Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
Business Know-How

Retelele de socializare , alege cu atentie si creste-ti afacerea

retelele de socializare

Nu e un secret ca in ziua de astazi retelele de socializare joaca un rol major in vietile noastre. Internetul a devenit un instrument foarte important pentru orice tip de afacere, iar retelele de socializare sunt platforma ideala pentru promovare. Desi am putea spune ca MySpace a aparut inainte, Facebook a devenit cea mai virala si necesara retea de socializare care digitalizeaza intreaga noastra experienta sociala si care a crescut pana la peste 1,5 miliarde de utilizatori in 2016.

Acum, aproape 12 ani mai tarziu, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Instagram, Snapchat si multe altele au aparut si raspuns nevoilor oamenilor de a-si impartasi vietile cu cei cu care sunt conectati, prieteni si familie, ele devenind astfel locul ideal din mediul virtual unde sa-ti promovezi afacerea sau sa-ti pozitionezi brandul.

Dar cum stii cum sa alegi care retele functioneaza cel mai bine pentru afacerea ta? Sunt mai multe lucruri de luat in calcul in procesul de selectie si planificare a unei strategii media, de la tipul de afacere pe care o conduci si pana la clientii potentiali la care doresti sa ajungi.

Sa discutam cateva dintre acestea si principalele lor calitati:

Facebook

Sa incepem cu Facebook. Cu o comunitate in permanenta crestere, Facebook este o necesitate pentru orice afacere, devenind in ultimii ani o referinta pentru aproape oricine doreste sa localizeze si sa contacteze orice persoana sau organizatie.

Dincolo de popularitate, Facebook este o platforma excelenta de publicitate, datorita informatiilor detaliate pe care le detine despre utilizatori. ÃŽn prezent, ne ofera acces la cel mai avansat sistem de profilare a utilizatorilor.

Aceasta retea de socializare reprezinta un instrument incredibil de puternic pentru a-ti promova afacerea. Sa nu uitam ca majoritatea dintre noi isi verifica Facebook-ul aproape zilnic si uneori mai mult de o data pe zi. Astfel, nu ezita si sa iti faci clientii sa iti dea follow si like la postarile de pe Facebook pe cat de mult cu putinta.

Principalul avantaj:  promovarea locala. Facebook iti permite sa targetezi audienta in functie de varsta, sex, locatie, interese si multe altele.

LinkedIn

LinkedIn se promoveaza ca fiind unica si cea mai buna retea de socializare profesionala, care, dupa cum se poate deduce cu usurinta, are potentialul de a duce la crearea unei multitudini de contacte de afaceri si conversii. Daca targetezi un anumit tip de client, poti folosi LinkedIn pentru a-i identifica in functie de industrie, pozitie in cadrul companiei si le poti de asemenea verifica CV-urile si activitatile pentru a gasi modalitati de interactionare.

LinkedIn nu este doar un instrument pentru a-ti dezvolta afacerea, dar si cel mai bun mijloc de a recruta oameni pentru afacerea ta. O afacere remarcabila nu inseamna doar un brand foarte bun sau o pozitionare deosebita, ci si echipa de profesionisti care isi doresc sa realizeze ceva la standarde ridicate pe care sa le pastreze in timp. LinkedIn iti permite sa targetezi persoane care se potrivesc criteriilor tale de selectie si sa afli din timp daca acestea prezinta interes. De asemenea, iti permite sa le contactezi direct si simplu, chiar din bara de cautare.

Principalul avantaj: cautarea realizata pe baza functiei ocupata de persoana respectiva in companie iti permite sa cauti persoanele potrivite pentru a incheia parteneriate de afaceri, in afara faptului ca iti ofera posibilitatea de a publica articole sau noutati si a cladi o reputatie pentru brandul tau.

Twitter

Desi aceasta retea de socializare este mai populara pe piete ca cea din SUA, exista posibilitatea ca Twitter sa devina cel mai bun canal de comunicare cu clientii tai. 140 de caractere poate parea putin, dar aminteste-ti ca Twitter a fost conceput pentru a permite conversatii scurte si rapide sau schimburi de idei intre utilizatori.

Twitter poate fi cel mai eficient mod de a pastra legatura cu clientii tai. Pentru acestia, platforma reprezinta o modalitate foarte buna de a primi raspunsuri rapide la intrebarile pe care le au sau plangeri despre afacerea ta sau produsele tale.

Este foarte posibil sa dureze pana sa iti construiesti comunitatea de followers, dar tot ce iti trebuie este rabdare, perseverenta si niste hashtags. Iata cateva sfaturi utile:

  • Inspira-te din ceea ce face competitorul tau care este lider in industrie
  • Fa-ti cunoscutii si prietenii sa iti dea follow si raspandeste vorba
  • Fii atent la tweet-urile pe care le primesti si raspunde cat de repede poti
  • Nu scapa din ochi “Twitter-sphere” si tendintele in materie de subiecte de discutie

Principalul avantaj: tendintele tematice. Daca vrei sa stii care sunt ultimele tendinte si despre ce se discuta, Twitter iti va spune. Daca vei analiza cu atentie aceste tendinte, vei putea lua decizii informate in materie de continut si servicii adresate clientilor.

Instagram

O imagine valoreaza cat o mie de cuvinte si Instagram stie acest lucru. Aceasta platforma detinuta de Facebook cunoaste cea mai rapida crestere a popularitatii, mai ales pentru ca este foarte vizuala, usor de folosit si orice companie o poate folosi, indiferent de marimea ei.

Instagram este o modalitate rapida si simpla de a-ti promova produsele, evenimentele sau pentru a le da clientilor imagini ”din culise” ale afacerii tale. Este platforma cel mai usor de conectat cu altele, ceea ce inseamna ca poti posta cu usurinta pe Instagram, Facebook si Twitter simultan.

Ca si Twitter, Instagram cere rabdare; va trebui sa-ti atragi followerii prin a-i gasi mai intai, apoi prin a le oferi ceea ce cauta.

Principalul avantaj: Vizualul. Instagram iti permite sa prezinti mult, sa transpui totul in imagini si sa adaugi un text descriptiv care sa vorbeasca direct audientei tale. Daca ai un brand de fashion, de exemplu, acesta este canalul ideal pentru a-ti expune hainele, combinatiile si look-urile.

Pinterest

Ultima platforma pe care o vom mentiona in acest articol este Pinterest.

In ceea ce priveste Pinterest, demograficele sunt cel mai important lucru. Sa nu uitam ca vasta majoritate a utilizatorilor Pintrest sunt femei intre 20 si 45 de ani, deci daca audienta ta se potriveste cu aceste demografice, ar trebui neaparat sa-i dai o sansa.

Pinterest ii permite audientei tale sa se familiarizeze cu brandul tau, cu personalitatea lui si sa se conecteze prin interese comune. Multe afaceri de fashion si decoratiuni interioare au cunoscut succesul datorita acestei platforme, deoarece ea se bazeaza pe oameni impartasindu-si interesele.

Principalul avantaj: segmentarea. O piata corect segmentata va avea intotdeauna cea mai ridicata rata de conversie, deci daca te straduiesti suficient de mult sa te pozitionezi aici, probabil ca vei obtine rezultate semnificative in schimbul timpului si resurselor investite in aceasta pozitionare.

Alege cu atentie!

Poti folosi in mod normal mai mult de o retea de socializare pentru a-ti promova afacerea, iar unele nu vor functiona pentru tine, pur si simplu. Este foarte important sa analizezi cu rabdare toate aspectele pro si contra ale fiecarui obiectiv al afacerii tale, ceea ce iti va permite sa iti aliniezi alegerile cu strategia pe care o ai si sa incepi sa implementezi.

Un alt lucru pe care trebuie sa-l ai in vedere este ca strategia pe care ai dezvoltat-o poate fi gresita sau nu chiar atat de buna pe cat credeai ca va fi, asa ca reanalizarea strategiilor si a deciziilor pe masura ce avansezi este un element vital pentru cresterea si succesul companiei tale.

Motivul pentru care retelele sociale sunt atat de utile unei afaceri se datoreaza masuratorilor. Mediul online are apacitatea de a vedea ce a functionat si ce nu, care este cel mai bun serviciu pe care-l oferi si cel pe care trebuie sa-l imbunatatesti si asa mai departe. Un ultim sfat: cu cat esti mai activ, cu atat ai mai multe oportunitati.

Tu ce retele de socializare folosesti pentru afacerea ta?

2 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *