Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
#actualIntrebari din Domeniu

Cronica antreprenoriala – un nou program adresat firmelor, IMM leasing de echipamente si utilaje

Cronica antreprenoriala
  1. Ministerul de finante a publicat un proiect legislativ pentru un program nou – IMM leasing de echipamente si utilaje care are ca obiectivgarantarea de catre stat prin intermediul institutiilor financiare nebancare a finantarile de tip leasing financiar pentru achizitionarea de active noi sau second-hand necesare realizarii activitatilor IMM-urilor. Valoarea maxima cumulata a finantarilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar in cadrul acestei facilitati este de 5.000.000 lei. In situatia in care se va publica acest proiect, vor fi eligibile pentru acordarea de garantii intreprinderile mici si mijlocii din sectoarele/domeniile: agricultura, silvicultura si pescuit; industria extractiva; industria prelucratoare, cu exceptia fabricarii produselor din tutun si a fabricarii bauturilor, altele decat vinul si berea; constructiile; activitatile de posta si curier; hoteluri si restaurante; activitatile de editare; activitati de servicii in tehnologia informatiei si activitatile de servicii informatice; activitati de cercetare-dezvoltare; sanatate si asistenta sociala.
  2. Persoanele juridice constituite doar din asociati persoane fizice, atunci cand acestia sunt singurii beneficiari reali nu mai au obligatia sa depuna declaratia privind beneficiarii reali, potrivit Legii 108 din 6 iulie 2020. ONRC va completa din oficiu pentru aceste firme Registrul beneficiarilor reali, pe baza documentelor care insotesc cererea de inmatriculare sau pe baza evidentelor detinute in cazul societatilor deja inmatriculate.
  3. Pentru firmele care se pastreaza obligatia depunerii declaratiei privind beneficiarii reali se elimina obligativitatea depunerii anuale, dupa depunerea situatiilor financiare. Aceasta se va depune ulterior inmatricularii doar daca intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, in termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.
  4. Incepand cu data de 6 iulie 2020, ONRC nu mai solicita la inmatricularea firmelor urmatoarele 3 documente, ca rezultat al aplicarii Legii 102/2020:
    • declaratia pe proprie raspundere a persoanei fizice/persoanei juridice privind calitatea de asociat unicintr-o singura societate cu raspundere limitata
    • declaratia pe proprie raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social
    • avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, cu modificarile ulterioare, in cazul in care la sediul social nu se desfasoara activitate.
  5. Firmele vor trebui sa depuna la ANAF situatiile financiare pe anul 2019 pana la data de 30.07.2020. Pentru intarzierea depunerii bilanturilor se aplica sanctiuni astfel:
    • pentru intarziere intre 1 zi si 15 zile lucratoare amenda este cuprinsa intre 300 lei si 1.000 lei
    • pentru intarziere intre 16 zile si 30 zile lucratoare- amenda este cuprinsa intre 1.000 lei si 3.000 lei
    • pentru intarziere peste 30 de zile lucratoare amenda este cuprinsa intre 1.500 lei si 4.500 lei.

In cazul nedepunerii situatiilor financiare anuale sanctiunea este amenda de la 30.000 lei la 40.000 lei.

Daca vrei sa fii la curent cu modificarile care impacteaza mediul de business in aceasta perioada, urmareste articolele noastre din categoria Cronica antreprenoriala.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala. In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *