezvolta.
Atunci cand afacerea ta este online, ai acces la o multime de instrumente ce te vor ajuta sa iei deciziile corecte si sa creezi cea mai potrivita strategie de dezvoltare. De exemplu, Google Analytics iti poate spune cu exactitate de unde ajung oamenii pe pagina ta, ceea ce te va ajuta sa intelegi cum sa aloci bugetul de promovare si resursele, in general, cat mai eficient posibil.
Sau, de exemplu, poti include intr-un e-mail un voucher, iar platforma de e-mail marketing pe care o folosesti te va ajuta sa afli cate persoane au dat click pe acel voucher si au achizitionat un produs. Daca acel e-mail ti-a adus o multime de click-uri si a generat vanzari, atunci stii sigur ca este unul castigator si vei putea folosi template-ul respectiv si in viitor. Iar daca nu, atunci vei intelege ca mai ai de lucru si ca trebuie sa faci anumite schimbari care sa iti aduca beneficii.
Online-ul vine cu o oferta bogata in ceea ce priveste instrumentele pe care le poti folosi ca sa iti masori activitatea, sa afli si sa urmaresti cum evolueaza afacerea pe care o conduci. Poti folosi apoi aceste informatii pentru a-ti optimiza strategia si a genera vanzari.
Asculta-ti clientii
Cu cat iti servesti mai bine clientii, cu atat mai mult succes vei avea. Cum sa stii daca sunt multumiti? Este suficient sa-i intrebi.
Feedback-ul primit din partea clientilor tai este cel mai important aspect al comunicarii cu acestia. Este esential sa pui intrebarile corecte, sa le soliciti sinceritate, sa fii pregatit pentru a primi critica si sa implementezi ceea ce ei doresc, acolo si cand este posibil. Clientii tai iti vor furniza cele mai importante informatii despre cum sa iti imbunatatesti operatiunile de business.
De exemplu, poate ca tu crezi ca ai un website usor de navigat, dar dupa ce iti intrebi vizitatorii, s-ar putea sa afli ca anumite pagini se incarca mai greu sau ca se pierd in prea multe informatii si ies de pe website, ceea ce inseamna ca pierzi potentiali clienti. Sau poate crezi ca design-ul website-ului tau arata foarte bine, dar e posibil ca feedback-ul primit sa iti spuna altceva poate ca pe mobil nu arata deloc bine sau textul nu este suficient de vizibil.
Ce incerc sa spun este ca atunci cand iti muti afacerea in online, o faci pentru clientii tai. Ea trebuie sa functioneze bine pentru ei. Parerea lor, informatiile pe care ti le ofera te ajuta sa identifici ce nu merge bine si sa repari sau sa continui sa faci treaba buna, daca asta se intampla.
Inca ceva
Vremurile incerte si tulburi pe care le traim au fost poate catalizatorul unei astfel de miscari in online, insa acum stii suficient de multe lucruri incat sa continui sa te dezvolti si sa generezi vanzari in acest fel. Pe masura ce vei capata experienta, vei invata ce si cum sa masori, ce si cum sa schimbi, vei identifica probabil noi si noi oportunitati de business, iar operatiunile din online vor continua mult dupa ce criza generata de aceasta pandemie de necrezut va inceta.
Urmareste SmartBill blog pentru a afla toti pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a te muta cu afacerea online!
Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.