Vedem cum tot mai multe afaceri se muta in online, ca raspuns la contextul actual, iar antreprenorii au nevoie de metode de a se promova, astfel incat sa isi atinga obiectivele folosind resurse limitate intr-un mod cat mai eficient.
Una dintre recomandarile pe care poate le-ai auzit destul de des este sa iti creezi un landing page sau o pagina web dedicata. Un astfel de instrument te poate ajuta sa iti promovezi mai bine serviciile sau produsele si sa obtii rezultate mai bune din campaniile tale de marketing. Este o activitate de marketing pe care o recomandam, caci te poate ajuta nu numai sa te pozitionezi mai bine, dar si sa creezi flow-uri de conversie, sa pastrezi legatura mai mult timp cu audienta ta, sa afli mai multe informatii despre ei, etc.
In acest articol vom incerca sa explicam mai clar ce este un landing page si cand poate fi de folos.
Ce este un landing page?
Un landing page este o pagina web al carei obiectiv este sa determine utilizatorii sa faca o singura actiune: sa se inscrie pentru o reducere, sa puna in cos un anumit produs, sa isi lase adresa de email pentru a descarca un ghid.
Spre deosebire de alte pagini mai generale din website precum pagina principala sau cea de servicii care au mai multe obiective si mai multe mesaje de Call-to-action, un landing page are un singur obiectiv si un singur mesaj de Call to action.
Astfel, trebuie sa te gandesti la care este scopul acestei pagini, ce iti doresti sa obtii si ce vrei sa faca utilizatorii si sa transpui acest lucru intr-un mod cat mai clar, coerent si usor de urmarit. Tine minte ca ei vor ajunge aici si vor afla despre tine, despre o campanie pe care o derulezi, un concurs sau un eBook si ca procesul prin care trec pentru a ajunge la rezultatul pe care ti-l doresti trebuie sa fie cat mai simplu.
Cand ai nevoie de un landing page?
Exista o serie de momente specifice cand un landing page iti poate fi de folos, printre cele mai obisnuite numarandu-se:
- Cand vrei sa promovezi un serviciu sau produs anume
- Cand nu ai un website creat dar vrei sa promovezi serviciul pe care il oferi
- Cand vrei sa faci cunoscuta o promotie
- Cand promovezi un eveniment de tip webinar sau orice alta oferta de continut (ghid, studiu de caz etc)
Care este structura unei asemenea pagini web?
- Titlu
- Formular pentru captarea datelor de contact
- Buton de Call-to-action
- Beneficii
- Social proof
- Thank you page
- Titlu
Primul lucru pe care trebuie sa il stabilesti odata ce hotarasti scopul landing page-ului este titlul. Pentru a fi cat mai atragator, incearca sa comprimi oferta si beneficiile in acest titlu. Formuleaza-l clar, folosind un tone of voice adaptat brandului tau, exprima propunerea de valoare si scrie-l pe intelesul publicului tau tinta. Cine il citeste trebuie sa inteleaga usor si repede despre ce este vorba in pagina ta.
- Formular pentru captarea datelor de contact
O astfel de pagina de poate ajuta sa iti creezi o baza de date, sa tii legatura cu publicul tau, sa revii catre ei cu alte oferte etc. Pentru a face asta, pentru a crea un parcurs, un flow de conversie, este necesar sa ai datele de contact ale vizitatorilor.
Include in acest formular informatiile care te intereseaza (de exemplu, s-ar putea sa te intereseze sau nu compania pe care o reprezinta, adresa de mail de business, rolul pe care il au in companie sau, pe de alta parte, ce interese specifice au intr-un anumit domeniu).
Nu il face insa prea complex, cu prea multe intrebari deschise sau cu optiuni care nu se aplica tuturor vizitatorilor. Nu uita de asemenea sa ii asiguri pe potentialii clienti ca datele lor vor fi prelucrate si stocate conform reglementarilor in vigoare.
- Buton de Call-to-action
Pe aceasta pagina web, dupa cum ziceam, este bine sa ai o singura invitatie la actiune (chiar daca butoanele care exprima aceasta invitatie se repeta). Cand creezi un astfel de buton, trebuie sa tii cont de formulare, de design si de locul unde il plasezi.
Alege ce actiune vrei sa faca oamenii (sa descarce un ghid, sa completeze un chestionar etc.) si formuleaz-o succint. O formulare actionabila (Descarca gratuit de aici) este preferabila uneia prea generale (vs. Afla/Trimite).
Foloseste o culoare sau o forma care este usor de reperat si care iese in evidenta. Poti chiar adauga diverse efecte, sageti care sa directioneze atentia si nu uita sa respecti proportiile cu restul paginii si sa nu faci un buton prea mic.
Daca vinzi un produs/serviciu, tine minte ca multi potentiali cumparatori nu sunt pregatiti sa faca o achizitie din primul moment, asa ca este recomandat sa repeti butonul de Call-to-action.
- Beneficii
Atunci cand cineva ajunge pe pagina ta, trebuie sa inteleaga usor si rapid ce beneficii are din oferta ta. Raspunde-ti la intrebarea Ce nevoie rezolv? si formuleaza avantajele din punctul de vedere al audientei tale (ceea ce presupune ca ai o definire cat mai granulata a publicului tinta si ca stii ce probleme vor sa rezolve).
Beneficiile pot varia de la dorinta de invatare la economiserea de timp sau la o alimentatie sanatoasa. Foloseste bullet points pentru a le face mai usor de vazut si inteles.
- Social proof
Nu este obligatoriu, dar ajuta sa ai testimoniale sau dovezi de la alti clienti, cifre care arata cati alti oameni au cumparat acel produs sau ce probleme ai rezolvat. acest lucru te va ajuta sa construiesti o relatie bazata pe incredere cu un potential vizitator si sa il determini sa indeplineasca mai repede actiunea pentru care a ajuns pe site.
- Thank you page
Dupa ce un vizitator a indeplinit actiunea pentru care a ajuns pe pagina, este de preferat sa i se afiseze un mesaj de multumire (in forma unui text in aceeasi pagina sau prin redirectionare catre o alta pagina creata in acest scop) si chiar sa primeasca un mail de confirmare.
Este o modalitate foarte buna de a le reconfirma faptul ca au facut o alegere buna, de a le confirma un rezultat si poate chiar de a-i directiona catre alte servicii.
Bune practici pentru a mari conversia pe un landing page
aceasta pagina de web sau landing page-ul pe care il construiesti pentru a-ti promova oferta/evenimentul/produsul/ghidul etc. are rolul de a transforma vizitatorii in cumparatori, deci de a converti. Mai jos iti aratam care sunt cateva bune practici care te vor ajuta sa previi ca oamenii sa paraseasca pagina fara sa ajunga la rezultatul dorit de tine.
- Creeaza pagini dedicate pentru fiecare oferta pe care vrei sa o promovezi. Cu cat este mai clar ce trebuie sa faca un vizitator, cu atat mai u?or va fi sa declansezi acea actiune
- Renunta la meniul de navigare. Daca un vizitator trebuie sa acceseze mai multe pagini sau are aceasta optiune, s-ar putea sa iti scada ?ansele de a a-l transforma in cumparator, caci atentia lui se pierde in multitudinea de informatii
- Ai grija ca mesajul si design-ul paginii sa fie aliniat branding-ului business-ului tau, dar si sa fie aliniat cu modul in care au ajuns la pagina ta
- Testeaza! Incearca diverse variante de design, butoane de call-to-action, formulare sau vizualuri. Testeaza cate un element pe rand, astfel incat sa iti faci o idee clara despre ce functioneaza si ce nu.
- Foloseste instrumente de automatizare pentru a face follow-up si a pune bazele unei relatii de lunga durata (de exemplu, poti folosi gratuit sistemul de CRM de la HubSpot, un tool pe care il folosim si recomandam des la Stoica.co)
Tinand cont de pasii pe care i-am enumerat vei putea sa creezi un landing page eficient, pe care apoi sa il promovezi pe diferite canale si sa iti reduci costurile de promovare. Speram ca strategiile acestea sa iti fie de folos si sa iti cresti cu succes afacerea!
Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.