Nu de putine ori, se intampla ca atunci cand achizitionezi produse de la furnizorii tai sa regasesti unele cu defecte sau care nu corespund comenzii tale sau de care pur si simplu nu mai ai nevoie si furnizorii sunt de acord sa le returnezi. Toate aceste situatii au in comun faptul ca va trebui sa inregistrezi un retur.
Daca pentru o achizitie inregistrezi o nota de receptie, in cazul unui retur, simplu spus, trebuie sa inregistrezi o nota de receptie cu semnul “-“.
Pentru a face un retur trebuie sa urmezi in general cativa pasi:
- Sa identifici produsele in cauza
- Sa cauti documentele de achizitie – facturile pentru a vedea pretul de achizitie;
- Sa introduci in gestiune sumele cu “-“, generand si avizul pentru insotirea produselor catre furnizor.
- Sa asiguri expedierea produselor inapoi catre furnizor;
- Sa urmaresti incasarea sumei aferente contravalorii produselor returnate la furnizor sau sa compensezi cu viitoare achizitii.
In practica se pot ivi multe batai de cap – mai ales prin prisma faptului ca trebuie sa cauti in arhiva documentele de achizitie, sa vezi preturile, sa culegi informatia de pe documente, si apoi sa intocmesti documentele insotitoare returului. De cele mai multe ori produsele provin de pe facturi diferite, ceea ce ingreuneaza putin activitatea.
Iata un flux mai usor in Smart Bill, flux care simplifica munca gestionarului si aduce un sprijin si contabilului care inregistreaza tranzactia.
Accesezi optiunea de Retur la furnizor, pe care o gasesti asezata firesc sub cea de receptii de la furnizor.
- Apoi, poti sa selectezi documentele de achizitie, furnizorul, produsele, gestiunea, etc. asa cum se vede mai jos:
- Poti alege produsul si apoi poti selecta notele de receptie de pe care sa se efectueze returul. Se poate selecta una sau mai multe note de receptie.
- Poti efectua retururi partiale, modificand cantitatile autocompletate de program in fereastra de introducere a datelor
In cazul in care decizi sa returnezi produse in cantitati mai mari decat exista in stoc, esti avertizat asupra acestui lucru.
Un ajutor deosebit este autocompletarea la campul observatii a documentelor de pe care se efectueaza returul. Astfel, ai toata informatia pe document, in cazul in care in viitor vei reveni asupra documentelor din diverse motive (divergente cu furnizorul, control fiscal, etc).
Dupa aceasta operatiune se genereaza si un document: Retur bunuri la furnizor, document care desi nu este prevazut de legislatia privind documentele financiar-contabile, este de mare ajutor pentru contabilul tau, atunci cand se inregistreaza descarcarea stocurilor.
Daca ai nevoie de un aviz de insotire a marfii pentru a putea expedia produsele furnizorului tau, poti genera mai departe un aviz de insotire a marfii :
Iata si documentul generat:
Asadar, returul nu ar trebui tratat ca si o situatie exceptionala, ci ca o tranzactie care apare in cursul firesc al functionarii oricarei entitati, prin urmare rezolvarea trebuie sa fie simpla si rapida.
Buna ziua,
Se poate face si retur catre un client?
Adika daca un client , dupa ce am emis bonul fiscal…nu mai vrea produsul…si vrea bani inapoi…pot face asta cu smart bill?
Buna ziua.
Multumim pentru comentariul dumneavoastra. Pentru a va putea furniza un raspuns detaliat, va rugam sa ii contactati pe colegii nostri de la departamentul de Customer Care la numarul de telefon 031. 710. 4215 sau pe e-mail, pe adresa cloud@smartbill.ro.
O zi frumoasa!