Se stie ca statutul unui partener de platitor/neplatitor de TVA, cu sau fara TVA la incasare, activ sau inactiv fiscal, din punct de vedere contabil, ne poate influenta situatia sumei de TVAraportata la finele perioadei de raportare.
Stabilirea corecta a acestor parametri este esentiala deoarece au impact asupra modului in care se fac notele contabile si asupra corectitudinii in care se genereaza declaratiile de TVA.
Ce complica si mai mult situatia este ca acesti parametri se pot schimba in orice moment (daca sunt indeplinite anumite conditii). Astfel, chiar daca ai verificat la un moment dat aceste informatii, ele pot sa devina depasite oricand.
De acum, Smart Bill Conta va ajuta sa preintampinati aceste necorelari de informatii deoarece a fost inclusao functionalitate care permite verificarea parametrilor de TVA ai partenerilor asa cum au fost declaratila data intocmirii documentului.
Astfel, oricand va aparea o modificare in statusul partenerilor, aplicatia o va detecta si va afisa erori daca este cazul.
Verificarea la data documentului este esentiala, deoarece iti da siguranta ca fiecare document inregistrat este corect la momentul intocmirii.
Cele mai multe aplicatii fac verificarea partenerilor la data efectuarii verificarii, dar acest lucru nu iti da siguranta. Este posibil ca partenerul sa aiba alt status la data intocmirii documentului, cea la care este de fapt corect a face verificarea.
In aplicatie, functionalitatea poate fi accesata din:
1. Meniul Rapoarte > Lista de documente > Vanzari / Achizitii
Aici vom filtra documentele pe o anumita perioada. Dupa afisarea acestora, accesam butonul Verifica TVA
Se va declansa procesul de verificare a fiecarui document afisat care poate dura cateva minute, in functie de volumul de documente. Loaderul de pe ecran ne ajuta sa vizualizam evolutia stadiului verificarii. Intre timp, putem parasi pagina, deoarece procesul va continua in background.
Se verifica toate documentele cu parteneri care au CIF valid in Romania, deoarece verificarea se face pe ANAF. Restul partenerilor nu intra in aceasta verificare.
Dupa finalizarea verificarii, in raport vor fi marcate documentele cu erori. Din butonul Filtrare, putemface selectia, astfel incat sa afisam doar documentele cu erori.
Din coloana Actiuni, cu Modificare putem edita documentele corectand erorile doar prin apasarea butonului Modifica partener.
Cand editam documentul, avem posibilitatea de a seta partenerul conform ANAF, astfel incat sa nu mai modificam manual parametrii.
2.Cand inregistram documente prin meniul Vanzari si achizitii, aplicatia va verifica automat daca am folosit parametrii corecti.
Astfel, aplicatia ne va anunta pe loc daca inregistrarea nu e conforma cu datele de pe ANAF, pentru a puteacorecta.Aceasta verificare este optionalasi poate fi dezactivata in cazul in care consideri ca salvarea documentului dureaza prea mult.
Este posibil ca o verificare pe ANAF sa adauge cateva clipe in plus la o salvare, dar insesizabil la un sistem de calcul updatat si o buna conexiune la internet.
Daca totusi se doreste eliminarea acestui timp de asteptare, oferim posibilitatea de a dezactiva optiune, verificarea putandu-se face oricum in masa din meniul Rapoarte/Liste de documente.
Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.