Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
#actual

Declaratia de trezorerie a ONG-urilor, ajutorul de deces in 2025 – Cronica antreprenoriala

obligatii declarative ONG-uri

Afla noutatile legislative din Cronica antreprenoriala saptamanala:

1. Obligatii Declarative pentru Persoanele Juridice fara Scop Patrimonial

Persoanele juridice fara scop patrimonial care au primit sume sub forma de subventii, sponsorizari, sume redirectionate conform legii, din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderilor sau din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum si alte forme similare de finantare, trebuie sa intocmeasca o declaratie care insoteste situatiile financiare anuale si evidentiaza sumele primite si utilizate.
Conform Ordinului 255/2005, modelul acestei declaratii a fost aprobat. Exista doua tipuri de declaratii: o declaratie simplificata pentru valoarea cumulata de maximum 100.000 lei si o declaratie mai complexa in celelalte cazuri. Aceasta se aplica incepand cu veniturile obtinute in anul 2024.

2. Ajutorul de Deces Conform Legii nr. 10/2025

Incepand cu data de 13 februarie 2025, data intrarii in vigoare a Legii nr. 10/2025 privind bugetul asigurarilor sociale de stat pentru anul 2025, cuantumul ajutorului de deces este:

– 8.620 lei in cazul decesului pensionarului sau asiguratului

– 4.310 lei in cazul decesului unui membru de familie neasigurat

Ajutorul de deces se acorda in urmatoarele cazuri:

– Decesul asiguratului

– Decesul pensionarului

– Decesul persoanei care, in ultimele 6 luni, a fost asigurata in sistemul public de pensii

– Decesul persoanei aflate in concediu pentru cresterea copilului, daca aceasta era asigurata inainte de intrarea in concediu

– Decesul unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului care nu era asigurat sau pensionar la data decesului

3. Actualizarea Declaratiilor Fiscale 112 si 300

ANAF a actualizat formatul Declaratiei 112, care se depune pentru veniturile salariale aferente lunii ianuarie 2025. De asemenea, a fost publicata o versiune actualizata a Declaratiei 300 (Decontul de TVA), conform noii clasificari CAEN Rev. 3.

4. Noi Reguli pentru Semnarea Situatiilor Financiare

Conform noilor reglementari, societatile trebuie sa respecte reguli stricte privind semnarea situatiilor financiare. Acestea vor fi semnate de reprezentantul legal, precum si de directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, angajata conform legii.

5. Noi Criterii pentru Incadrarea in Gradele de Invaliditate

Guvernul a aprobat noi criterii pentru incadrarea in gradele de invaliditate si evaluarea capacitatii de munca. Persoanele cu grad de invaliditate I sau II vor putea desfasura activitati profesionale conform capacitatii lor de munca. De asemenea, au fost actualizate definitiile gradelor de invaliditate.

6. Actiuni de Control ANAF in Bihor

ANAF a anuntat ca, in urma actiunilor de control efectuate de Directia Antifrauda in judetul Bihor, au fost confiscate bunuri in valoare de peste 1.235.000 lei. Acestea constau in 423 de rochii de mireasa si rochii de gala, pentru care administratorii societatilor nu au putut prezenta documente de provenienta, iar produsele nu erau inregistrate in evidentele contabile. S-a aplicat o amenda de 5.000 lei si confiscarea bunurilor.

7. Modificari la Legislatia Muncii privind Hartuirea

Prin HG nr. 27/2025, s-au adus modificari importante in legislatia muncii privind hartuirea la locul de munca. Pana acum, victimele hartuirii erau obligate sa depuna o plangere scrisa cu asumarea identitatii lor. Insa, conform noilor reglementari, angajatorul este obligat sa examineze si sa solutioneze plangerile anonime, daca acestea contin date si informatii relevante. Angajatorii trebuie, de asemenea, sa promoveze masuri de egalitate de sanse si sa asigure tratament egal intre femei si barbati in ceea ce priveste ocuparea functiilor de decizie si conditiile de munca.

8. Amenzi pentru Nerespectarea Obligatoriu a Depunerii Situatiilor Financiare

Legea contabilitatii prevede amenzi pentru nerespectarea obligatiilor de depunere a situatiilor financiare anuale, situatiilor financiare anuale consolidate, situatiilor financiare interimare si raportarilor contabile. Acestea pot varia intre 2.000 lei si 5.000 lei. De asemenea, prezentarea de situatii financiare eronate sau necorelate poate atrage amenzi intre 1.000 lei si 3.000 lei. In cazul nerespectarii termenelor legale de depunere, amenzile pot ajunge pana la 4.500 lei, in functie de perioada de intarziere.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala. In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *