Dupa cum v-am obisnuit, la Smart Bill incercam sa raspundem sugestiilor pe care le fac utilizatorii nostri in cel mai eficient mod posibil: implementand functionalitati sugerate de voi si care au menirea de a va usura si mai mult operatiunile de facturare si gestiune.
Cel mai recent feature al programului Smart Bill implica inregistrarea incasarilor si platilor aferente operatiunilor bancare si tranzactiilor de curierat. Astfel, acum se poate realiza in Smart Bill importul de extrase de cont si de borderouri de la curieri.
Extrase de cont
Acum iti poti organiza mai eficient achizitiile si platile, deoarece Smart Bill iti ofera o imagine centralizata a celor efectuate prin banca (prin intermediul raportului Extrase de cont). Practic, aceasta functionalitate reprezinta echivalentul registrului de casa pentru operatiunile efectuate prin banca.
Atentie! Spre deosebire de registrul de casa, aici vor aparea doar incasarile si platile efectuate prin operatiuni bancare, care sunt introduse in Smart Bill din raportul de Extrase de cont.
Platile si incasarile care sunt inregistrate in alte locuri in aplicatie nu vor fi asociate unui cont IBAN si, prin urmare, nu vor fi vizibile in raportul de Extrase de cont (care centralizeaza doar platile si incasarile efectuate prin banca).
Borderouri de incasare
Noua functionalitate din Smart Bill iti permite sa pastrezi sub control situatia sumelor incasate de la curieri pentru bunurile pe care le-ai expediat catre clientii tai cu plata ramburs.
Sunt disponibile cateva rapoarte noi, aferente acestei noi functionalitati din program: Extrase de cont, Borderouri de incasare si Importuri extrase si borderouri.
In conturile de Gestiune, acestea se regasesc in sectiunea Incasari si Plati > Extrase, iar in conturile de facturare, noile rapoarte se regasesc direct in sectiunea Rapoarte.
Extrasele de cont pot fi importate in formatul furnizat de banca (format compatibil .csv) sau pot fi introduse manual operatiunile bancare.
Si in cazul Borderourilor de incasare, inregistarile pot fi introduse prin import in formatul furnizat de curier (format compatibil .xls sau .xlsx) sau pot fi introduse in mod manual operatiunile.
In aceasta faza sunt compatibile pentru a fi importate in Smart Bill extrasele de cont in format .csv furnizate de urmatoarele banci: ING, Banca Transilvania si Unicredit.
Bine de stiut – Extrase de cont
- Optional, puteti alege sa setati soldul initial pentru fiecare cont. Valoarea introdusa reprezinta soldul de pornire pentru fiecare cont bancar. Data si valoarea soldului initial care au fost setate, pot fi modificate in orice moment, fara probleme.
- Exista posibilitatea de a ignora facturile neincasate sau neplatite inainte de o anumita data. Astfel, daca spre exemplu exista documente foarte vechi care nu mai sunt de interes se pot lasa in afara intervalului luat in considerare;
- In lista apar toate conturile IBAN configurate pe firma, indiferent daca sunt bifate sau nu ca fiind folosite de utilizatorul logat;
- Moneda se preia automat din configurarile IBAN-ului si nu poate fi schimbata;
- Recomandam folosirea optiunii de Recalcul in cazul in care, dupa efectuarea importului si inainte de salvare (finalizare), s-au mai facut si alte importuri, au mai fost emise facturi catre clienti sau au mai fost inregistrate facturi de la furnizori;
- In cazul conturilor de facturare fara modul de cheltuieli, platile din extrasul de cont vor fi inregistrate ca transferuri–plati si pot fi vazute doar in raportul de Extrase de cont;
- Exista posibilitatea de a restrictiona drepturile pe raportele de Extrase de cont.
Bine de stiut – Borderouri de incasari
- Prin importul borderourilor de la curieri se inregistreaza in Smart Bill incasarile corespunzatoare;
- Pentru asocierea exacta intre incasarile din borderou si documentele din Smart Bill, este important ca numarul de AWB sa fie adaugat pe factura. Acesta se poate introduce in una din urmatoarele sectiuni: Aviz insotire, Mentiuni sau direct in coloana de Observatii din raportul de facturi.
Buna ziua, societatea noastra comerciala are cont la Banca Transilvania, dar ni se ofera extras de cont doar in format .pdf, am intrebat la banca ce trebuie sa facem ca sa primim extras in format .csv dar nu au stiut sa ne raspunda, nu au stiut despre ce este vorba. Ne puteti dumneavoastra ajuta cu aceasta informatie?
Buna ziua,
Va multumim pentru intrebare,
Daca extrasele de cont sunt salvate din aplicatia de online banking Banca Transilvania, meniul recomandat pentru extragerea fisierelor in formatul CSV este: Conturile mele/Cautare tranzactii. De aici puteti descarca direct in formatul acceptat de Smart Bill lista tranzactiilor, dintr-o anumita perioada.
Speram ca raspunsul nostru va este de folos,
O zi frumoasa!
Buna ziua,
Suporta extrasele si de la Raiffeisen ?
Buna ziua Manuel,
Multumim pentru interesul acordat. Din pacate, extrasele de la banca Raiffeisen nu pot fi inca importate in Smart Bill, nefiind, din punct de vedere tehnic, printre cele mai usor de implementat. Cu toate acestea, sunt in plan.
Zi frumoasa!
Am importat extrasul de cont din ING si am iesit din pagina fara sa dau save. Am revenit in pagina de extrase si nu mai exista nimic din ce importasem. Am incercat sa re-import acelasi fisier .csv, dar acum imi arata ca toate sunt dubluri – ce trebuie sa fac sa reiau de la zero? Multumesc.
Buna ziua Andreea,
Multumim ca folositi SmartBill!
Noi credem ca il aveti importat inca o data, in ciorna, si din acest motiv apare ca fiind dublura. Va sfatuim sa accesati Rapoarte -> Importuri extrase si borderouri, sa identificati in lista fisierul importat cel mai recent, si in dreptul lui, pe coloana de Actiuni sa il stergeti folosind butonul avand aceasta functie.
Chiar daca importul initial nu a fost finalizat (adica exista ciorne), aplicatia stie sa verifice inregistrarile respective pe fisierul urmator si sa arate ca ele deja au fost match-uite (chiar si la nivel de ciorna) pe un fisier importat anterior.
Daca eventual nu gasiti imediat fisierul importat initial, puteti extinde intervalul de cautare (sa nu fie importat pe 31 iulie, de exemplu, si sa aveti un filtru pus pe luna curenta).
Daca nu reusiti, va rog sa ii contactezi pe colegii mei din departamentul de suport, care vor sti sa va ghideze in a rezolva situatia cat mai rapid.
Speram ca aceste informatii sa va fie utile!
Zi frumoasa!
Buna ziua, societatea noastra comerciala are cont la BCR și ei ofera extras de cont doar in format .pdf.
Le-am cerut sa primim extras in format .csv dar au zis că nu se poate, ceea ce e absurd.
Ce soluții există in această situație?! Mulțumesc.
Buna ziua,
Nu toate bancile ofera si format CSV pentru extrasele de cont, singura solutie ar fi sa introduceti manual liniile de pe extrasul de banca in format pdf.
Zi frumoasa!
Buna ziua,
Cum introduc in lista un curier nou, pentru a putea importa borderourile de incasari?
Multumesc.
Buna ziua Raluca,
Daca va referiti la a introduce un curier care nu este in lista, din pacate nu se poate face acest lucru.
Momentan nu suntem inca compatibili cu absolut toate companiile de curierat, dar daca ne puteti spune despre ce curier este vorba impreuna cu datele de contact, putem trecem pe lista noastra de sugestii.
Mult succes!