Antreprenorii care decid sa isi infiinteze o societate cu raspundere limitata trebuie sa cunoasca cateva aspecte importante cu privire la infiintarea ei, dar si cu privire la obligatiile pe care le au dupa ce societatea a fost infiintata.
Societatea cu raspundere limitata (SRL) este o forma juridica destul de avantajoasa pentru care majoritatea tinerilor intreprinzatori opteaza, deoarece raspunderea este limitata la capitalul social al entitatii economice, minimul fiind de 200 de lei.
Pentru infiintarea unei SRL este nevoie de efectuarea unor etape care constau in elaborarea si intocmirea unui dosar de inmatriculare, ce se va depune ulterior la Oficiul National al Registrului Comertului.
Prima etapa se refera la alegerea si rezervarea unei denumiri a societatii (firma). In acest sens, se va completa o cerere de verificare si/sau rezervare firma, cerere care poate fi gasita pe site-ul ONRC. In cerere trebuie sa completezi 3 denumiri pe care ti le doresti pentru societate, in ordinea preferintelor. Acestea vor fi verificate de specialistii ONRC si ti se va comunica disponibilitatea acestora.
O a doua etapa se refera la intocmirea unui dosar de inmatriculare si depunerea acestuia la sediul ONRC. Documentele din dosar trebuie sa fie:
- Cererea de inregistrare;
- Anexa 1 privind inregistrarea fiscala sau Anexa 2 privind investitia straina;
- Declaratia-tip pe propria raspundere semnata de asociati/administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca: PJ nu desfasoara la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani; PJ indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii pentru activitatile precizate in declaratia-tip;
- Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei;
- Daca este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii;
- Declaratia ca persoana are calitatea de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata sau ca societatea cu raspundere limitata cu asociat unic nu este asociat unic in alta societate cu raspundere limitata;
- Actul constitutiv;
- Documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social;
- Cererea adresata ANAF in vederea obtinerii certificatului emis de administratia financiara competenta, care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document pentru instrainarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit;
- Declaratia pe propria raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social, in cazul in care, din certificatul emis conform punctului de mai sus rezulta ca sunt deja inregistrate la administratia financiara alte documente care atesta instrainarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil cu destinatie de sediu social;
- Dovezile privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise de asociati la capitalul social;
- Actele privind proprietatea pentru aporturile in natura subscrise si varsate la constituire; in cazul in care printre acestea se afla si imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate;
- Declaratiile date pe propria raspundere, dupa caz, de catre fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati;
- Actele de identitate ale fondatorilor/administratorilor/cenzorilor/auditorilor persoanei fizice;
- Specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatii;
- Dupa caz, declaratia autentica pe propria raspundere a persoanei fizice cetatean strain in nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice straine care nu este inregistrata fiscal in Romania, in original si, dupa caz, traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.
Dupa ce societatea a fost inregistrata la ONRC, pentru ca aceasta sa poata functiona, mai sunt cateva etape pe care antreprenorul va trebui sa le parcurga:
1. Antreprenorul trebuie sa isi angajeze o persoana care sa se ocupe de partea financiar-contabila sau daca nu doreste sa angajeze o persoana, atunci poate alege sa utilizeze serviciile unei societati de contabilitate.
In Legea contabilitatii nr. 82/1991 se mentioneaza ca o firma trebuie sa organizeze evidenta financiar–contabila, respectiv sa tina la zi registrele contabile obligatorii si sa intocmeasca situatiile financiare anuale.
2. Daca antreprenorul decide ca vrea sa angajeze personal in entitatea sa, atunci acesta va trebui sa intocmeasca un regulament de ordine interioara (ROI) in care sa se mentioneze regulile si conditiile de munca aplicabile. Acesta trebuie intocmit intr-un termen de 60 de zile de la infiintare.
3. Antreprenorul trebuie sa achizitioneze pentru sediul social si pentru sediile secundare (daca e cazul) cate un registru unic de control, intr-un termen de 30 de zile de la data inregistrarii.
Registrul unic de control este un document care are ca scop evidentierea tuturor controalelor desfasurate la contribuabil de catre toate organele de control specializate, in domeniile: financiar-fiscal, sanitar, fitosanitar, urbanism, calitatea in constructii, protectia consumatorului, protectia muncii, inspectia muncii, protectia impotriva incendiilor, precum si in alte domenii prevazute de lege. Vei avea obligatia sa il prezinti organelor care efectueaza controlul.
Registrul unic de control se elibereaza, contra cost, de directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde ai sediul social – pretul unui registru unic de control este de aproximativ 30 lei.
Acesta se va pastra in permanenta la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare.
4. Pentru eventualele tranzactii cu partenerii de afaceri, dar in mod special pentru plata taxelor, impozitelor si a contributiilor datorate bugetului de stat, ar fi esential sa deschizi un cont bancar pentru firma, astfel lucrurile ar fi mult mai simple si mai transparente.
Recomandam sa ai atasat contului bancar si un card cu care sa poti efectua plati si mai mult decat atat, recomandam sa soliciti serviciul de internet banking sau mobile banking pentru a putea vizualiza mult mai usor toate tranzactiile desfasurate si pentru a putea descarca singur extrasele de banca necesare contabilului tau.
5. Inca o etapa dar care nu este obligatorie, se refera la promovare, si anume la crearea unei pagini online de prezentare a societatii si a serviciilor prestate/bunurilor vandute pentru a face cunoscuta afacerea si pentru a putea ajunge mai usor la publicul tinta.
Salut as dori sa stiu daca e sa deschid o firma de constructii ,care este minimul de angajati obligatoriu?
Buna ziua,
Nu exista un minim de angajati obligatoriu pentru ca firma sa poata fi deschisa. Puteti deschide firma fara niciun angajat. Insa din punct de vedere fiscal puteti avea anumite beneficii: de exemplu, daca aveti cel putin un angajat cu norma intreaga puteti beneficia de cota de 1% la micro in loc de 3% cat este pentru microintreprinderile fara angajati.
Speram ca aceste informatii sa va fie utile.
Zi frumoasa!
Salut, a? dori s? deschid o firm? care presteaz? servici de instala?ii sanitare (santehnic) .
Ce trebuie s? am landem?n?? Cum deschid/?fiin?ez firma?, Care este minimul de angaja?i obligatoriu?
Buna ziua Aurel,
Pentru a infiinta un SRL, pentru inceput este nevoie sa va ganditi la un nume (emblema) al firmei pe care sa il verificati daca este disponibil apoi sa il rezervati. In acest sens se depune o cerere la ONRC pe care o puteti descarca de la urmatorul link: https://www.onrc.ro/templates/site/formulare/11-10-182.pdf
Dupa ce denumirea firmei a fost rezervata, se vor intocmi cateva documente pentru infiintarea la ONRC pe care le puteti gasi la urmatorul link: https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice/nume-colectiv
Va recomandam sa apelati si la un jurist care sa va indrume in pregatirea si depunerea documentatiei la ONRC, deoarece multe dintre documente trebuie autorizate de un notar/avocat.
Legislatia in vigoare nu stabileste un numar minim sau maxim de angajati pe care o societate trebuie sa il detina. Societatea poate sa aiba sau nu angajati.
Prin actul constitutiv (statut) se vor desemna asociatii/asociatul unic al societatii si administratorul.
Speram ca aceste informatii sa va fie utile.
O zi placuta!
Buna ziua. As dori sa deschid o firma pentru dropshipping online (e-commerce). Ce tip de S.C. imi recomandati?
Buna ziua,
In acest sens va recomandam sa va infiintati SRL, este cea mai la indemana forma juridica.
Zi frumoasa!
Bun? ziua, ?mi cer scuze de interven?ie,dar am nevoie de cateva l?muriri , dac? ma pute?i ajuta v? rog.
Mama mea ??i deschide o firm? de v?nzare haine ?i am urm?toarele ?ntreb?ri:
E obligatoriu s? aib? angaja?i sau ?n prim? faz? are „voie” s? ??i ?in? eviden?a contabil? singura si sa incheie un contract de prest?ri servicii cu un expert contabil?
Este pl?titor de TVA?
Care sunt pa?ii pentru a putea func?iona, dup? ce a ?nfiin?at SRL-ul?
Va mul?umesc anticipat.
Buna ziua,
Dupa infiintarea firmei, nu este obligatoriu sa aiba angajati. Aceasta este o optiune, nu o obligatie.
In ceea ce priveste tinerea contabilitatii, la SRL, exista doua posibilitati: fie angajati o persoana care sa se ocupe de acest lucru si care obligatoriu trebuie sa aiba studii superioare economice, fie apelati la o firma/PFA de prestari servicii de contabilitate membra CECCAR. Mama dumneavoastra poate tine contabilitatea primara (de ex. emiterea de facturi, intocmirea notelor de receptie, completarea registrului de casa etc.), insa in ceea ce priveste inregistarile in contabilitate sau depunerea declaratiilor, aveti nevoie de un contabil.
Dupa infiintare aveti de asemenea obligatia de a achizitiona registrul unic de control de la ANAF, obligatie de care cu siguranta contabilul dumneavoastra va va aminti. De asemenea, daca vindeti haine direct catre populatie (deci nu exclusiv online) aveti nevoie de casa de marcat.
Firma dumneavoastra la inceput nu va fi platitoare de TVA, decat daca ati depus formalitatile pentru a opta pentru acest lucru si au fost aprobate. Asadar, sunteti neplatitoare de TVA pana in momentul in care cifra de afaceri va depasi plafonul de 300.000 lei/an, caz in care va trebui sa va inregistrati ca platitori de TVA.
Zi frumoasa!
Buna seara, as dori sa deschid o firma avand ca obiect de activitate meditatii – mate si info si cursuri de informatica (programare). Ce ma sfatuiti sa deschid, PFA sau SRL ? Daca eu o sa fiu cadrul didactic la cursurile si meditatiile firmei, care vor fi datoriile fata de stat ? Tb sa fiu cu carte de munca ? Cum se procedeaza ? Care va fi venitul meu si al firmei ? Care vor fi datoriile daca am un angajat ? O seara frumoasa !
Buna ziua,
Daca decideti sa faceti un SRL, atunci nu trebuie sa fiti angajata cu carte de munca, puteti presta serviciile in calitate de administrator. Fiind microintreprindere va trebui sa platiti 3% impozit la stat (trimestrial) din cifra de afaceri.
Mai trebuie sa tineti cont ca veti avea de achitat servicii de contabilitate, fie cu un contabil angajat, fie cu o firma de contabilitate. Tarifele acestora difera de la caz la caz.
Veti putea ridica bani din firma sub forma de dividende, chiar trimestrial. Despre taxele PFA puteti citi aici: https://blog.smartbill.ro/pfa-in-2019/. La PFA veti putea tine dumneavoastra contabilitatea si depune declaratiile.
Zi frumoasa!
Buna ziua daca dupa 1 an de la infiintare SRL vreau sa schimb banca implicit o sa am al cont curent . Ce demersuri trebuie sa fac la autoritatile statului (ex. ANAF ONRC)?
Buna ziua Razvan,
Consideram ca nu este nevoie sa faceti niciun demers in acest sens la ANAF sau ONRC, este alegerea dumneavoastra cu ce banca doriti sa lucrati.
O zi placuta!
Am deschis SRL dar vinzarea foarte proasta timp de o luna aproape nimic .E posibil ca sa inchid SRL poate Este alta forma de autorizzare ca pot bond e cite ceva din haine.incaltaminte mina a Doua?. Multumesc
Buna ziua,
Apreciem ca volumul scazut al vanzarilor nu se datoreaza formei juridice de organizare a afacerii, ci altor elemente.
Pe langa SRL, mai puteti opta pentru: PFA (norma de venit sau sistem real), II, IF sau SRL-D.
O zi placuta!
Daca pot avr? un alt document ca mi-a permite sa vind la piata inbracaminte si incaltaminte mina a Doua.am gresit am deschis SRL dar nu am venit absolut.putin de tot vinzarea nu-i.pot sa inchid SRL?si daca pot avea un permis de vindere. Autorizare. Multumesc
Buna ziua,
Puteti sa va inchideti SRL-ul deschis, insa nu puteti vinde marfa fara sa va autorizati in vreun fel.
Exista urmatoarele optiuni: PFA, II, IF, SRL, SRL-D. Puteti solicita mai multe informatii in acest sens unui jurist sau chiar contabilului dumneavoastra.
O zi placuta!
Nu inteleg ce inseamna : „Declaratia-tip pe propria raspundere semnata de asociati/administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca: PJ nu desfasoara la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani”
Va rog sa ma ajutati cu o clarificare.
Buna ziua,
Este o declaratie in care se arata ca in sediiile entitatii, atat in sediul social, cat si in punctele de lucru, nu se desfasoara niciuna dintre activitatile ce constituie obiectul de activitate declarat la inmatriculare sau ca urmare a actualizarilor ulterioare.
Practic, daca nu veti avea activitate pentru maxim 3 ani, veti completa aceasta declaratie.
Prin aceasta declaratie, persoana fizica se obliga ca, inainte de inceperea activitatii, sa depuna declaratia pe propria raspundere privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate conform prevederilor Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare si, pentru activitatile cu impact semnificativ asupra mediului, sa solicite autorizarea la sediul autoritatii publice teritoriale pentru protec?ia mediului.
Puteti consulta art 15 din Legea 359/2004 aici : http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/55110
Speram ca aceste informatii sa va fie utile.
Zi frumoasa!
Cetatean strain (Non UE din India) casatorit cu cetatean roman. Strainul poate lucra ca PFA, II SAU IF.?
Pentru translator si serviciu administrativ ce optuine am ca un straini din non EU ?
Am permis de sedere pentru 5 Ani.
Multumesc
Buna ziua,
Pentru cetatenii din UE acest drept este prevazut clar in OUG 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, pentru cetateni din afara UE nu este mentionat acest lucru.
Noi consideram ca in baza permisului de sedere puteti sa deschideti PFA – insa va trebui sa dati telefon la biroul ONRC de care apartineti pentru a confirma acest lucru. Ca alternativa, puteti sa deschideti SRL si sa prestati serviciile dorite de pe firma, cu mentionarea codului CAEN in actul constitutiv.
Zi frumoasa!
Ce tip de firm? ?mi recomanda?i pentru un magazin piese auto!!?
Buna ziua,
Noi va recomandam SRL – microintreprindere. Daca aveti si angajati, impozitul pe microintreprindere este 1%.
Zi frumoasa!
Buna dimineața.
Băiatul meu a deschis o firma SRL ,timp de 10 luni nu a funcționat ,Acum vrea sa o facă să funcționeze pe partea de creare saituri.Intrebarea mea este…I se face cazier judiciar daca nu a folosiți atâta timp? Firma pe sait apare activa,avocatul ia spus că e inactiva.
Buna ziua Ioana,
Exista situatii care determina inscrierea in cazierul fiscal (nu judiciar, atentie este o diferenta) si una dintre acestea este inactivitatea fiscala. Inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al persoanei juridice, cat si al reprezentantilor legali ai acestora. Inscrierea unor fapte in cazierul fiscal conduce la interdictia persoanei fizice in cauza sa devina asociat sau administrator in cadrul altei societati.
Exista insa modalitati privind scoaterea din evidenta a contribuabililor care au informatii inscrise in cazierul fiscal – puteti gasi la art. 6 din ordonanta prezentata in link : https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/170982
Mult succes!
Bun? seara, pot ?nfiin?a SRL dac? nu sunt personal ?n Rom?nia?
Buna ziua,
Atunci cand infiintati o societate, trebuie depuse specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatii care se depun la oficiul registrului comertului odata cu cererea de inregistrare, daca au fost numiti prin actul constitutiv si pot fi date in fata directorului ORC sau a inlocuitorului acestuia care va certifica semnatura sau in forma autentica la notarul public. Asadar, daca nu puteti fi prezent va trebui sa autentificati semnatura la un notar public.
Zi frumoasa!
Buna ziua,
Pentru o firma in domeniul sistemelor de securitate (CAEN 4321 & 8020), pentru a putea obtine ulterior avizele de la Politie, nu am gasit sa specifice daca se impune ca firma sa fie SRL sau PFA. Este totusi undeva mentionat in legislatie, daca forma asociativa conteaza?
Dumneavoastra ce recomandati, infiintarea unui PFA sau SRL?
Multumesc
Buna ziua,
Din pacate, nu cunoastem ce prevede documentatia pentru obtinerea acestor avize. Va recomandam sa suntati la institutia respectiva sa le solicitati aceasta informatie. Din punctul nostru de vedere forma SRL este recomandata fiindca asigura mai multa flexibilitate, insa trebuie analizate si niste aspecte care tin de afacerea dumneavoastra – daca doriti sa angajati mai multe persoane, ce volum de activitate estimati etc.
Zi frumoasa!
Buna ziua.
Ce valoare are actul constitutiv daca am anulat cererea de infiintare srl…a doua zi dupa ce am depus actele la reg comertului am facut cerere de sistare dosar.
Buna ziua,
Va recomandam sa consultati un jurist specializat in infiintare firme. Consideram ca depinde de cati asociati sunt in firma, respectiv daca sunteti asociat unic sau exista mai multi semnatari ai actului constitutiv.
Actul constitutiv este prevazut la art 5-9 din Legea 31/1990: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/798
Seara frumoasa!
Buna ziua,
Acum cateva zile am deschis un SRL si as dori sa adaug inca un administrator, la ONRC mi-a cerut o Hotarare AGA cum ca doresc adaugarea acestuia, dar nu mi-a dat nici o explicatie ce trebuie sa contina acesta, numai ca drebuie sa fie ceva special, cu caractere si format special si numarat literele dupa ce trebuie sa achit ceva. Nu am inteles numica din ce mi-a explicat dansa. Daca ma puteti ajuta cu ceva informatii?
Buna ziua Elisabeta,
Va comunicam un link util de la ONRC unde sunt indicate detaliat toate documentele necesare si la unele chiar modelele: https://www.onrc.ro/index.php/ro/mentiuni/persoane-juridice/schimbarea-membrilor-organelor-de-conducere-si-de-control
Zi frumoasa!
Multumesc frumos!
buna ziua!
Mi-as dori sa infiintez o firma pt transport marfa(am achizitionat o autobetoniera si nu stiu care sunt etapele in ?mica afacere?)
Buna ziua,
In primul rand, trebuie sa infiintati firma la ONRC – documentele necesare le gasiti aici: https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice/nume-colectiv.
Apoi, va trebui sa gasiti un contabil care sa se ocupe cu depunerea declaratiilor fiscale, tinerea contabilitatii si gestionarea salariatilor, in cazul in care veti dori sa angajati. Apoi veti putea incepe derularea activitatii, intocmind si documentele legale: facturi, chitante, contracte etc.
Zi frumoasa si mult succes!
Salut! Am deja un PFA deschis plantatie de meri ,dar nu este rentabil si vreau sa deschid firma pe prelucrarea lemnului . Trebuie sa inchid PFA-ul ca sa pot deschide srl-ul ?
Buna ziua Ionut,
Pentru deschiderea SRL-ului nu trebuie inchis PFA-ul. Puteti pastra ambele forme.
Zi frumoasa!
Buna seara!Am si eu intrebare,daca o terta persoana detine un SRL,iar administratorul decedeaza,firma,se inchide, insa mai exista datorii la furnizori,cum se procedeaza in acest caz?Cine plateste datoriile la furnizori?
Buna ziua Elena,
Pentru a putea inchide firma in mod obisnuit, nu trebuie sa aiba datorii la ONRC, fiindca se depune si bilantul care trebuie sa fie pe 0. Asadar, trebuie sa achitati datoriile pentru a putea aplica procedura obisnuita de dizolvare voluntara si lichidare.
Ca alternativa, daca firma este in imposibilitatea platii datoriilor, puteti incepe procedura de radiere firma cu datorii, o procedura putin mai complicata. Documentele si etape pe tipuri de dizolvare le gasiti pe site-ul ONRC la adresa: https://www.onrc.ro/index.php/ro/dizolvari-lichidari-radieri/persoane-juridice
Zi frumoasa!
Bun?, ce tip de firma ar trebui sa ?mi deschid pentru tot ce tine de aranjamente florale din s?pun sau artificiale? Ceva de genu afacere in familie sa pot sa lucrez de acas?
Sau ?n cazul unei florarii?
Mul?umesc mult
Buna ziua Adriana,
Puteti sa derulati activitatea ca SRL sau ca persoana fizica, intr-un din formele:
a) individual si independent, ca persoane fizice autorizate;
b) ca intreprinzatori titulari ai unei intreprinderi individuale;
c) ca membri ai unei intreprinderi familiale.
Asadar, se pune problema alegerii intre SRL sau una din formele de functionare ca persoana fizica enumerate mai sus. Va recomandam sa studiati prevederile OG 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale – pe care o gasiti aici: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/91808.
In oricare din situatii puteti sa lucrati de acasa.
Speram ca aceste informatii sa va fie utile.
Zi frumoasa!
Bun?
Ce tip de firm? imi recomanda?i pentru construc?i de interioare ?i cati oameni necesit? obligatoriu firma care o recomanda?i?
Buna ziua,
Puteti opta sa fiti PFA sau SRL. Pe PFA puteti sa aveti maxim 3 angajati, in timp ce la SRL nu exista o limita a numarului de angajati. In calitate de SRL in domeniul constructiilor, aveti cateva obligatii (salariul minim brut 3.000 lei la norma intreaga), dar si cateva avantaje (scutire de impozit pe venitul din salarii, CAS redus la 21.25%, scutire de CASS). Noi va recomandam SRL.
Zi frumoasa!
mul?umesc mult pentru r?spuns!
Dar as vrea sa imi spune?i v? rog daca la firmele recomandate de Dvs ,este obligator ca s? angajez muncitori?sau pot muncii eu si ca muncitor si ca ?ef al firmei?
Buna ziua,
In niciuna dintre modalitatile de organizare SRL sau PFA nu exista obligatia de angajare. Puteti sa munciti doar dumneavoastra in calitate de proprietar al PFA-ului sau al firmei. Angajarea de personal extern este o optiune.
Zi frumoasa!
Pentru o firm? de transport proaspat ?nfiin?at? si anume SRL care sunt avantajele si dezavantajele in cazul func?ion?rii firmei cu 1 angajat sau fara! Si daca in calitate de administrator poate conduce si sa isi desfasoare activitatea ca sofer?
Buna ziua Larisa,
In calitate de administrator, puteti sa derulati toate activitatile necesare ducerii la bun sfarsit a obiectului de activitate. Asadar, puteti sa va desfasurati activitatea in cadrul firmei. Daca societatea nu are angajati atunci va datora un impozit pe veniturile microintrepriderilor de 3%. Daca are cel putin un angajat cu norma intreaga (8 ore), atunci acest impozit se reduce la 1%. Pe de alta parte insa, veti datora contributii sociale si impozit pentru contractul de munca. Pentru un salariu minim brut de 2.080 lei veti plati taxe in valoare de 864 lei/luna.
Mult succes si sarbatori fericite!
Bun? ziua.
In cazul ?n care vreau sa atrag fonduri prin start.up nation, este nevoie sa ?mi deschid un srl?
Buna ziua Gabriel,
Trebuie sa detineti un SRL pentru a putea aplica.
Sarbatori fericite!
Bunaseara. Asi dori sa infiintez o firma de curatenie! Pentru c? ar fi indicat o sa optez pfa sau srl.?Pentru inceput voi lucra singur a dar sper pe viiitor echipa sa cresca! Multumesc
Buna ziua,
Depinde foarte mult de cat de mult veti creste. Daca alegeti PFA, veti putea avea cel mult 3 angajati. Pe SRL nu este limitat numarul lor. Noi recomandam in general SRL. SRL va plati trimestrial un impozit pe veniturile realizate de 1% (daca societatea are cel putin un angajat cu norma intreaga de 8h/zi sau daca sunt fractiuni de norma, acestea se vor cumula) sau 3% (daca societatea nu are angajati).
Mult succes si sarbatori fericite!
Buna seara ! Daca am infiintat un SRL si de?in si functia de administrator dar si de angajat , exista o problema in a ma autoriza ?
Buna ziua Cerasela,
In cadrul unei SRL puteti detine fara nicio problema atat calitatea de administrator, cat si cea de angajat. Aceasta este o situatie frecventa la multe dintre firmele mici.
Zi frumoasa!
Buna ziua, imi doresc sa desf??or anumite evenimente cu taxa de intrare in anumite pub uri, din taxa respectiva, 50% este profitul meu, vreau ca totul sa se desf??oare legal, mai exista alta varianta decat srl sau pfa… Gen persoana autorizata, stiu ca era odat?.
Mul?umesc.
Buna ziua Adelina,
Avand in vedere ca desfasurati o activitate economica, trebuie sa va autorizati. Fie alegeti forma de constituire de persoana fizica autorizata (aceasta este PFA pe care ati mentionat-o), fie firma.
Mult succes!
Mul?umesc pentru r?spuns. Iar dac? in prezent sunt in concediu de cre?tere a copilului, pot deschide SRL?
Buna ziua,
Cu mare drag.
Puteti deschide SRL, insa nu puteti fi angajata pe acel SRL fiindca va pierdeti indemnizatia de crestere copil.
Zi frumoasa!
Buna ziua! Am deschis un salon de înfrumusețare (srl) trebuie sa detin acte de contabilitate daca mai am si contabil?
Buna ziua Florentina,
Daca aveti contabil, atunci acesta va pregati si depune declaratiile fiscale, situatiile financiare si orice raport obligatoriu. Dumneavoastra va trebui sa intocmiti insa documentele primare: facturi, chitante, ordine de deplasare, sa tineti registrul de casa. La finalul fiecarei luni, acestea se predau contabilului care le va opera in contabilitate. Fluxul documentelor, modul de predare si datele limita se stabilesc insa de la caz intre antreprenor si contabil.
Mult succes!
Buna seara, dac? am deschis o firma SRL D dar nu am angaja?i ?i nici intr?ri sau ie?iri, pentru efectiv nu o folosesc. Ce obliga?ii am? Trebuie sa pl?tesc ceva? ?i dac? nu o folosesc acum ?i nici in viitorul apropriat, ?mi recomanda?i sa o ?nchid?
Mul?umesc
Buna ziua Leila,
Aveti obligatii declarative – trebuie sa depuneti D 100 pentru venitul microintreprinderilor pe 0 pentru fiecare trimestru. Daca nu doriti sa derulati activitate in urmatoarea perioada va recomandam sa suspendati activitatea firmei la ONRC.
Zi frumoasa!
Buna ziua daca n-am nici o proprietate pe numele meu pot deschide o firma as vrea sa v?nd legume ?n pie?e
Buna ziua Stefan,
Desigur, deschiderea unei firme nu este conditionata de existenta unor active in patrimoniul personal. Firma poate functiona intr-un sediu inchiriat sau in comodat (adica pus la dispozitie gratuit de cineva in baza unui contract de comodat).
Zi frumoasa!
Bun? ziua
Vreau sa ?mi deschid un SRL.
Care este diferen?a dintre pl?titor de TVA ?i neplatitor?
Pentru neplatitor mai trebuie f?cut bilan?ul?
Buna ziua Alin,
Atat neplatitorul, cat si platitorul de TVA trebuie sa depuna bilant. Principala diferenta este ca un platitor de TVA va trebui sa tina evidenta distincta a TVA deductibila si colectata si va avea de platit la buget diferenta pozitiva intre TVA colectata si TVA deductibila, daca este cazul. In plus, va depune mai multe declaratii fiscale, D 300, D 394 si D 390 (daca exista tranzactii intracomunitare).
Mult succes!
Buna ziua eu mi am deschis un srl ?i am nevoie pt grup sanitar apa curenta trebuie trecuta pe firma? Adic? factura ce va venii de la apa trebuie numele firmei trecute pe acea factura?
Buna ziua Mihai,
Se poate deconta si factura emisa pe numele proprietarului, nu trebuie neaparat trecuta pe firma, insa in acest caz nu veti putea deduce TVA.
Zi frumoasa!
Buna ziua,
Am deschis saptamana aceasta un SRL pe transport m?rfuri rutiere .Am facut contul in banca,am fost la Finante dupa Registrul Unic de control,Am facut stampila,am vorbit si pentru un contabil cu care urmeaz? s? m? v?d saptamana viitoare.Intrebarea mea este in legatura cu semn?tura electronica pt ANAF .Care sunt pasii care trebuie s? ?i urmez?
Va multumesc anticipat!
Buna ziua,
Daca aveti contabil extern, atunci acesta detine cel mai probabil un certificat digital prin care poate sa depuna declaratiile si pentru firma dumneavoastra.
Daca angajati un contabil intern insa, atunci va trebui sa cumparati un certificat digital de la unul dintre furnizorii de pe piata (sunt cateva firme care asigura acest serviciu), dupa care va trebui sa il inregistrati la ANAF. Puteti gasi pe site-ul ANAF informatiile necesare la adresa: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/Inregistrare_persoane_fizice
Zi frumoasa!
Bun? seara, am ?nfiin?at un srl de aproximativ un an, am f?cut contract cu o firma de contabilitate, as vrea sa ?ncep activitatea ?n calitate de administrator f?r? al?i angaja?i. Firma are ca domeniu de activitate la domiciliul clientului, voi presta servicii de cur??enie cu aparatura profesionala. ?mi pute?i spune va rog ce obliga?ii mai am ca s? pot ?ncepe activitatea? Mul?umesc anticipat
Buna ziua,
Puteti sa incepeti derularea activitatii – de casa de marcat nu aveti nevoie – conform art. 2 lit. l) din OUG 28/1999. De asemenea, va trebui sa achizitionati registrul unic de control.
Zi frumoasa!
Mul?umesc. Ideea este ca doamna contabila mia spus ca am nevoie de casa de marcat pentru emiterea de bon fiscal persoanelor fizice. Activitatea principala 8122-activit??i specializate de cur??enie. Registrul unic de control ?l am de c?nd am ?nfiin?at firma.
Buna ziua,
Articolul de lege mentionat arata ca sunt exceptate de la obligatia de dotare cu casa de marcat serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului. Este de asemenea mentionata ca exceptie efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte.
Dupa cum vedem, intretinerea de locuinte la domiciului clientului este scutita de obligatia de a detine casa de marcat.
Zi frumoasa!
Buna ziua,
As dori sa imi deschid o firma de transportuti marfuri cu o camioneta de 3,5 t peste 1 an de zile momentan lucrez tot la o firma de transporturi . vreau sa colaborez cu o firma intermediara care imi cere sa am firma cu o activitate de minim un an de zile , intrebarea mea ar fi : daca as deschide firma acum si nu as folosio timp de un an de zile doar as plati darile la stat ar ramane activa incat peste un an de zile sa aibe vechimea incat sa pot desfasura activitatea cu o firma intermediara? Si inca o intrebare find angajata , trebuie sa am neaparat pe firma mea un angajat
Buna ziua Andreea,
Puteti deschide acum firma si sa nu aiba activitate. Firma va ramane activa. Nu sunteti obligat sa aveti angajat pe firma.
Zi frumoasa!
Buna ziua
As avea o ?ntrebare referitor la ??Obliga?ia de a constitui rezerva legala prevazuta de Legea societatilor 31/1990. Potrivit art. 183 din aceasta lege, din profitul societatii se va prelua, in fiecare an, cel putin 5% pentru formarea fondului de rezerva, pana ce acesta va atinge minimum 1/5 (adica 20%) din capitalul social. Daca fondul de rezerva, dupa constituire, s-a micsorat din orice cauza, va fi completat, cu respectarea acestor prevederi??.
Neclaritati existente:
Cazul in care o microintreprindere (impozit pe venit)
Capital social -200 lei are un Profit de 100.000.00 RON cum se calculeaza Fondul de rezerva, deoarece 5% ar insemna mult peste 1/5 (adica 20%) din capitalul social.
1.calculul este (5% din 100.000.00 =5.000RON/ 20% din 200 = 40RON/Fond rezerva = 5040 RON )
sau
2. de fapt fondul de rezerva nu trebuie sa scada sub 1/5 din capitalul social si atunci minimum este de 40 RON?
Va multumesc pentru raspuns
Buna ziua Anton,
Rezerva legala minima trebuie sa corespunda cu cel putin 1/5 din capitalul social. Asadar, in cazul dumneavoastra, la un capital social de 200 lei aveti obligatia de a constitui rezerva legala de minim 40 lei.
Zi frumoasa!
Bun? ziua. ?n c?t timp de la primirea actelor de la onrc trebuie sa am contabilul? E vorba de o firma specializata. Nu sunt ?n tara momentan ?i nu am cum sa ajung sa semnez contractul ?i nici sa fac ?mputernicire pentru semn?tura electronica.
Am un termen limita de x zile pana la care trebuie sa dovedesc ca am contabilul?
?tiu de cele 30 de zile pentru ?nregistrare la fisc ?i registrul unic de control.
Mul?umesc mult
Buna ziua Mihai,
Nu este precizat un termen limita pana la care sunteti obligat sa aveti un contabil, insa putem aprecia ca pana in momentul depunerii primei declaratii va trebui sa aveti unul.
Daca sunteti microintreprindere fara salariati, atunci trimestrial se depune declaratia 100 – cu termen pana in data de 25 a lunii urmatoare incheierii trimestrului. Asadar, in functie de data infiintarii puteti stabili si care este scadenta primei declaratii.
Zi frumoasa!
Bun? seara.Am primit la liceu la ora de contabilitate un proiect. Trebuie s? facem structura patrimonial? (cu pre?uri) a unei ?ntreprinderi cu obiect de activitate servicii de tip?rire ?i copiere .Am ?ncercat s? ?l fac,dar nu m-am descurcat prea bine.Daca a?i putea s? v? lua?i din timp si s? ma m? ajuta?i. Mul?umesc frumos.
Buna seara Bianca,
Desigur, puteti sa ne scrieti aici punctele unde ati intampinat dificultati si noi vom reveni cu idei.
Seara frumoasa!
Bun? ziua Doamna Miruna ,face?i o treab? minunat? aici ?i ajuta?i multe persoane cu sfaturi,r?spunsuri etc vroiam sa v? felicit ?nainte de a v? adresa c?teva ?ntreb?ri referitoare ?nfiin??rii unei firme SRL ,as vrea s? fac un SRL sa nu fiu pl?titor de TVA ,obiectul firmei fiind Uber ,care sunt pa?ii de urmat ?i ce trebuie s? cer c?nd ajung la registru comer?ului domeniul activit??i ,din c?te ?tiu Uber nu este rent a car sau ca la taxiuri,n am mai avut o alt? firm? deci nu sunt foarte preg?tit ,multumesc o zi pl?cut?!
Buna ziua,
Multumesc frumos pentru aprecieri si cuvintele frumoase! Lucrez cu o echipa minunata si impreuna ne straduim sa ajutam antreprenorii din Romania cat de bine putem – prin intermediul programului SmartBill, dar si aici.
Din punct de vedere al tranzactiilor cu Uber, la setarea contului veti avea nevoie de o companie inregistrata in scopuri TVA care sa detina o licenta pentru transport alternativ. Aceasta inregistrare (speciala) in scop de TVA este doar pentru tranzactii intracomunitare si nu va confera calitatea de platitor de TVA in tara.
Asadar, pasii sunt: 1. Infiintarea firmei la ONRC (https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice/nume-colectiv)- CAEN 4939 – Alte transporturi terestre de calatori n.c.a. si 2. Dobandirea codului special de TVA
Speram ca aceste informatii sa va fie utile.
Zi frumoasa!
Buna !!
1. As dori sa stiu ce alte documente sunt obligatoriu sa existe intr-o firma pe langa : proceduri, politici contabile, registru asociati, ROF, ROI, procedura spalare bani . Va rog un tabel cu toate obligatiile in acest sens.
2. Intr-o firma sunt 2 asociati si ambii au incheiat contract cu Casa de Pensii. Este corect sa ramana ambii cu aceste contracte sau este obligatoriu ca unul sa fie cu carte de munca/angajat pe firma ? Obiectul de activitate este design specializat si lucrarile vor fi executate de cei 2 asociati . Firma este platitoare de impozit / venit 3 % nu 1 %. Multumesc.
Buna ziua,
1. Exista o lista de documente necesare: am mai adauga la ce ati mentionat dumneavoastra registrul unic de control, manualul de proceduri de inventariere. Fiindca subiectul e mai larg dacat posibilitatile de a raspunde aici, vom pregati un articol detaliat cu toate acestea in curand si il vom publica pe blog.
2. Se poate sa nu fie nimeni angajat pe firma. Angajarea este o optiune, nu o obligatie.
Speram ca toate aceste informatii sa va fie utile.
Zi frumoasa!
Bun? seara! Dac? doresc s? ?mi ?nfiin?ez un SRL, eu, ?n calitate de director ?i persoana pe care o aleg ca administrator, va trebui s? ne pl?tim carte de munc??
Buna ziua Andreea,
In situatia dumneavoastra nu aveti obligatia de a va inregistra ca angajat pe dumneavoastra sau pe administrator. Acest lucru este optional.
Multa sanatate!
Buna ziua! As dori sa ?mi ?nfiin?ez ?i eu o firma de curierat care sa fie partenera uber glovo ?i asa mai departe. Am ?n?eles din c?te m. Am documentat ca cel mai ok ar fi un srl. Am ?i informa?ii despre cum se ?nfiin?eaz? firma dar nu prea ?tiu ce pa?i ar trebui urma?i dup?. Contabilitate, contracte de munca, sau cu cine as putea sa iau leg?tura pentru informare sau pentru ajutor?
Buna ziua,
Dupa infiintarea firmei veti avea nevoie obligatoriu de un contabil, fie angajat, fie extern. De obicei, contabilii sunt cei care va informeaza in legatura cu obligatiile pe care le aveti. Nu sunteti obligat sa aveti angajat pe firma. Aceasta este o optiune.
Aici puteti gasi o lista cu documentele pe care trebuie sa le tina firmele, cu mentiunea ca de regula contabilii va atentioneaza cu privire la existenta acestora: https://blog.smartbill.ro/documente-importante-firma/
Mult succes!
Multumesc frumos!
Bun? ziua a?i putea s?-mi spune?i dac? acuma am un bar srl as putea face ABC sau magazin mixt sau trebuie schimbate a rele mul?umesc
Buna ziua Loredana,
In cazul in care schimbati activitatea firmei, puteti sa utilizati acelasi SRL, insa va trebui sa actualizati actul constitutiv cu noul obiect de activitate (cod CAEN) si sa inregistrati modificarea la Registrul Comertului.
Zi frumoasa!
Bun? ziua, imi pute?i spune va rog dac? am un PFA, pot sa l ?ntrerup ?i sa deschid SRL? Va mul?umesc
Buna ziua Constantin,
Din punct de vedere legal, puteti avea si PFA si SRL in acelasi timp. Cele doua forme nu se exclud una pe cealalta, ele pot rula in paralel.
Mult succes!
Salut, sunt interesat sa stiu cum este considerat un SRL infintat de 2 ani dar care nu a avut activitate, este considerat ca si un SRL Debutant sau nu?. Daca un SRL nu are activitate cativa ani dupa cat timp se va desfinta „din oficiu” sau va trebui sa fie radiat la ONRC.
Buna ziua Sabin,
Daca firma infiintata are atributul SRL, atunci nu se incadreaza in categoria SRL debutant. Acestea din urma se infiinteaza de la inceput la ONRC cu atributul SRL-D, pe care il pot mentine 3 ani.
Astfel, firma dumneavoastra neavand in denumire SRL-D este un SRL simplu. Acesta poate functiona nedeterminat pe 0. Daca nu doriti sa o inchideti, puteti sa suspendati temporar activitatea firmei la ONRC, pana la momentul in care va decideti sa reluati activitatea. Este de preferat sa initiati dumneavoastra masurile de supendare/incetare a activitatii firmei la ONRC decat sa se ajunga in situatia dizolvarii din oficiu. Formalitatile la ONRC sunt relativ usor de facut.
Zi frumoasa!
Va multumesc mult pentru raspuns. Weekend minunat va doresc.
Cu respect,
Sabin
Buna ,as avea si eu o intrebare. Tat?l meu are firma SRL de mai bine de un an ?i acum vrea sa l angajeze la firma lui pe fratele meu care a terminat liceul. Din cate a inteles de la alte peroane care au SRL si au angajati membrii din familie care si au terminat liceul ulterior persoanele respective primesc o sum? de bani iar reprezentantul firmei trebuie sa plateasca o suma de bani „dup? angajat” asta este ceea ce am inteles eu si daca ati putea sa ma l?muri?i daca este asa sau nu. Multumesc!
Buna Alina,
La orice angajat in firma, indiferent daca exista sau nu relatie de rudenie, din salariul brut care i se acorda angajatului, angajatorul retine CAS 25%, CASS 10% si impozit 10% pe care le plateste la stat. Daca persoana angajata este absolventa de liceu, atunci, in baza unei conventii incheiate cu AJOFM de care apartineti, in anumite conditii, angajatorul poate recupera lunar pe o perioada de un an, o suma de 2.250 lei de la AJOFM.
Puteti citi detaliile aici : https://www.anofm.ro/index.html?agentie=&categ=4&subcateg=2
Zi frumoasa!
Buna ziua, as dori sa stiu si eu daca doresc sa deschid un aprozar din curte, ce fel de firma imi recomandati si de ce? Pot desfasura activitatea fara spatiu comercial( adica din curte, fara o constructie)? Daca firma va merge pot renunta la vanzarea fizica si sa raman doar la online? Si cat timp ar dura pana ar fii toate actele ok?
Va mul?umesc frumos
Buna ziua Cristina,
Puteti alege ambele variante – PFA sau SRL. Optiunea este mai mult fiscala: astfel, este recomandat sa analizati veniturile estimate a fi obtinute, daca veti dori sa aveti angajati sau nu, daca optati sa fiti asigurat la sanatate sau pensii.
Daca veti opta pentru SRL, atunci veti avea nevoie de un contabil. In ambele cazuri veti avea nevoie de un sediu pe care sa inregistrati firma, chiar daca activitatea de vanzare se deruleaza afara.
Puteti sa va treceti la infiintare coduri CAEN atat pentru comertul fizic cat si pentru comertul online. Astfel, veti putea opera atat in comertul fizic cat si electronic, fara a fi nevoie sa mai faceti modificari ulterioare la Registrul Comertului.
Termenul in care se inmatriculeaza persoanele juridice de indata ce actele depuse sunt in regula este de 3 zile.
Mult succes!
Buna ziua. Dac? firma ( SRL ) pe care mi-am deschis-o nu vinde nimic intr-o anumit? perioada, in respectiva perioada ar trebui sa mai pl?tesc ceva impozite sau alte chestii? Sau ar trebui sa suspend activitatea firmei? Mul?umesc anticipat.
Buna ziua Alin,
Daca firma nu a vandut nimic intr-o perioada si nu are salariati, nu va plati nimic in termen de impozite si taxe. Nu este necesara suspendarea, insa va trebui sa depuneti declaratiile fiscale pe 0. Pentru aceasta aveti nevoie de un contabil, deci trebuie sa tineti cont de acest cost.
Zi frumoasa!
Buna ziua.
As dori sa stiu de ce am nevoie in firma dupa infiintarea unui srl in plus fata de cele mentionate in articol. De exemplu, extinctor, trusa medicala, nu stiu exact lista si daca sunt obligatorii.
Firma are ca scop productia de mobilier si comercializare online, momentan fara angajati.
Buna ziua Elena,
In plus fata de obligatiile pe partea financiar-contabila, aveti obligatia asigurarii SSM – fie prin personal angajat, fie apeland la un tert.
Acestia vor analiza riscurile din firma dumneavoastra si vor stabili si masurile pe care trebuie sa le luati – dotarile cu extinctoare, existenta de hidranti etc.
Puteti gasi aici Legea privind sanatatea si securitatea in munca care detaliza obligatiile angajatorului in aceasta directie: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/73772
Speram ca aceste informatii sa va fie utile.
Zi frumoasa!
Buna ziua,
De curand am inceput sa fac lumanari decorative/parfumate. As vrea ca in viitor sa pot sa le si vand. Ce forma legala ar trebui sa aleg? Inteleg ca pt pfa mi-ar trebui un atestat sau diploma in acest sens? Nu am gasit nicaieri pe piata o scoala sau curs in sensul acesta. Fiind o companie de inceput, ar fi indicat un srl, intreprindere individuala?
Buna ziua Andrei,
Puteti alege ca forma de inregistrare atat PFA, cat si SRL.
In functie de codul CAEN pe care il alegeti, daca este cazul, vor trebui depuse si documentele care atesta pregatirea profesionala. In general, pentru aceste tipuri de activitati neexistand o calificare anume, nu se solicita documente specifice. Va sugeram sa sunati la ONRC de care apartineti si sa le solicitati aceasta informatie.
Asadar, puteti opta la infiintare pentru una din cele doua forme de inregistrare. Alegerea intre o forma sau alta depinde daca veti dori sa va extindeti in viitor, de estimarile de venit. La PFA sunt unele restrictii privind numarul de coduri CAEN, numarul de angajati, pe cand la SRL acestea nu exista. Insa, la SRL veti avea nevoie de un contabil. La PFA nu este obligatoriu acest lucru. Noi recomandam in general SRL-ul ca forma de inregistrare datorita flexibilitatii si taxarii reduse (3% impozit pe venit daca firma nu are angajati sau 1% daca firma are cel putin un angajat cu norma intreaga).
Speram ca aceste informatii sa va fie utile.
Zi frumoasa!
Buna ziua. Impreuna cu sotia vrem sa ne deschidem un truck food. Am vrea sa stim ce firma am putea infinta si ce obligati sunt. ?
Buna ziua,
Puteti infiinta PFA sau SRL.
Inainte de toate, va trebui sa faceti formalitatile de inregistrare la Registrul Comertului si sa obtineti toate avizele necesare in acest domeniu.
Obligatiile fiscale care va revin depind apoi de forma juridica pe care o alegeti – sunt mai putine obligatii la PFA si mai multe la SRL. Daca optati pentru SRL, atunci veti avea nevoie si de un contabil – fie angajat, fie contabil extern.
Mult succes!
Buna ziua, as dori sa stiu daca imi deschid o firma online de imbracaminte si incaltaminte de ce am nevoie de ex. casa de marcat si daca trebuie neaparat sa am toate produsele in stoc ? As dorii sa le comand pentru client de pe alte site uri. cu stima, Tomas.
Buna ziua Tomas,
Casa de marcat nu va fi necesara daca platile se desfasoara exclusiv online sau sumele se incaseaza prin curier. Doar daca vindeti direct catre populatie aveti obligatoriu nevoie de casa de marcat (ex. aveti si un spatiu fizic unde vindeti, adica un magazin fizic sau livrati dumneavoastra produsele la destinatie si incasati in numerar).
Nu trebuie sa detineti stocurile ca sa le puteti vinde. Multe afaceri functioneaza in acest fel – adica in sistem dropshipping.
Speram ca aceste informatii sa va fie de folos.
Zi frumoasa!
Buna ziua,
Va multumesc mult pt toate sfaturile oferite! Tot pe aceasta tema (dropshipping):
Va multumesc mult!
Buna ziua Andrei,
La o cifra de afaceri lunara de 10.000 lei, o microintreprindere fara salariati va datora 300 lei impozit (calculat lunar). O PFA va datora impozit 10% la o baza egala cu diferenta intre venituri si cheltuieli. Presupunand ca nu aveti cheltuieli deloc, atunci impozitul datorat calculat lunar la PFA va fi de 1.000 lei.
La un nivel estimat estimat al veniturilor de 10.000 lei/luna, ca PFA veti depasi plafonul de 12 salarii minime pe an, ceea ce va face sa datorati CAS si CASS. In cazul microintreprinderii nu veti avea aceste taxe de platit, decat daca doriti sa va si angajati pe firma.
Orice forma de inregistrare alegeti aveti optiunea de suspendare a aactivitatii la ONRC sau de inchidere a PFA/SRL. In cazul SRL veti avea nevoie de contabil, in cazul PFA nu veti avea nevoie.
Speram ca aceste informatii sa va fie utile.
Va invitam sa va inscrieti pe canalul de YouTube SmartBill – seria de live-uri Prima mea afacere (https://www.youtube.com/hashtag/primameaafacere) va poate oferi multe informatii folositoare la inceput de drum.
Zi frumoasa!
Buna ziua, daca imi deschid un SRL, insa inca nu voi desfasura activitatea dorita(va urma in cateva luni), mai trebuie sa angajez contabil?
Buna ziua Anca,
Da, veti avea nevoie de contabil pentru depunerea declaratiilor – acestea se depun chiar si pe 0 (de exemplu, declaratia 100 privind impozitul pe micro, bilantul anual sau declaratia de inactivitate), insa tariful este in general mult mai mic decat in cazul firmelor cu activitate.
Mult succes!
Buna ziua as vrea sa stiu daca imi deschid un srl anu asta pot accesa si fonduri europene nerambursabile imediat dupa deschidere?
Buna ziua! Sunt curios daca o persoana fisica cu probleme la banca poate înființa un SRLD sau dacă exista vreo posibilitate de a demara o afacere pe cont propriu
Va mulțumesc anticipat!
Buna ziua Marius,
La infiintarea unei SRLD trebuie depuse anumite documente (le puteti gasi aici: https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice/societati-cu-raspundere-limitata-debutant-srl-d)
Printre documente se afla si o Declaratie data pe propria raspundere, dupa caz, de catre fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati (original). Nu ati mentionat natura problemelor la banca, dar daca se refera la rate intarziate nu consideram ca este o problema.
Zi frumoasa!
Buna ziua, as avea nevoie de niste informatii: sunt in cursul infiintarii unui magazin online de genul dropshipping si am decis sa deschid un srl pentru a imi putea plati taxele la stat, dar nu sunt sigur la cat timp se platesc. Mentionez ca inca sunt in cursul infiintarii, deci nu am nevoie momentan de un contabil dar m-ar ajuta niste informatii pentru inceput, Multumesc.
Buna ziua Catalin,
Pentru firmele nou infiintate – microintreprinderi – se plateste trimestrial impozitul pe venitul microintreprinderilor. Termenele de plata sunt 25 ianuarie, 25 aprilie, 25 iulie si 25 octombrie. Daca aveti salariati, veti plati fie trimestrial, la aceleasi termene ca in cazul impozitului micro, taxele salariale sau lunar, pana in data de 25 a lunii urmatoare. Daca sunteti platitor de TVA, TVA-ul se va plati trimestrial sau lunar, tot pana in 25 a lunii urmatoare trimestrului sau lunii.
Mult succes!
Buna ziua,
As dori sa infiintez un SRL cu obiect principal de activitate Curierat, fara angajati, eu fiind administrator.imi puteti spune ce cheltuieli pot deduce, in afara bonurilor de carburant?multumesc.
Buna ziua Valentin,
Se pot inregistra pe firma toate cheltuielile care sunt necesare realizarii activitatii firmei – chiria masinii (sau rata de leasing daca veti avea masina in leasing), bonuri de combustibil, produse de papetarie, laptop, hartie, abonamentul la softul de facturare, cheltuieli de intretinere/reparatii, asigurare etc.
Mult succes!
Bună ziua! Am nevoie de o informație . Soțul este in concediu creștere copil pe o perioadă de doi ani . Eu ,sotia doresc sa deschid un srl . Dacă pun soțul administrator la firma srl cu venit 0 ,fara sa fie angajat, o sa îi afecteze indemnizația ? Va mulțumesc !
Buna ziua,
Calitatea de administrator in cazul in care este neremunerat nu va afecta indemnizatia obtinuta de sotul dumneavoastra.
Z frumoasa!
Buna seara ,am vrea sa deschidem o firma,respectiv SRL-D(din câte informații am obținut, ar fi varianta cea mai buna),in curtea in care locuim !Problema este ca nu știm dacă trebuie sa separam imobilul de viitorul sediu social…si daca utilitățile pot rămâne la comun sau nu!
Sotul are un act de proprietate asupra acestui imobil ,prin care abia în urma decedarii bunicilor si a părinților intra in posesia acestuia 100% (act cu titlu oneros) ,pe care l-a dobandit înaintea întocmirii certificatului de căsătorie…iar întrebarea mea ar fi…următoarea:Pot fi eu, ca sotie ,administratorul firmei cu sediul la adresa acestui imobil care nu îmi aparține practic nici mie ,nici soțului,deși impozitul anual si absolut tot ceea ce înseamnă act vis-a-vis de casa ….vin pe numele soțului meu!?
Buna ziua,
Pentru a putea deschide firma, va trebui sa duceti la ONRC dovada de spatiu. ONRC prevede obligatia sa fie prezentat documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si, daca este cazul, inscrisul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu secundar.
Dupa inregistrarea societatii in registrul comertului, Oficiul Registrului Comertului va transmite documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social. Documentul care atestă drepturile de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social si/sau de sedii secundare poate fi orice inscris care atesta dreptul de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social si/sau de sedii secundare, in original, sau, dupa caz, in copie certificata de parte sau in copie legalizata.
Asadar, va trebui sa exista un document care sa ateste dreptul de folosinta asupra spatiului, intocmit intre proprietarul spatiului si firma (comodat, inchiriere). Daca imobilul inca nu va apartine in acte, atunci nu se va putea prezenta documentul respectiv.
Zi frumoasa!
Salut,mi-am deschis si eu un SRL, am luat registrul unic de control dupa 2 saptamani, casa de marcat si restul(nu stiu ce mai trebuie) nu le-am luat inca,cat mai pot sta fara sa ma duc la un contabil si sa imi deshid cond bancar,mentionez ca mai dureaza pana sa dau drumul la business,as vrea sa stau in stand by cam 6 luni. Multumesc
Buna ziua,
Chiar daca nu aveti activitate, anumite declaratii trebuie depuse – cum este D100, trimestrial – se depune pe 0. Daca ati infiintat firma in luna mai, atunci va trebui sa depuneti aceasta declaratia pana in 25 iulie 2021.
Pentru contul bancar nu exista o obligatie de deschidere sau un termen limita, aceasta deschidere este generata de necesitati, nu de o obligatie legala.
Zi frumoasa!
Un articol excelent, va multumim pentru informatii! Foarte utile.
Un articol excelent si concret, va multumim pentru toate aceste informatii! Foarte utile,multumim din suflet.
Buna ziua,
Am un SRL cu un domeniu de activitate si doresc sa l schimb cu altul. Se poate?
Buna ziua Gabriela,
Desigur, va trebui sa faceti aceasta mentiune la Registrul Comertului. Aici sunt documentele necesare: https://www.onrc.ro/index.php/ro/mentiuni/persoane-juridice/modificarea-obiectului-de-activitate
Mult succes!
SRL pentru activitate foto video la evenimente (nunti, botezuri, etc..) microintreprindere 3% din venit, fara salariati – 2 asociati , am nevoie de casa de marcat?
Buna ziua Clara,
Daca urmeaza sa incasati cash, direct de la persoane fizice, aveti nevoie de casa de marcat.
Zi frumoasa!
Buna ziua. Ce documente trebuie sa trimit lunar și ce taxe am dacă nu am nici un angajat?
Multumesc!!
Buna ziua,
Presupunem ca aveti un SRL – microintreprindere neplatitoare de TVA si fara salariati. In acest caz, trimestrial trebuie sa calculati/platiti 3% din veniturile inregistrate pe trimestrul respectiv si sa depuneti formularul 100.
Mult succes!
Buna ziua ,
Am o intrebare va rog. Am infiintat o firma SRL prin intermediul unei firme specializate , am inregistrat-o la anaf si am obtinut registrul unic de control in baza copiilor
Dar nici pana acum nu am intrat in posesia actelor originale si au trecut 3 luni. Posibil sa se fi ratacit prin posta.
Pot cere de la ONRC de pe raza judetului eliberarea unui set de documente noi ? Sau cum se procedeaza intro astfel de situatie ?
Buna ziua Cristi,
Puteti sa solicitati la ONRC un status al expedierii documentelor, astfel veti putea vedea unde s-a blocat coletul cu actele. In situatia in care nu reusiti sa primiti aceste acte, puteti face o cerere la ONRC de eliberare duplicat documente – cererea o puteti regasi la ei pe site https://www.onrc.ro/templates/site/formulare/11-10-190.pdf
Mult succes!
Buna ziua. Va multumesc pentru articol. Foarte util. As avea o intrebare, daca ma puteti ajuta:
Intentionez sa intru intr-un contract de colaborare cu o firma, fapt pt care voi deschide un SRL pe care sa imi inregistrez activitatea si sa facturez serviciile prestate.
Fiind administrator, fara angajati, voi avea taxa trimestriala de 3% din CA. Pe langa aceasta taxa, si plata contabilitatii, voi avea alte costuri (taxe/impozite/obligatii) pe SRL?
De asemenea, este vre-o restrictie, limita, regula, etc… referitor la retragerea baniilor din firma?
Multumesc si apreciez ajutorul dvs.
Buna ziua Ionut,
Multumim si noi pentru apreciere.
Pentru aa va raspunde, alte costuri nu veti mai avea, cu exceptia situatiei in care doriti sa distribuiti dividende, cand va trebui sa platiti 5% impozit pe dividende, iar ca persoana fizica daca aceste dividende incasate depasesc 12 salarii minime pe economie, atunci trebuie sa depuneti declaratia unica si sa platiti CASS (10%).
La ce retragere va referiti mai exact? Daca va referiti la dividende, acestea se pot distribui in limita profitului inregistrat, cu mentiunea ca 5% vor merge la stat, dupa cum mentionam mai sus.
Daca va referiti la operatiunile de incasari si plati in numerar, atunci trebuie sa tineti cont de prevederile mentionate in Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea OUG nr. 193/2002.
Speram ca raspunsul nostru sa va fie util.
Zi frumoasa!
Buna ziua,
Sunt angajat cu carte de munca dar as dori sa deschid si un SRL, ca si obiect de activitate fiind servicii de sonorizare evenimente/DJ-ing.
Intrebarea ar fi daca pot deschide un SRL in conditiile in care nu am o diploma in domeniu. Deasemenea am nevoie sa stiu daca pot functiona fara alti angajati.
Va multumesc!
Buna ziua Liviu,
Nu este nevoie de o diploma pentru deschiderea unui SRL. Puteti consulta la urmatorul link care sunt actele de care aveti nevoie pentru infiintarea unei firme la ONRC:
https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice/nume-colectiv
Sigur, puteti functiona fara angajati, in calitate de administrator al firmei.
Mult succes!
Bună ziua! O întrebare am, doresc sa colaborez cu Foodpanda, sa livrez pentru ei. Mai exact eu și soția mea, care din următoarele modalități sunt mai avantajoase? Contract angajare, pfa, srl? Eu sunt deja angajat la ei și plătesc mai bine de 40% taxe la stat din venitul brut.
Buna ziua Ionut,
Apreciem ca deschiderea unui SRL ar fi avantajos avand in vedere ca de ceva vreme asociatii au posibilitatea retragerii de dividende trimestrial, daca entitatea inregistreaza profit. In aceasta situatie puteti sa lucrati ca administrator al firmei fara sa fie nevoie sa va angajati.
Firma va avea de plata catre bugetul de stat un impozit de 3% (daca nu sunt salariati) pentru veniturile realizate si un impozit de 5% pentru dividendele distribuite. Iar dumneavoastra in calitate de persoana fizica ce incaseaza venituri din dividende, daca incasati dividende anuale peste plafonul a 12 salarii minime pe economie va trebui sa depuneti declaratia unica si sa platiti CASS 10%, asta ar fi 2.760 lei/an.
Mult succes!
Buna seara
Daca a am un srl online la domiciliu, sunt obligată să am contract pe firma cu firma de gunoi, apa , curent?
Buna ziua Gabriela,
Nu exista nicio obligatie in acest sens.
Zi frumoasa!
Buna ziua! Am deschis acum câțiva ani un PFA de care nu m am mai ocupat. Între timp s au adunat de plata 5000 de lei din penalități. Acum vreau sa mi deschid un SRL si nu pot pana nu achit. Știți cumva daca trebuie sa i achit pe toți odată sau pot face o eșalonare in câteva rate, iar între timp sa mi deschid firma?
Buna ziua,
Va putem pune la dispozitie un material publicat de ANAF cu privire la esalonarea la plata care poate va este de ajutor: https://static.anaf.ro/static/10/Galati/Vrancea/PRECIZ-ESALONARE-LA-PLATA.pdf, insa puteti sa obtineti un raspuns mai exact de la membrii ANAF, puteti sa-i contactati la urmatorul numar de asistenta – 031.403.91.60
Mult succes!
Pentru un SRL cu Asociat unic, fara angajati, unde asociatul unic este si Administrator, plus inca un administrator trecut in actul constitutiv.
1. Cine poate fi gestionarul in acest cotext? Este obbligatoriu numirea unui gestionar? Sau administratorii au si atributiile de gestionar?
2. Cum se desemneaza comisia de receptie a marfurilor in acest caz?
Buna ziua Florin,
Avand in vedere ca firma nu are alti angajati, puteti numi unul dintre administratori ca persoana care se ocupa si de gestiunea entitatii.
Zi frumoasa!
Bună ziua!
In luna noiembrie am infiinta un SRL intregistrat ca platitor pe veniturile microintreprinderilor si platitor trimestrial de TVA incepand cu data de 01 decembrie.
Imi puteti spune, va rog, in cat timp trebuie sa angajez un contabil care sa se ocupe de operarea documentelor contabile, declaratii si alte situatii financiar – contabile si care este salariul minim brut in situatia in care persoana va fi angajata cu timp partial de 2h?
Mentionez ca nu doresc sa inchei un contract cu o firma de contabilitate.
Va multumesc frumos!
Buna ziua Adriana,
Consideram ca ar trebui sa aveti un contabil pana la termenul de depunere al primelor declaratii fiscale. Nu exista un termen limita specificat în legislatie, insa pentru a putea depune declaratiile este nevoie de contabil.
Declaratiie de TVA la platitori trimestriali sunt pana in data de 25 a lunii urmatoare trimestrului. La fel este si pentru impozitul pe venitul microintreprinderilor, exceptie facand trimestrul 4 din 2021 pentru care termenul este 25 iunie 2022. Salariul minim pentru care puteti angaja la 2 ore un contabil, incepand cu 01.01.2022 este de 638 lei brut/luna (2.550 lei/4).
Mult succes!
Buna seara. As dori sa stiu daca pentru un PFA in sistem real deschis in data de 27.05.2019 se poate face trecerea la norma de venit, sau trebuie sa mai astept inca 1 an fiscal? Stiu ca dupa 2 ani fiscali se poate face trecerea, iar daca aceasta nu se realizeaza, perioada se mai prelungeste pentru inca 2 ani, doar ca nu sunt sigur daca 2019 e inclus ca an fiscal pentru PFA-ul meu.
Buna seara Marius,
Determinarea venitului net in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, este obligatorie pentru contribuabil pe o perioada de 2 ani fiscali consecutivi si se considera reinnoita pentru o noua perioada daca contribuabilul nu solicita revenirea la sistemul anterior, prin completarea corespunzatoare a declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice si depunerea formularului la organul fiscal competent pana la data de 25 mai, inclusiv a anului urmator expirarii perioadei de 2 ani, incepand cu anul 2019. Anul 2019 in care v-ati inceput activitatea este considerat primul an fiscal. Potrivit art 16 alin (1) din Codul fiscal, anul fiscal este anul calendaristic.
Seara frumoasa!
Buna seara ,
Doresc sa fac și eu in SRL pentru un magazin alimentar și doresc sa știu dacă se poate face și pentru Online ?
Buna ziua,
Se poate face si magazin fizic si magazin online, iar pentru fiecare veti putea folosi codurile CAEN dedicate modului de efectuare a tipului respectiv de comert.
Zi frumoasa!
Buna ziua!
Sper sa nu fiu prea off topic, dar cred ca m-ati putea ajuta cu un raspuns la urmatoarea situatie la care nu gasesc un raspuns clar:
Am posibilitatea de a lucra (Servicii IT) pentru un angajator din Belgia (locul de munca ar fi in mare parte in Belgia si ocazional „WFH” din Romania).
Forma de colaborare propusa a fost de SRL in Romania (taxe mai mici). Contractul de prestari servicii al SRL-ului roman nu va fi cu compania din Belgia ci cu o companie partenera din UK (firma de outsourcing din UK partenera a companiei din BE cu care au diverse contracte de recrutare).
Am incercat sa „deslusesc” conventia pentru evitarea dublei impozitari intre RO si celelalte state insa in cazul de mai sus nu inteleg unde ar trebui sa fie platite taxele. In Romania unde este infintat SRL-ul, in Belgia unde se desfasoara in mare parte activitatea? Sau in UK, fiind compania cu care SRL-ul din Romania are contractul? Este totul f neclar..
Va multumesc in avans!
M
Buna Mihai,
Sper ca raspunsul nostru sa mai fie inca util, chiar daca soseste cu intarziere. Avand in vedere ca va veti desfasura activitatea in Belgia, societatii din Romania ii poate reveni obligatia de a inregistra sediu fix, sediu permanent in acest stat, revenindu-i astfel obligatii legate de TVA si impozit pe profit conform legislatiei din Belgia. Spre exemplu, daca se infiinteaza un birou de lucru acolo, un sediu de unde lucreaza administratorul, atunci poate exista obligatia declararii unui sediu fix acolo, fiind necesara inregistrarea in scopuri de TVA acolo.
Va recomandam sa abordati un consultant fiscal din Belgia pentru a analiza daca potrivit legislatiei de acolo aveti obligatia de inregistrare fiscala. Legislatia fiecarei tari in parte impune tratamente fiscale diferite. Analiza acestora si a conventiei incheiate intre Romania si statul respectiv in materie de taxe dar si a altor acorduri de securitate sociala este importanta pentru a putea stabili obligatiile fiscale.
Daca nu exista obligatia de inregistrare fiscala in Belgia, atunci veti factura de pe firma din Romania, urmand ca taxele sa fie platite in Romania (impozit micro). In ce priveste UK, nu exista obligatii de inregistrare fiscala in aceasta tara.
Mult succes!
Buna ziua.am înființat recent un srl.am o intrebare.Cum se întocmește un deviz pt.manopera?multumesc
Buna ziua Dumitru,
Exista un act normativ in care puteti obtine informatii detaliate – H nr. 907 din 29 noiembrie 2016
privind etapele de elaborare si continutul-cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate din fonduri publice: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/185166
Zi frumoasa!
Buna seara! Pentru a-mi deschide o firma S.R.L la 18 ani, ce trebuie sa am in vedere pe langa cerintele legate de rezervarea numelui si a emblemei firmei, capital si documentele necesare aferente? Din cate am inteles taxele sunt mult mai mici.
Buna Tudor,
Toate informatiile necesare infiintarii unei SRL, precum si taxele care trebuie achitate sunt disponibile la urmatorul link:
https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice/nume-colectiv
Alte aspecte care este bine sa fie luate in considerare:
– a fost eliminata cerinta cu privire la capitalul minim social de 200 lei;
– taxele de infiintare au fost reduse, se mai achita doar taxa de publicare in M.O.
– inca de la infiintare firma va fi microintreprindere;
– puteti desfasura activitate in calitate de administrator fara sa aveti CIM pe firma.
Felicitari pentru initiativa si mult succes!
Buna ziua,
Detin un PFA si vreau sa imi fac si un SRL.
Daca in SRL incasez sume de la diversi clienti iar cu PFA-ul meu emit facturi catre SRL (tot al meu) iar la final de an SRL-ul va avea profit 0 pentru ca am emis eu facturi cu PFA-ul catre SRL si astfel PFA-ul a incasat tot ce era in SRL, o sa mai platesc taxe pentru SRL sau platesc in continuare numai pentru PFA?
Multumesc!
Buna ziua Andrei,
Pe SRL veti plati impozit pe micro 1% (daca sunt salariati) sau 3% (daca nu sunt salariati) daca emiteti facturi. Acesta se plateste trimestrial.
Zi frumoasa!
Bună ziua! Recent am infiintat un SRL, dar înca nu imi desfasor obiectul de activitate.
Vreau sa va intreb daca sunt obligat sa am un contabil daca inca nu am inceput sa imi desfasor obiectul de activitate?
Si din ce moment sunt obligat sa am un contabil?
Buna ziua Alin,
Consideram ca trebuie sa existe o persoana care sa va conduca contabilitatea (angajat sau firma de contabilitate), deoarece chiar daca nu desfasurati activitate, exista anumite activitati financiar-contabile care trebuie realizate (depunerea declaratiei 100 trimestrial pe 0, inventarierea patrimoniului cel putin o data pe an, situatii financiare etc.).
Mult succes!
Buna ziua .Baiatul meu sia facut firma dar nu a fost deschisa ce taxe sunt. Multumesc
Buna ziua,
Pentru anul 2022, daca inca nu are activitate, nu plateste nicio taxa. Dar atentie: trebuie sa depuna trimestrial declaratia 100 privind venitul microintreprinderilor cu suma 0.
Mult succes!
Buna ziua!
Am deschis un SRL cu focus pe turism acum 5 ani. Ulterior am plecat din tara si nu am folosit niciodata firma. Imi puteti spune care este procdura pentru a o inchide? Sau daca ramane deschisa pot lua vreo penalitate pentru ca nu am angajat contabil sau pe nimeni care sa se ocupe de firma? Din pacate planurile mele s-au schimbat acum 5 ani si am parasit tara. La momentul respectiv am adaugat-o pe sora mea ca administrator si am deschis si un cont bancar afiliat firmei insa am uitat complet de existenta firmei si vreau sa ma asigur ca nu acumulez datorii de la stat.
MULTUMESC MULT!
Buna ziua Laura,
Procedura de inchidere a firmei este usoara, mai ales daca nu aveti active pe firma, sau alte elemente patrimoniale si se deruleaza la ONRC.
Dizolvarea si lichidarea se realizeaza simultan, fara numire de lichidator. Actele necesare sunt aici:
https://www.onrc.ro/index.php/ro/dizolvari-lichidari-radieri/persoane-juridice/dizolvarea-si-lichidarea-simultana-a-snc-scs-srl-si-gie
Veti avea nevoie de un expert contabil care sa faca bilantul de lichidare. Datorii nu aveti daca nu ati derulat activitate. Posibil sa mai existe anumite amenzi pentru nedepunerea declaratiilor, dar acest lucru se poate verifica la ANAF.
Mult succes!
Bună ziua… As avea o întrebare… As dori sa cumpăr un taxi… Fiind pe srl…. Sa îl trec pe firma mea nou înființată… Tot srl… Se poate?
Buna ziua,
Daca am inteles bine intrebarea, va referiti la situatia in care achizitionati un taxi pe un SRL si apoi intentionati sa il transferat pe alt SRL – nou infiintat. Desigur, se poate face acest lucru prin vanzare de pe vechea firma pe noua firma.
Mult succes!
buna ziua, daca deschid un SRL cu domeniul de activitate in manichiura( mai exact aplicare de unghii false) ca sa activez fara angajati doar eu ca administrator imi trebuie certificare pentru cursuri ? optin diploma pentru cursurile facute dar fara certificare acreditata de catre ministerul muncii. Ma impiedica in a profesa aceasta meserie ? precizez ca sunt in perioada de invatamant profesional lucru care o sa imi permita optinerea certificarii dupa finalizare.
o zi buna !
Buna ziua,
In cazul unei SRL consideram ca nu este necesara calificarea, insa mare atentie – trebuie sa obtineti avizele necesare desfasurarii acestei activitati.
Mult succes!
Buna dimineața.
Băiatul meu a deschis o firma acum 10 luni,Ce se întâmplă dacă firma nu a funcționat deloc.Va mulțumesc!
Buna ziua Ioana,
Daca firma nu a functionat deloc, dar are depuse declaratiile la timp (cu suma in 0), atunci nu este nicio problema. Problema apare daca nu s-au depus declaratiile, caz in care firma va fi declarata ca inactiva. Contribuabilul/platitorul persoana juridica sau orice entitate fara personalitate juridica este declarat inactiv si ii sunt aplicabile prevederile din Codul fiscal privind efectele inactivitatii daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) nu isi indeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazută de lege;
b) se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
c) organul fiscal central constatata ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
d) inactivitatea temporara inscrisa la registrul comertului;
e) durata de functionare a societatii este expirata;
f) societatea nu mai are organe statutare;
g) durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata.
Contribuabilul/platitorul declarat inactiv conform lit. a), d) – g) se reactiveaza daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) isi îndeplineste toate obligatiile declarative prevazute de lege;
b) nu inregistreaza obligatii fiscale restante.
Mult succes!
buna ziua!se poate deschide o firma doar pentru a avea carte de munca?fara ca firma sa producă ceva doar ca eu sa am carte de munca !multumesc
Buna ziua Ionela,
Se poate deschide o societate care sa aiba un angajat si care sa nu factureze nimic, mai precis sa nu aiba activitate, insa pentru a sustine costurile cu salariile si taxele salariale va fi necesara o creditare continua a societatii de catre asociati, ceea ce va duce la o crestere continua a datoriilor societatii fata de asociati.
La inchiderea firmei va trebui sa tineti cont de existenta acestei datorii, fiindca bilantul de lichidare se intocmeste cu sumele in 0.
Mult succes!
Buna ziua. Baiatul meu are infiintata o firma prestari servicii, forma juridica SRL, cod CAEN 5221 (parcare auto) din luna iunie 2022.
Nu a functionat pana acum, a depus Declaratia 100 la trimestru, inclusiv decembrie 2022. Cat timp poata pastra firma in inactivitate? Multumesc.
Buna ziua Luminita,
Daca depuneti toate declaratiile datorate pe 0, nu exista un termen limita pentru care puteti sa nu aveti activitate.
Deci este pe perioada nedeterminata.
Mult succes!
Buna ziua! Doresc sa imi deschid un SRL, magazin online. Dupa înregistrare, doresc sa tin firma o perioada fara activitate. Cat timp firma nu funcționează, pot depune eu ca si administrator declaratia trimestriala din care se atesta ca nu am încasări/activitate economică? Sau am nevoie de un contabil ?
Mulțumesc anticipat!
Buna ziua,
Potrivit legii contabilitatii nr. 82/1991 exista doua variante pentru a tine contabilitatea unei companii:
Varianta 1
Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare. Prin persoana imputernicita sa indeplineasca functia de director economic sau contabil-sef se intelege o persoana angajata potrivit legii care are studii economice superioare si care are atributii privind conducerea contabilitatii entitatii.
Varianta 2
Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii în domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale CECCAR din Romania. Raspunderea pentru aplicarea necorespunzatoare a reglementarilor contabile revine directorului economic, contabilului-sef sau altei persoane imputernicite sa indeplineasca aceasta functie, impreuna cu personalul din subordine. In cazul in care contabilitatea este condusa pe baza de contract de prestari de servicii, incheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale CECCAR din Romania, raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestora, potrivit legii si prevederilor contractuale.
Acestea sunt cele doua variante. Acum, cat timp societatea nu are activitate nu se pune problema unor inregistrari contabile, doar a depunerii declaratiilor in 0. Daca detineti SPV si certificat digital pe firma, consideram ca puteti sa le depuneti dumneavoastra in 0.
Mult succes!
Buna ziua. Spuneti-mi va rog, daca infiintez luna asta o firma, o pot declara inactiva din start o perioada de timp, si cand imi gasesc primul client sa o fac activa ? Cat timp asi putea-o tine inactiva de la infiintare? ( daca este un asa termen)
Pentru mine inactiva ar insemna sa nu am contabiliate de facut, sa fie cumva firma facuta si trasa pe dreapta dar sa o pot activa cand e momentul.
Va multumesc
Buna ziua Viorel,
Puteti sa o suspendati la ONRC dupa infiintare pentru o perioada de 3 ani. Dupa expirarea celor 3 ani, puteti fie sa o activati fie sa o radiati.
Mult succes!
Buna ziua , am deschis un srl magazin mixt , si mai multe coduri caen secundare cum ar fi :bar , constructi , acum urmeaza sa merg la contabil
Mi sa spus ca pot sa aleg intre 16% sau 1% impozit
Va rog daca puteti sa imi spuneti care este diferenta si ce ma sfatuiti ?
Buna ziua Andreea,
Sunt 2 sisteme diferite: microintreprinderea plateste impozit pe venit (1% sau 3%) si nu conteaza cheltuielile. Pe de alta parte, daca optati pentru a fi platitor de impozit pe profit atunci se datoreaza 16% din (Venituri – Cheltuieli). Pentru a fi microintreprindere trebuie indeplinita o lista de conditii. Pe de alta parte, daca estimati ca in primul an nu veti obtine profit, puteti sa incepeti ca platitor de impozit pe profit fiindca nu veti avea taxe de plata si ulterior, daca este mai convenabil, sa optati a fi microintreprindere.
Mult succes!
Buna ziua. Am un salon de tuns de 2 ani și ceva . Cineva care a lucrat alaturi de mine a plecat în alt oraș la o distanta de 15 km și a deschis un salon cu acel nume. Este legal acest lucru? Adică nici nu mi-a cerut opinia și în plus de asta continua sa își facă reclama insinuand ca și cum eu as fi deschis acel salon(ca și cum mi-as fi deschis încă un spatiu) lăsând loc de confuzie pentru clienți. Va mulțumesc anticipat de răspuns.
Buna ziua Shelly,
Este important de stiut daca dumneavoastra ati inregistrat marca sub care operati. Daca da, atunci este ilegal sa foloseasca aceeasi marca. Daca nu ati inregistrat marca, va recomandam sa faceti acest lucru cat mai repede posibil.
Mult succes!
Bună ziua! Am înființat recent o firmă transport marfă (S.R.L.). Dacă momentan dețin un singur camion, e nevoie de contabil sau pot eu (administrator) să țin contabilitatea firmei ? Care sunt pașii de urmat in acest sens ?
Buna ziua Ana,
Din moment ce aveti firma, trebuie sa aveti obligatoriu si un contabil – fie angajat, fie extern, cu contract de prestari servicii. Nu puteti sa tineti dumneavoastra singura contabilitatea.
Speram ca aceste informatii sa va fie utile.
Mult succes si o zi frumoasa!