Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
Intrebari din Domeniu

10 modalitati online de verificare a viitorilor parteneri de afaceri

verificare parteneri afaceri

Verificarea viitorilor parteneri de afaceri din punct de vedere al situatiei lor financiare, dar si din punct de vedere al altor aspecte esentiale, in vederea unei colaborari, trebuie sa fie o activitate cu o importanta deosebita de luat in calcul de catre fiecare antreprenor atunci cand este pus in situatia de a contracta anumite servicii sau de a-si alege furnizorii de bunuri.

Intelegerea si interpretarea corecta a situatiilor financiar-contabile si fiscale ale potentialilor parteneri comerciali reprezinta baza unei colaborari solide si sanatoase in perspectiva viitoarelor relatii.

Din punct de vedere financiar-contabil, antreprenorul ar putea sa urmareasca anumiti indicatori financiari conform bilantului depus anual (aceste informatii sunt publice pe site-ul Ministerului de Finante Publice) de viitorii parteneri de afaceri, mai exact, ar putea urmari urmatoarele aspecte:

daca firma a inregistrat profit sau pierdere intr-o anumita perioada;

  • daca firma are angajati
  • daca firma are datorii
  • daca firma are lichiditati
  • marimea si evolutia cifrei de afaceri
  • riscul de insolventa etc

Din punct de vedere fiscal, antreprenorul, in functie de activitatea pe care o desfasoara, dar si in functie de tipul societatii pe care o coordoneaza, ar putea sa urmareasca, la societatile cu care ar putea sa colaboreze, urmatoarele aspecte:

  • daca societatea este sau nu platitoare de TVA
  • daca societatea aplica sistemul de TVA la incasare
  • daca societatea aplica sistemul split TVA
  • daca societatea este declarata sau nu inactiva
  • daca societatea este inregistrata in RO sau intr-o tara membra UE/Non UE

Antreprenorul poate obtine toate informatiile mai sus mentionate direct din mediul online, prin intermediul unor site-uri publice, de informare si verificare a partenerilor, puse la dispozitia contribuabililor de catre ANAF.

Iata care sunt acestea:

1. Verificari financiar-contabile:

Verificarea informatiilor cu privire la datele de identificare, situatia financiar-contabila si bilanturi a unui posibil colaborator poate fi facuta accesand acest link.

Cautarea o poti efectua dupa codul de identificare a societatii sau dupa numele societatii si judet.

2. Platitor de TVA:

Daca te intereseaza daca firma cu care vei colabora este sau nu platitoare de TVA, atunci poti accesa Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal de la urmatorul link.

Este nevoie sa introduci doar codul de identificare a societatii pentru care doresti sa faci interogarea si un cod de verificare, iar ANAF iti va comunica urmatoarele informatii:

  • data inregistrarii in scopuri de TVA
  • data anularii inregistrarii in scopuri de TVA (daca este cazul)
  • anularea inregistrarii in scopuri de TVA a fost operata in data de
  • temeiul legal al anularii inregistrarii in scopuri de TVA

3. Sistemul de TVA la incasare:

Daca te intereseaza daca firma cu care vei colabora aplica sau nu sistemul de TVA la incasare, atunci poti accesa Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare de la urmatorul link.

Este nevoie sa introduci doar codul de identificare a societatii pentru care doresti sa faci interogarea si un cod de verificare, iar ANAF iti va comunica urmatoarele informatii:

  • data de la care aplica sistemul TVA la incasare
  • data pana la care aplica sistemul TVA la incasare
  • data actualizarii
  • data publicarii
  • tip actualizare

4. Sistemul Split TVA:

Daca te intereseaza daca firma cu care vei colabora aplica sau nu sistemul Split TVA, atunci poti accesa Registrul persoanelor care aplica plata defalcata a TVA de la urmatorul link. Este nevoie sa introduci doar codul de identificare a societatii pentru care doresti sa faci interogarea si un cod de verificare iar ANAF iti va comunica informatiile solicitate.

5. Verificare cont IBAN de TVA (deschis la trezorerie):

Daca doresti informatii cu privire la IBAN-ul contului deschis la trezorerie a unei societati, atunci poti afla aceste informatii completand codul de identificare al societatii pentru care se efectueaza interogarea si codul de validare la urmatorul link.

6. Inactivi sau reactivati:

Daca te intereseaza daca firma cu care vei colabora este sau nu inactiva, atunci poti accesa Registrul contribuabililor inactivi sau reactivati de la urmatorul link.

Este nevoie sa alegi daca vei cauta dupa codul de identificare a societatii pentru care doresti sa faci interogarea sau dupa denumirea acesteia, iar ANAF iti va comunica urmatoarele informatii:

data interogarii;

daca societatea este sau nu inactiva la momentul cautarii.

Este nevoie sa completezi campurile: codul de identificare fiscala; luna la care se refera decontul; anul la care se refera decontul; suma solicitata la rambursare, iar ANAF iti va comunica informatiile solicitate.

8. Obligatii fiscale restante catre bugetul de stat:

Informatiile cu privire la obligatiile fiscale restante catre bugetul de stat le poti afla introducand denumirea societatii si un cod de validare la urmatorul link.

9. Cod de TVA valabil in VIES:

Informatiile cu privire la acest aspect le poti afla introducand codul de identificare a societatii pentru care se doreste a se efectua interogarea si statul membru UE din care aceasta provine la urmatorul link.

10. Evidenta aparatelor de marcat:

Informatiile cu privire la casele de marcat electronice le poti afla accesand Evidenta aparatelor de marcat electronice fiscale de la urmatorul link.

Pentru a primi informatii cu privire la AMEF este nevoie de introducerea urmatoarelor informatii:

  • seria aparatului de marcat electronic fiscal
  • numar autorizatie distributie
  • data autorizatie distributie
  • codul de validare

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala. In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *