Digitalizarea unui business presupune o serie de actiuni care, odata realizate, ajuta compania respectiva sa tina pasul cu tehnologia si competitorii, sa devina cu adevarat sustenabila si, mai mult ca oricand, sa ramana conectata la o piata in schimbare.
Ce presupune insa digitalizarea si este ea reala sau corect realizata? Utilizarea unui program de facturare este cu siguranta un pas in directia potrivita, dar departe de a defini digitalizarea.
Ultimele luni ale lui 2021 au adus o schimbare mult asteptata in mediul de business din Romania, si anume lansarea proiectului „E-factura – sistem obligatoriu de facturare electronica”, demarat in luna martie 2020 de catre Ministerul Finantelor si Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Este cel mai important pas realizat pana acum spre digitalizarea relatiilor comerciale la nivel national.
Conform informatiilor publicate pe www.mfinante.ro, proiectul are ca scop “eficientizarea colectarii impozitelor si taxelor, vizand in principal imbunatatirea si consolidarea gradului de colectare a TVA si prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.” Conform informatiilor publicate, e-Factura “…pune bazele extinderii platformei pentru dezvoltari ulterioare si va asigura know-how-ul necesar dezvoltarii sistemului generalizat de facturare electronica pe relatia Business to Business (B2B).”
Mai mult, la inceputul acestui an, ANAF a publicat proiectul care prevede lista produselor considerate cu risc fiscal ridicat si comercializate in relatia B2B, pentru care transmiterea facturilor emise in sistemul national e-Factura devine obligatorie, conform OUG 130/2021. Astfel, au fost stabilite cinci categorii de produse pentru care au fost indicate motivatiile respective ale incadrarii in categoria de risc fiscal ridicat.
Cele 5 categorii de produse sunt:
- Legume, fructe, radacini si tuberculi alimentari, alte plante comestibile
- Bauturi alcoolice
- Constructii noi
- Produse minerale (apa minerala naturala, nisip si pietris)
- Imbracaminte si incaltaminte
Digitalizarea mediului de business reprezinta o provocare pentru sistemul actual, precum si singura modalitate de a ne alinia cu legislatia europeana in materie.
SmartBill se integreaza cu programul e-Factura, pentru ca antreprenorii ce utilizeaza solutiile noastre de Facturare si Gestiune sa beneficieze de simplificarea relatiilor comerciale, de transparenta si o mai mare incredere in partenerii de business.