SmartBill ManagerConta este un instrument valoros care le permite firmelor de contabilitate sa aiba o vedere de ansamblu asupra clientilor lor si sa-si gestioneze astfel cu eficienta ridicata activitatea, ajutandu-i in acelasi timp sa depuna si sa administreze rapid declaratiile periodice catre ANAF.
Firmele de conta pot adauga acum noi detalii pentru clientii lor: in Nomenclatorul clienti pe pagina de Detalii client, a fost adaugata o optiune noua: Dosarul clientului. Aceasta optiune reprezinta o extindere a ideii de contracte pe care o aveam deja in aplicatie.
De ce este utila?
Contabilii pot adauga aici informatii legate de dosarul permanent al clientului si pot incarca fisierele relevante. Astfel, le au la indemana si nu mai sunt nevoiti sa le caute in dosare sau sa le solicite clientilor.
De exemplu:
- Aici se pot pastra certificatele de le Registrul Comertului, scanate;
- Poate fi adaugat contractul de chirie al sediului si se poate stabili data expirarii, fiind astfel mai simplu de evitat situatiile neplacute generate de expirarea sediului;
- Tot aici pot fi arhivate toate contractele pe care le are firma de conta cu clientul respectiv;
- Pot fi de asemenea pastrate aici diversele hotarari si decizii ale firmei relevante pentru activitatea contabila.
Ce schimbari apar?
In Nomenclator clienti – Detalii client a fost adaugata o categorie noua (Dosarul clientului) care include 3 subcategorii:
- Date de identificare
- Documentele care tin de identificarea firmei client (certificatul de la Registrul Comertului, actul constitutiv etc.)
- Contracte conta (aceasta functionalitate exista si pana acum)
- Contractele pe care le are firma de contabilitate cu clientul respectiv
- Documente diverse
- Orice alte documente care ar putea fi utile pentru contabilitatea clientului: contracte de credit, decizii AGA, scadentare etc.
In meniul Clienti a fost schimbata intrarea Contracte conta in Documente clienti. Este un raport similar celui privind contractele conta, dar contine toate documentele clientilor, inclusiv contractele de conta.
A fost actualizat graficul de contracte, care include acum toate documentele, avand de asemenea un design ameliorat.
Cum functioneaza?
In sectiunea Dosarul clientului din pagina de Detalii client, utilizatorul poate adauga mai multe tipuri de documente care pot fi relevante pentru activitatea contabila.
Procesul este similar celui care presupune adaugarea contractelor de conta.
Adaugare din Documente de indentificare / Documente diverse
La click pe + Document apare ecranul de Adaugare document.
A fost creat un camp nou: Tip document. Acesta poate avea una din cele 2 valori: Documente de identificare sau Documente diverse. Aceasta diferentiere este insa pur organizatorica: in functie de valoarea aleasa, documentul va aparea in una dintre cele 2 categorii.
Se pot completa detaliile documentului (la fel ca la contracte conta) si se poate incarca un fisier.
Adaugare din Contracte conta
Este adaugarea de contracte conta pe care o avea si pana acum. Aici nu sunt schimbari.
Raportul de documente
In Clienti – Documente clienti avem o lista cu toate documentele clientilor firmei de conta, care inlocuieste raportul cu contractele de conta.
Este similar cu raportul de contracte conta, insa prezinta cateva modificari:
- Avem filtru pe tip document si este scos in filtrele principale
- Butonul de adaugare contract este multi-action: se pot adauga contracte sau documente de indentificare / diverse
- Apare o coloana noua: Tip document
Analiza grafica situatie documente
Acest grafic il inlocuieste pe cel cu contracte conta: acum include toate documentele clientilor, inclusiv contractele de conta, avand de asemenea un design imbunatatit, care permite afisarea de icons pentru pozitiile Expirat si Va expira.
Graficul poate fi filtrat dupa tipul de document. Implicit este filtrat dupa toate documentele: