Autentificare Cloud

Contact

Bill
Iti plac articolele noastre? Ei bine, sa stii ca afacerea ta va iubi produsele SmartBill!       Afla mai multe
Intrebari din Domeniu

Sediul social, punctul de lucru, domiciliul fiscal si autorizarea activitatilor la SRL

SRL

Atunci cand infiintezi o firma unul din lucrurile care trebuie stabilite este sediul social. Legea societatilor comerciale prevede ca unul din elementele obligatorii ale actului constitutiv al unui SRL este  sediul social. La inmatricularea societatii si la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comertului documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social.

Celelalte sedii secundare – agentii, puncte de lucru sau alte asemenea sedii sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor si se mentioneaza in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal.

Sediul social

Spatiul in care functioneaza o societate, fie ca este sediul social sau un sediu secundar, poate fi:

  • sediu propriu al entitatii – in acest sens figurand ca imobilizare pe balanta societatii
  • sediu inchiriat – pentru care se plateste periodic o chirie
  • sediu in comodat – pus la dispozitie gratuit in baza unui contract de comodat

Este importanta urmarirea perioadei de valabilitate a contractelor de inchiriere/comodat declarate la ONRC fiindca in cazul expirarii sediului social, consecintele pot fi destul de grave: inactivitatea fiscala, pierderea codului de TVA, etc.

Legat de  autorizarea activitatilor desfasurate, fiecare firma isi stabileste un cod CAEN principal si unul sau mai multe coduri CAEN secundare. Acestea se mentioneaza in actul constitutiv.

In plus insa, firma trebuie sa isi si autorizeze activitatile desfasurate, completand o declaratie in care va inscrie ce coduri CAEN se vor desfasura la fiecare din urmatoarele locatii:

  • la sediul social
  • la sediile secundare (daca este cazul)
  • terti (daca este cazul)

Modelul declaratiei este mai jos. La fiecare din cele 3 locatii vor trebui completate codurile CAEN si numarul estimativ de salariati.

Domiciliul fiscal

O alta notiune legata tot de locatia in care isi desfasoara activitatea firma, dar de data aceasta privita din punct de vedere fiscal este domiciliul fiscal. Prin domiciliu fiscal, in cazul firmelor, se intelege sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarant.

Domiciliul fiscal se inregistreaza/modifica la/de organul fiscal central in toate cazurile in care acesta este diferit de domiciliul sau de sediul social prin depunerea de catre contribuabil/platitor a unei cereri de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta.

Cererea se depune la organul fiscal central in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal. Cererea se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii acesteia, prin emiterea deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal care se comunica contribuabilului/platitorului.

Organul fiscal emite din oficiu decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal ori de cate ori constata ca domiciliul fiscal este diferit de domiciliul sau sediul social, iar contribuabilul/platitorul nu a depus cerere de modificare a domiciliului fiscal. Data inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal este data comunicarii deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill program facturare, gestiune si contabilitate.

Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala. In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.

2 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.