Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
Intrebari din Domeniu

Suspendarea firmei – o solutie pentru intreruperea temporara a activitatii

suspendare firma

Atunci cand din diferite motive ai o intrerupere temporara a activitatii firmei, nu este necesar sa o inchizi. Poti alege o solutie alternativa suspendarea activitatii fapt care iti va permite reluarea activitatii cu usurinta atunci cand vei dori.

Pentru supendarea firmei, trebuie depusa la ONRC o documentatie, formata din:

  • cererea de inregistrare (original)
  • declaratia-tip pe propria raspundere din care sa rezulte ca persoana juridica nu desfasoara la sediul social, la sediile secundare ori in afara acestora/desfasoara activitatile declarate o perioada de maxim 3 ani
  • hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor/decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii (original). Hotararea AGA/decizia asociatului unic va contine durata suspendarii, respectiv incepand de la data………… pana la data……………….
  • certificatele constatatoare emise in baza declaratiilor-tip pe propria raspundere pentru autorizarea activitatii/suspendarea activitatii
  • daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).

Aceasta intrerupere temporara a activitatii nu poate depasi 3 ani de la data inregistrarii mentiunii la ONRC. Daca dupa expirarea acestei perioade activitatea societatii nu este reluata, tribunalul va putea pronunta dizolvarea societatii la cererea oricarei persoane interesate, precum si a Oficiului National al Registrului Comertului (art. 237 din Legea nr. 31/1990 privind societatile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare).

Din punct de vedere fiscal, o firma care are activitatea suspendata are posibilitatea de a alege intre un regim de declarare normal (se depun declaratiile cu suma 0) sau un regim derogatoriu care implica scutirea de depunerea anumitor declaratii.

Pentru ca o firma sa poata aplica acest regim derogatoriu conditiile sunt :

  • sa nu desfasoare niciun fel de activitate
  • sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor
  • sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului
  • sa figureze in evidenta fiscala cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite
  • sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor
  • sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala in curs de derulare
  • sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor/platitorilor declarati inactivi, cu exceptia situatiei de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului
  • inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului

Prin acest regim derogatoriu firmele sunt scutite de depunerea de declaratii, precum: D100 – privind obligatiile de plata la bugetul de stat, D101   privind impozitul pe profit, D 112- privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, D 120 – privind accizele, D 300 – decontul de TVA. Nu exista insa scutire de la obligatia depunerii situatiilor financiare anuale.

Pentru a putea beneficia de acest regim special, firmele vor depunere o cerere la ANAF in care declara pe propria raspundere ca indeplineste conditiile enumerate mai sus si mentioneaza perioada pentru care solicita regimul de declarare derogatoriu. La cerere se anexeaza dovada inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, respectiv o copie a extrasului de registru emis de catre oficiul registrului comertului privind starea societatilor, referitoare la suspendarea temporara a activitatii acestora. Pentru aceasta cerere organul fiscal are un termen de 45 de zile de solutionare, calculat de la data depunerii cererii.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala. In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.

10 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *