Daca ai sau iti doresti sa deschizi o afacere in ecommerce, atunci acest articol este pentru tine. Sunt multe de invatat pentru a ramane relevant si competitiv în piata, astfel incat o atitudine deschisa si curioasa de a cauta noi oportunitati si modalitati de a eficientiza business-ul este mereu un avantaj.
Antreprenorii care isi doresc sa creasca vor cauta in mod constant solutii de optimizare, metode de crestere a satisfactiei clientilor, automatizari, iar cativa pasi bine definiti ce au potentialul de a aduce un plus de eficienta pot cu adevarat ajuta.
Aproape fiecare utilizator de internet din lume a cumparat deja ceva online. Mai exact, 93,5%. Adica un potential urias de conversii, care depinde doar de o strategie smart de promovare si de optimizare a magazinului tau online.
Si tocmai pentru acest lucru am adunat 5 sfaturi pentru un ecommerce mai eficient.
Adopta strategia omnichannel
Una dintre modalitatile de crestere a comenzilor este implementarea unei strategii omnichannel. Listeaza produse pe marketplace-uri populare unde majoritatea consumatorilor cumpara din asa zisele „mall-uri virtuale” cu diversitate uriasa.
Conceptul cheie in jurul platformelor este efectul de retea, un fenomen prin care cresterea numarului de persoane sau de participanti imbunatateste valoarea unui bun sau serviciu.
Obiectivele marketplace-urilor sunt accesul facil la o piata mare, scalarea si eficienta tranzactionala.
Ce este un marketplace?
Marketplace-urile sunt site-uri web sau platforme cu mai multi furnizori care leaga cumparatori si vanzatori pentru a face schimb de informatii, produse, servicii si plati.
Exista doua caracteristici cheie care definesc un marketplace:
- exista multi vanzatori si cumparatori care tranzactioneaza prin acelasi site web
- cumparatorii pot cumpara produse fara a parasi site-ul (sau aplicatia)
Chiar daca listarea pe marketplace-uri ca eMag, Elefant sau Vivre te ajuta sa cresti vanzarile, gestiunea activitatii pe aceste platforme este destul de complexa: reguli diferite, necesar de stoc sincronizat, procesare comenzi diferita din multiple platforme.
Un exemplu? Sa presupunem ca ai site-ul tau si prezenta pe marketplace-uri (eMag, Elefant, Vivre, Okazii sau olx), apoi platforma de sms, servicii curieri si soft de facturare SmartBill. Daca aceste mijloace de comunicare nu functioneaza perfect si sincronizat, atunci abordarea ta nu este optimizata.
Din fericire, ai la dispozitie diverse solutii de automatizare si eficientizare!
Diferitele platforme de comunicare pot fi unificate prin integrari API, intr-un singur sistem de management multichannel automat si simplificat. Specialistii de la easysales au dezvoltat o singura platforma de management comenzi si listare produse pe marketplace-uri populare. Cu acelasi efort poti testa vanzarea pe un nou marketplace, sau pe mai multe marketplace-uri. In plus procesezi comenzi rapid si salvezi cu pana la 90% din activitatea manuala in ecommerce.
Administrarea activitatii dintr-o platforma SaaS “no code” de tipul easySales nu presupune cunostinte tehnice complexe sau avansate, pentru a profita pe deplin de beneficiile acesteia, in special de o propulsare eficienta pe toate marketplace-urile relevante. Poti avea intr-un singur loc, la un click sau o atingere de ecran distanta, tot ce trebuie pentru ca activitatea ta de business sa se desfasoare eficient: softul de facturare SmartBill integrat de unde generezi facturi automate, integrarea curierilor favoriti de unde generezi AWB-uri automat, suport tehnic prompt si traducerea erorilor din diferite sisteme integrate, gestiunea comenzilor la un click prin introducerea in grupuri de procesare, stocuri sincronizate, acces la rapoarte, notificari prin sms si e-mail clienti. Mai mult decat atat, prin prezenta ta pe marketplace-urile care deja au investit si investesc constant in optimizare nu trebuie sa te mai preocupi de SEO, SEM si alti parametri de indexare.
Ce ramane de facut? Gaseste reteta ideala de produs sau serviciu, segmentul de piata si implementeaza strategia omnichannel. Cu suport adecvat descoperi cum sa cresti vizibilitatea produselor tale si cum sa ai un flux operational eficient, ce te degreveaza de probleme operationale.
Bazeaza-te pe date
Datele sunt combustibilul comertului electronic. Utilizarea eficienta a datelor poate optimiza semnificativ eficienta afacerii, iar tipurile esentiale de date sunt:
- datele interne – inventar, analiza financiara, salarizare
- datele despre produs – descrierea produsului, dimensiunea, greutatea de expediere
- datele despre consumatori
Instrumentele analitice, cum ar fi sistemele de gestionare a stocurilor, iti ofera puterea de prognoza pentru a lucra la eficientizarea lantului de aprovizionare. In acest fel, este mai usor sa identifici articole in miscare rapida din stoc, articole care se epuizeaza si alte aspecte importante care te feresc de stocul zero.
Cand vine vorba de gestionarea datelor despre produse, asigura-te ca tot ce trebuie sa stie un consumator este clar si usor de inteles. Nimeni nu vrea sa fie confuz, mai ales atunci cand cumpara online.
Ce ramane de facut? Sa colectezi sistematic date, sa monitorizezi KPI din ecommerce si sa maximizezi utilizarea acestora.
Automatizeaza, automatizeaza, automatizeaza
Actiunile repetitive se pot automatiza, iar pentru aspectele ce tin de creativitate si decizii complexe poti aloca mai mult timp.
Automatizarea inseamna, in cazul easySales listarea simplificata a produselor pe cele mai mari marketplace-uri din Romania, generare facturi si AWB-uri automate, sincronizarea automata a stocurilor – din toate canalele integrate, in timp real, ca sa nu ai nici tu surprize si nici clientii tai. In plus, beneficiezi de o procesare rapida si centralizata a comenzilor – astfel vei intra doar dintr-o singura platforma, nu va mai fi necesar sa te loghezi si sa lucrezi din alte aplicatii.
Astazi comertul electronic este multi-channel, iar prezenta ta pe mai multe marketplace-uri, pe principiul business-to-everyone este o strategie castigatoare.
Comunica automatizat prin sms si e-mail cu clientii tai, personalizeaza beneficiile
Daca ai primit o comanda din marketplace sau din site – automatizeaza informarea clientilor prin sms si/ sau prin e-mail. Acest aspect te scuteste de timp irosit cu raspunsul la telefoanele clientilor in care iti cer un numar de AWB pentru monitorizare colete. EasySales de exemplu au automatizat aceste servicii si au observat o rata in scadere a retururilor.
Poti crea modalitati prin care vizitatorii si clientii care se intorc sa se simta speciali. Mai exact, vorbim despre momentul convertirii vizitatorilor care se intorc in site-ul tau.
Aici, articolele pe care le recomanzi pe site sau in aplicatie ar trebui sa fie relevante pentru ceea ce deja stii despre client. Poti incorpora puterea AI in acest domeniu, astfel incat sistemul sa poata lista automat recomandari pe baza a ceea ce stie deja despre clienti. De asemenea, poti promova automat oferte specializate cu reducere la articolele pe care clientii le-au „uitat” in cosurile lor. Personalizarea intareste in mod real relatia dintre afacere si clienti.
Usureaza cautarea in site si mai ales check-out-ul
O mamica cauta o pereche de ghete de la un brand anume, de o anumita culoare si marime, pe site-ul tau. Site-ul tau nu evidentiata zona de filtre produse, iar dupa 10 minute de cautari intense ale filtrelor, dar si ale produselor pe stoc – apare si prima frustrare. Atunci cand introduce produsul in cos, nu poate continua finalizarea comenzii. Motivul: produsul nu se gaseste pe stoc. Apare o insertie de 3 puncte si o nota de subsol: “***Ne pare rau, produsul comandat nu este pe stoc”. Tot aceasta mamica gaseste o alta varianta de ghete, o introduce in cos, iar dupa ce comanda si alte produse, cosul se reactualizeaza cu informatia: “Ne pare rau, dar produsul odata introdus in cos nu se rezerva”. Se pare ca a fost cumparat de alt consumator. Hmm, crezi ca ai fidelizat acest consumator?!
Zona de filtre produse si search este necesara, iar o pagina de plata eficienta te ajuta la conversie. Ultimul lucru pe care il doresti este abandonarea achizitiei. Un clic accidental pe ceva care ii scoate pe clienti din pagina de plata este un esec.
Exista mai multe motive pentru abandonarea achizitiei. Unul dintre acestea este un flux ineficient de validare. Asigura-te ca fiecare solicitare care duce la pagina de plata functioneaza.
Exista, spre exemplu, clienti care prefera sa nu-si creeze un cont. Fii ingaduitor si ofera optiunea de a comanda ca oaspete. In acest fel, poti satisface in continuare persoanele care ar prefera sa nu ofere prea multe informatii despre ele, dar vor, totusi, sa cumpere produsele tale.
Fluxul de lucru pentru check-out ar trebui sa fie simplu si usor de navigat. Evita orice optiuni confuze si lasa o singura cale clara pentru client, pentru a confirma comanda.
Ce ar trebui sa includa pagina de plata?
- Continutul cosului de cumparaturi, cu descrierea produsului, imaginea si cantitatea
- Informatiile de facturare
- Informatiile de expediere
- Modalitatea de plata si costul separat cu livrarea
- Comanda totala cu o descriere detaliata
- Butonul de confirmare comanda
Asta este tot. Pentru mai multe sfaturi despre ecommerce, nu ezita sa contactezi echipa easySales. Vei vedea cat de eficient este sa utilizezi o platforma automata de management vanzari multichannel, care deja si-a demonstrat eficienta. Poti testa gratuit 14 zile fara costuri de integrari, deoarece refolosim structura ta de informatii.
Despre easySales
EasySales este o platforma B2B care a devenit populara prin serviciile cloud ce conecteaza jucatorii din comertul electronic cu sistemele externe. Beneficiile principale ale solutiei sunt: gestionarea centralizata a comenzilor din multiple canale, listarea rapida a produselor pe multiple canale de vanzare, sincronizarea stocurilor in timp real, analiza dinamica a preturilor si a vanzarilor. Mai multe informatii sunt disponibile pe www.easysales.ro sau pagina de Facebook. Afla parerea clientilor easySales! https://easy-sales.com/blog/ro/category/studii-de-caz/.
Solutia easysales a fost aleasa ca finalista a concursului Uipath Atomation Award in luna Octombrie 2020. UiPath a dorit sa identifice noi tehnologii si companii care ar putea avea un impact global si pot consolida ecosistemul cu solutii de automatizare.