Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
Business Know-How

8 lucruri pe care trebuie sa le stii inainte de a lansa un website pentru afacerea ta

Website

Crearea si administrarea unui website nu au fost niciodata mai simple ca acum. Exista numeroase platforme CMS (Content Management System) care iti permit sa creezi un website fara cunostinte de design sau web development (cu anumite limitari, desigur). WordPress, Squarespace, Wix sunt doar cateva dintre cele mai cunoscute.

Situatia pe care o traversam a impins multe afaceri sa isi regandeasca modelul de business si de promovare, iar aceasta schimbare a venit la pachet cu nevoia de a crea un website pentru prima data.

Inainte de a-ti lansa website-ul, sunt cateva aspecte pe care este bine sa le iei in calcul, pentru a-l valorifica la potential maxim. Website-ul nu mai este de multa vreme doar un instrument de prezentare a afacerii, este un canal de comunicare cu viitorii clienti prin care poti incepe sa construiesti o relatie cu acestia. Iata cateva aspecte la care sa le analizezi inainte de lansare, care te pot ajuta sa folosesti website-ul pentru a genera conversii si vanzari.

Comunica ce este important

  • Homepage de impact

Cum spuneam mai sus, website-ul este mult mai mult decat o carte de vizita, este un canal de comunicare cu potentialii clienti. Astfel, prin intermediul website-ului ar trebui sa raspunzi clar la cateva intrebari de baza:

  1. Ce oferi?
  2. De ce serviciile sau produsele tale sunt diferite / mai bune?
  3. Cine este echipa din spatele produsului sau serviciului?
  4. Care este misiunea companiei?
  5. Cine a mai cumparat de la tine?
  6. Cine poate confirma ca ai un produs/serviciu de calitate?

Pagina principala ar trebui sa raspunda pe scurt la aceste intrebari si sa directioneze vizitatorii catre alte pagini din website unde sa gaseasca raspunsuri detaliate. Gandeste-te la prima vizita a unui potential client pe website ca la oportunitatea de a face cunostiinta. Ce ii spui despre tine si afacerea ta? 

Vizitatorii au atentie si rabdare limitate, asa ca ajuta-i sa gaseasca usor informatiile aceastea despre afacerea ta si directioneaza-i din pagina principala catre alte pagini din website cu ajutorul butoanelor de Call to action.

O greseala pe care o remarcam frecvent este ca in homepage exista un singur buton de call to action care invita vizitatorii sa cumpere sau sa contacteze afacerea respectiva. Statistic vorbind, in jur de 3-4% din vizitatori sunt pregatiti sa cumpere la prima vizita. Asa ca ceilalti 96-97% au nevoie sa ma petreaca putin timp sa te cunoasca. Este perfect in regula sa ai acest indemn in pagina principala, dar tine cont sa oferi si alte oportunitati de interactiune (afla mai multe despre noi, despre abordarea noastra, cine sunt clientii cu care am mai lucrat, cum am ajutat alti clienti similari etc).

  • Spune-le cat costa

Daca oferi un serviciu sau un produs de o valoare mai mare, tentatia de multe ori este sa nu afisezi in website costul serviciului sau produsului. Dar potentialii tai clienti vor dori sa stie informatii despre cost, chiar daca in cazul afacerii tale nu este primul subiect cu care vrei sa pornesti discutia. 

Daca ceea ce tu vinzi nu are un pret fix ci variabil, poti incerca sa oferi niste marje de pret sau sa explici dupa ce logica calculezi preturile. Explicand clar si deschis la ce bugete sa se astepte, faci si o triere a potentialilor clienti si ii ajuti sa isi dea seama daca este oportun sa continue o discutie cu tine.

  • Masoara si imbunatateste 

Atunci cand construiesti un website, faci o serie de presupuneri despre felul in care vizitatorii vor interactiona cu acesta. Iar pentru a putea sa intelegi daca aceste presupuneri initiale au fost corecte, singura metoda este sa masori si sa urmaresti ce se intampla in website. Exista o serie de instrumente pe care le poti folosi, cele pe care noi le folosim cel mai des si ne plac sunt Google Analytics si Hotjar.

  • Google Analytics este un serviciu gratuit Google, care te ajuta sa afli informatii despre audienta ta (numar de vizitatori, durata unei vizite, informatii demografice), sursa vizitelor (vizite directe, venite din motoarele de cautare sau din canale de social media etc), comportament in website (ce pagini au vazut, care sunt prima si ultima pagina vazute).

Google Analytics te poate ajuta si sa urmaresti conversiile din website, spre exemplu cati vizitatori au completat un formular din website sau cati s-au inscris la o oferta/lista de newsletter. 

  • Hotjar este o platforma care iti ofera o imagine a felului in care vizitatorii interactioneaza cu website-ul tau. Cu ajutorul heatmaps poti afla unde dau click cel mai des utilizatorii, cat din pagina au vazut si zonele pe care le-au vizitat. Platforma ofera si optiunea de inregistrare video a sesiunilor utilizatorilor, incat sa intelegi daca acestia vad sectiuni importante din website, daca vad si interactioneaza cu butoanele de call to action. Hotjar este un instrument platit dar exista si varianta free, care poate functiona foarte bine pentru un site la inceput de drum.

Creste vizibilitatea in motoarele de cautare

Pentru ca multe business-uri au facut trecerea online, competitia este ridicata si devine din ce in ce mai dificil sa ajungi in prima pagina a rezultatelor cautarilor. Pentru a-ti creste sansele sa ajungi cat mai sus in motoarele de cautare, nu neglija sa optimizezi paginile din website, sa creezi un profil de Google My Business si sa folosesti Google Search Console.

  • Optimizare SEO on-page

Atat Google, cat si celelalte motoate de cautare (Bing, Yahoo) au algoritmi de mare complexitate, pe baza carora determina in ce ordine sa afiseze rezultatele unei cautari. Printre semnalele luate in calcul de algoritmi un loc important il au in continuare cuvintele cheie, asa ca ajuta sa optimizezi paginile din website pentru cuvintele cheie targetate.

Gandeste-te care sunt acele cuvinte cheie pentru care vrei ca afacerea ta sa fie recunoscuta si optimizeaza elementele cheie din pagina: titlul paginii, meta descrierea, URL-ul dar si textul din pagina.

  1. Titlul paginii nu ar trebui sa depaseasca 50-60 de caractere si ar trebui sa includa cuvantul cheie principal cat mai aproape de inceput
  2. URL-ul ar trebui sa se incadreze in 75 de caractere si este necesar sa folosesti cratima pentru a desparti cuvintele cheie
  3. Meta descrierea ar trebui sa aiba in mod ideal sub 150 de caractere si sa cuprinda cuvintele cheie targetate de pagina

Desi elementele de mai sus ajuta cu vizibilitatea in motoarele de cautare, nu uita totusi ca acestea vor fi citite de oameni. Asa ca nu te concentra pe a pune cat mai multe cuvinte cheie, ci concentreaza-te pe a le face atractive si descriptive, incat un potential client sa fie convins sa intre pe website-ul tau.

Daca website-ul tau este construit in Wordpress, poti folosi plug-in-ul Yoast SEO, care te ajuta sa faci aceste optimizari.

  • Creaza-ti profil de Google My Business

Google My Business este un serviciu gratuit care iti permite sa administrezi felul in care informatiile despre afacerea ta apar in rezultate cautarilor pe Google si in Google Maps. 

Daca afacerea ta are si o locatie fizica, un profil de Google My Business te poate ajuta sa castigi vizibilitate in cautarile locale. Iti poti crea un profil gratis si il poti optimiza adaugand adresa fizica, date de contact, informatii despre orele de functionare si imagini de produs, spre exemplu. Tot prin intermediul GMB poti administra review-uri primite de la clienti.

  • Foloseste Google Search Console

Google Search Console este un alt serviciu gratuit care te poate ajuta sa intelegi felul in care Google iti vede si indexeaza website-ul. Poti vedea numarul de pagini indexate, te poti asigura ca paginile importante din website sunt accesible motoarelor de cautare si nu au fost blocate din greseala, poti urmari cum evolueaza vizibilitatea website-ului in timp. 

Tot in GSC poti vedea dupa ce cuvinte cheie este gasit website-ul tau si iti poti da seama daca ai targetat cuvintele potrivite.

Daca vrei mai multe informatii despre cum poti face SEO in-house, am scris un ghid pe blogul STOICA.

Ajuta-ti clientii sa gaseasca ce cauta

  • Live chat

Un chat pe website le permite vizitatorilor sa intre in contact direct cu tine atunci cand isi doresc. Exista o serie de platforme care pun la dispozitie functionalitatea de live chat in mod gratuit, de la Drift, Tawk.to sau HubSpot.

Rata de interactiune cu aplicatiile de live chat este de 15 ore mai mare decat cea pe email, dovada ca utilizatorii apreciaza acest canal de comunicare.

Daca nu ai mai folosit pana acum o aplicatie de live chat, poti incepe prin a instala acest chat in pagini importante din website, cum ar fi paginile de produs / serviciu sau pagini de preturi, incat sa triezi putin oamenii cu care vorbesti.

  • Formulare de contact

Formularul de contact este un instrument minunat prin intermediul caruia potentialii clienti pot intra in contact cu tine. Un formular de contact te poate ajuta de asemenea sa triezi oamenii care ajung la tine si sa intelegi care se incadreaza in profilul de client ideal, punand intrebari legate de nevoile pe care le au, buget etc. 

Exista o serie de tool-uri platite care iti permit sa creezi si integrazi rapid un formular in website, dar si unele gratuite, ca de exemplu HubSpot. Poti adauga un formular de contact in pagina de contact, dar si in pagina de servicii/produs sau pricing, unde poti adauga campuri si intrebari aditionale.

Speram sa gasesti utile aceste recomandari si sa incepi sa le aplici. Mai mult decat orice, aminteste-ti ca website-ul este un organism viu in continua transformare, asa ca a testa, a masura si imbunatati pe baza informatiilor colectate este cea mai potrivita solutie.

DespreAgentia STOICA
Suntem o agentie de growth marketing si ajutam companiile B2B sa isi creasca impactul in mediul online si sa atraga mai multi clienti prin intermediul website-ului. In peste 7 ani de activitate, am lucrat cu startup-uri, corporatii si companii mici din Romnia si din Belgia, UK sau Olanda. Lucram alaturi de echipele de marketing sau managerii de marketing ai clientilor nostri si ii ajutam cu solutii personalizate de: strategie ?i implementare de campanii de inbound marketing, UX, Web Development, automatizarea proceselor de marketing, design si promovare. Punem in centrul activitatilor noastre oamenii si ne concentram atat pe o dezvoltare continu? a colegilor nostri, cat si construirea de relatii pe termen lung, bazate pe incredere cu clientii nostri. Din decembrie, 2019 suntem parteneri Hubspot n Romnia.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Despre autor

Elena Iordache-Stoica este Digital Marketing Strategist in agentia STOICA. Ajuta companiile B2B sa isi creasca impactul in mediul online si sa navigheze prin lumea complexa a marketingului digital.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.