Saptamana aceasta am avut un nou webinar live in care am continuat discutia despre e-Factura, sistemul national de facturare electronica, ce urmeaza sa devina obligatoriu la 1 iulie 2022 pentru unele dintre firmele din Romania, alaturi de Delia Mircea (Contzilla) si Cristian Rapcencu (Noutati fiscale).
Intrebarile venite din partea participantilor au fost numeroase. Printre ele amintim:
- Daca ar fi sa facem o matrice a raportarii aplicabile incepand cu 1 iulie: cine sunt persoanele care au obligatia raportarii in RO e-factura si RO e-Transport? Raporteaza doar firmele sau si alte tipuri de persoane juridice? Ce tipuri de articole se raporteaza in aceste sisteme: bunuri, servicii sau ambele?
- Ce le putem recomanda operatorilor economici in ceea ce priveste de depunerea formularului 084? Este obligatoriu sau optional? Ce consecinte exista daca se depune acest formular?
- Daca avem tranzactii cu nerezidenti – vanzari de bunuri cu risc fiscal in afara Romaniei, avem obligatia de raportare in RO e-Factura?
- Dar in sens invers, daca achizitionam de la nerezidenti bunuri cu risc fiscal, exista obligatii pentru acestia ? Dar pentru firma care face achizitiile?
- Care sunt pasii pe care o firma trebuie sa ii urmeze pentru a raporta corect in RO e-Factura?
- Care sunt termenele de transmitere a facturilor in RO e-Factura? Presupunem ca azi fac o vanzare de imbracaminte si emit factura in sistem clasic: cand trebuie sa raportez factura in RO e-Factura?
- Ce contraventii si sanctiuni exista in cazul neraportarii sau raportarii gresite in RO e-Factura? In opinia ta, ne putem astepta la consecinte fiscale chiar din primele zile de la intrarea in vigoare a obligatiei?
- Ce neclaritati exista in acest moment in legislatie legat de RO e-Factura?
- In relatia B2G, definitiile termenului „Government” ridica semne de intrebare. Foarte multi operatori se intreaba care sunt institutiile la care se refera? Primim intrebari punctuale daca scolile, primariile, regiile autonome si multe altele fac parte din aceasta categorie. Ce ne recomanzi – cum am putea sa ne asiguram ca identificam corect toate aceste institutii?
- Exista in prezent termene limita pentru extinderea raportarilor si asupra altor tipuri de produse /servicii in relatia B2B?
- Cum se va transmite factura de catre o entitate care vinde produse cu risc fiscal ridicat catre un partener care nu este obligat sa utilizeze RO e-Factura ?
- Exista in prezent obligatii de raportare in relatia B2C? Care sunt acestea?
In timpul webinarului a fost prezentat si modul de lucru din SmartBill, cu privirea la e-Factura. S-a discutat despre cum se face raportarea acestor tranzactii in SmartBill si rolul pe care il au antreprenorii si contabilii in acest proces. S-a accentuat faptul ca rolul contabilului este doar de a autoriza firmele in SPV (proces ce trebuie repetat la fiecare 90 de zile). Trimiterea facturilor în e-Factura se face de catre cei care emit facturile.
Daca nu ai reusit sa vezi live-ul, poti urmari inregistrarea mai jos:
Inregistrarile de la webinarile trecute le gasesti aici Webinar e-Factura: cand, cine, cum? si Ne intrebati, va raspundem!
Urmeaza si alte discutii pe subiectul e-Factura. Te invitam sa te inscrii in lista noastra pentru a ramane la curent cu evenimentele noastre pe acest subiect.
Te invitam sa urmaresti episoadele seriei Prima mea afacere sau Pastila de contabilitate? O poti face pe canalul nostru de Youtube sau pe SmartBill la sectiunea Resurse – Invata.
Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.