SmartBill Conta, programul de contabiitate dezvoltat de echipa noastra, a ajuns la un punct marcant. Alex Leca, managerul de produs, a prezentat celor 400 de participanti inscrisi la webinar-ul SmartBill Conta s-a facut mare!, un soft de contabilitate matur, in pas cu legislatia si tehnologia, dezvoltat pentru a raspunde nevoilor actuale ale contabililor si pentru a le eficientiza enorm munca.
In plus, modulul ManagerConta vine sa eficientizeze administrarea unei firme de contabilitate si sarcinile deloc usoare de gestionare a clientilor si a obligatiilor declarative pe care acestia le au in raport cu statul. Acest modul este independent de SmartBill Conta si functioneaza pentru toate firmele de conta, indiferent de soft-ul de contabilitate folosit.
Webinar-ul a durat o ora si a urmat un flux logic, trecand participantii prin urmatoarele subiecte:
- Importul datelor initiale
- Preluarea datelor din SmartBill Gestiune
- Inregistrarea unor note contabile
- Verificarea datelor cu ajutorul rapoartelor
- Calculul impozitului pe profit
- Inchiderea lunii
- Intocmirea declaratiilor
- Depunerea declaratiilor si accesarea SPV
Pe parcursul webinar-ului am avut bucuria de a primi numeroase intrebari, dintre care le-am selectat pentru dumneavoastra, cei care ne cititi, pe cele mai relevante:
1. Ce documente se preiau din SmartBill in contabilitate?
Sincronizarea dintre modulul de Facturare/Gestiune si SmartBill Conta este activa, cu posibilitatea de a prelua retroactiv facturilor emise, incasarile aferente acestora, descarcarile de gestiune cantitativ-valorice, precum si NIR-urile. Vom continua in acest trimestru cu preluarea cheltuielilor si a platilor, apoi treptat, a restului de documente – bonuri de consum, de transfer, inventare, modul de productie. Astfel, SmartBill Conta se va folosi de inregistrarile in modulele de Facturare/Gestiune, pe care le va prelua si in mod automat le va transforma in note contabile.
2. Se pot importa extrase bancare? De la ce banci?
Da, acest lucru este posibil in SmartBill Conta. Pot fi importate extrasele bancare aferente tranzactiilor efectuate prin urmatoarele banci: ING, Transilvania, BRD, BCR, Unicredit, Reiffeisen, OTP Bank si Libra Bank.
3. Se pot importa date din Saga?
In cazul in care evidenta contabila este in prezent tinuta in Saga, baza de date poate fi preluata in SmartBill Conta. Se va realiza un simplu import de arhiva Zip generata de Saga, in felul acesta devenind disponibil tot istoricul in SmartBill Conta.
4. Se pot verifica direct pe ANAF datele fiscale ale unui furnizor in program?
Da, se pot verifica datele fiscale ale partenerilor la data fiecarui document inregistrat. Astfel, SmartBill Conta va sti sa sesizeze la timp orice modificare de statut al partenerilor inregistrati pentru ca inregistrarile contabile sa se realizeze in mod corect.
5. Se poate tine evidenta pe centre de cost?
Da, se poate tine evidenta pe centre de cost pe tranzactii, salariati, imobilizari. In plus, in SmartBill Conta este generat un raport dedicat, intitulat Lista tranzactii pe centre de cost.
6. Cum modific tipurile contabile dupa import, in cazul in care am setat ceva gresit?
Tipurile contabile pot fi modificate din Nomenclatoare/Tipuri produse si servicii, din coloana Actiuni, unde cu ajutorul creionului albastru se poate modifica tipul unui articol.
7. Ne poate asista cineva, in cazul in care avem probleme cu programul?
Desigur. Utilizatorii programului SmartBill Conta beneficiaza de un serviciu activ si prompt de suport in chat-ul aplicatiei noastre, precum si telefonic
8. Descopar ca in declaratia 394 exista probleme cu anumite CUI-uri. Se pot modifica facturile cu CUI-ul corect?
In cazul in care CIF-ul companiei nu este corect, acesta se poate modifica din Nomenclator/Parteneri/Actiuni cu click pe creionul albastru sau chiar direct pe document, apasand pe creionul albastru aflat langa denumirea partenerului. Este foarte important sa alegem data de incepere a acestei modificari.
9. Ce se intampla atunci cand clientul opereaza o modificare in interfata de facturare dupa ce informatiile au fost deja preluate de catre contabil?
Se poate efectua o resincronizare pe aceeasi perioada, selectand optiunea „Preia documentele noi si modificarile”. Astfel, SmartBill Conta va identifica si va suprascrie strict modificarile efectuate, preluand documentele nepreluate pana la acel moment fara sa dubleze vreo inregistrare.
10. In cadrul activitatii noastre, incasam banii de la curieri si avem o singura incasare pentru 3000 de facturi. Cum pot fi inchise cele 3000 de facturi?
In SmartBill Facturare/Gestiune exista posibilitatea de a importa borderourile de la curieri, iar facturile vor aparea astfel in rapoarte ca fiind incasate.
11. Se poate devalida o luna anterioara, fara a se devalida fiecare luna pana la acea luna? Poate fi de exemplu devalidata luna octombrie, fara a fi devalidate noiembrie sau decembrie?
Da, odata cu ultimul update in SmartBill Conta, utilizatorul are posibilitatea de a deschide orice luna doreste din urma si de a o reinchide in mod automat printr-o singura apasare de buton.
12. Se vor putea face importuri din alte aplicatii de gestiune decat SmartBill?
In acest moment functionam eficient in cadrul ecosistemului nostru si facem preluari de date in SmartBill Conta doar din SmartBill Facturare si Gestiune, dar pe viitor, dupa ce vom dezvolta API pentru SmartBill Conta, vom permite altor softuri conectarea la acesta, nu vom impiedica piata, chiar ii vom invita sa faca acest lucru.
13. Se pot folosi mai multe semnaturi electronice?
Da, pot fi conectate mai multe token-uri pe rand la computerul de unde vor fi semnate si depuse declaratiile.
In cazul in care nu ati reusit sa participati live la acest webinar sau daca doriti sa il revedeti, puteti viziona inregistrarea.
Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.
Buna ziua,
Am vizionat ieri webinarul „SmartBill Conta s-a facut mare!” si mi-a placut foarte mult prezentarea dumneavoastra.
Suntem o firma de contabilitate si dorim sa trecem contabilitatea unui client in SmartBill Conta. In acest moment noi tinem contabilitatea acestui client in CIEL. Clientul nostru tine si el evidenta stocurilor in SmartBill gestiune.
Intrebarea mea este daca imi puteti acorda ajutor la importul balantei analitice si a partenerilor din excel in SmartBill conta. Vrem ca sa incepem lucrul cu ianuarie 2020 si avem nevoie de soldurile initiale.
Va multumesc,
Weekend placut!
Alina Mihailovschi
Accountant Manager
Email: alina.mihailovschi@esaudit.ro
http://www.esaudit.ro
Buna ziua,
Multumim pentru participarea la webinar si ne bucuram ca v-a placut si v-a convins sa incercati SmartBill Conta. Le-am transmis colegilor mei solicitarea dumneavoastra inca de atunci, intre timp sper ca ati avut ocazia sa testati produsul si sunteti multumita.
Mai am o veste buna pentru dumneavoastra: maine va avea loc un alt webinar, care va prezenta un alt produs, ManagerConta, despre care cu siguranta vi s-a vorbit cand ati optat pentru SmartBill Conta. Va trimit mai jos link-ul de inscriere.
https://smartbill.ro/webinar/managerconta
Inca o data, multumim ca ne sunteti alaturi!
O saptamana frumoasa sa aveti!
Buna ziua. Toate bancile au api-uri care expun tranzactiile, obligate de psd2. De ce trebuie sa urc un csv la sfarsit de luna si nu va conectati direct prin API sa sincronizati incasarile cu facturile emise?
Buna ziua Cristian,
Multumim frumos ca ne urmariti si ca ne sunteti alaturi 🙂
Multumim de asemenea si pentru sugestia dumneavoastra foarte buna. Am transmis-o echipelor de dezvoltare a produsului si v-am inregistrat solicitarea cu aceasta adresa de e-mail, pentru a va putea informa atunci cand vom realiza implementarea.
O zi frumoasa!
Buna ziua,
Revin cu o remarca suplimentara 🙂
Am discutat putin mai detaliat cu unul dintre cofondatori si mi-a fost confirmat faptul ca sunt preocupati de problema ridicata de dumneavoastra de mai multi ani, insa rezolvarea ei presupune o serie de aprobari din partea BNR si pana in prezent doar cativa integratori au fost acreditati.
Așa cum spuneam insa ceva mai devreme, solicitarea dumneavoastra a fost inregistrata si veti fi notificat imediat ce se implementeaza functionalitatea cu pricina.
Zi frumoasa!