Utilizatorii de case de marcat electronice fiscale au obligatia sa faca toate demersurile necesare pentru conectarea caselor de marcat electronice fiscale la MF – ANAF pana la data de:
- 30.06.2021 – pentru aparatele de marcat electronice fiscale detinute de operatori economici incadrati in categoria marilor contribuabili
- 30.11.2021 – pentru aparatele de marcat electronice fiscale detinute de operatori economici incadrati in categoria contribuabililor mici si mijlocii
- la momentul fiscalizarii, daca operatiunea se realizeaza ulterior datelor 30.06.2021, respectiv 30.11.2021, in functie de categoria operatorilor economici care detin aparatele de marcat electronice fiscale
Conectarea caselor de marcat electronice fiscal la MF – ANAF este reglementata de Ordinul nr. 435/25 martie 2021 si se poate face inca din data de 31.03.2021, insa termenele finale pana la care este obligatorie aceasta tranzitie sunt cele mentionate mai sus.
Entitatile care nu vor efectua demersurile necesare in vederea conectarii caselor de marcat pana la termenele stabilite vor putea fi sanctionati.
Conectarea la MF – ANAF se va putea realiza doar daca detii o casa de marcat electronica fiscala. Daca inca nu ai reusit sa deti o astfel de casa de marcat, atunci primul pas acesta ar trebui sa fie, conform art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999.
Daca utilizezi case de marcat electronice fiscale si te afli in afara zonei deservite de retele de comunicatii, atunci ai obligatia de a informa ANAF cu privire la aceast aspect, prin depunerea declaratiei pe propria raspundere, prevazuta la anexa 2 la Ordin ANAF nr. 435/2021 care se transmite organului fiscal exclusiv online prin transmiterea formularului F4110, cu respectarea termenelor:
- pana la 30.06.2021 de catre operatorii economici din categoria marilor contribuabili
- pana la 30.11.2021 de catre operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici
- in termen de 2 zile lucratoare de la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal, pentru operatorii economici care achizitioneaza aparatele de marcat electronice fiscale ulterior datei de 01.07.2021, respectiv 01.12.2021
Scopul acestei operatiuni de conectare a caselor de marcat la MF – ANAF este acela de simplificare a procesului de transmitere a datelor, de minimizare si evitare pe cat posibil a erorilor.
Mai exact, datele inregistrate de aparatul de marcat electronic fiscal (dupa momentul concectarii aparatului la sistemul informatic) se vor transmite automat de catre aparatul de marcat dupa generarea raportului Z de inchidere zilnica.
Astfel ca, nu va mai fi necesara in aceasta situatie transmiterea declaratiei A4200.
Atentie!
Datele inregistrate de aparatul de marcat electronic fiscale (pana la momentul realizarii conectarii) vor fi transmise de operatorul economic (detinator al AMEF) conform prevederilor Ordin ANAF nr. 627/2018, prin depunerea declaratiei A4200 pana la data de 20 a lunii urmatoare celei de raportare.
Exemplu: Daca data de trecere in functionare online este 10.06.2021, atunci pentru perioada 01.06.2021 – 09.06.2021 datele se vor transmite prin intermediul declaratiei A4200. Incepand cu data de 10.06.2021 datele se vor transmite automat de catre aparatul de marcat dupa generarea raportului Z de inchidere zilnica.
Pasii in vederea conectarii aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic MF – ANAF trebuie efectuati efectiv de catre distribuitorii autorizati/ unitatile acreditate de service, adica de firma de la care ai achizitionat casa de marcat electronica fiscala si care iti asigura mentenanta acesteia.
Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.
Buna ziua,
Comentariul meu este ca incurajez generatiile si apreciez enorm pentru vointa,straduinta de a se informa ,de a lua viata si afacerea in piept.Acum cand este legislatia atat de stufoasa fiscalitatea atat de apasatoare pe umerii oamenilor de afaceri .Cu stima si consideratiune,doamna Delia .
Buna ziua,
Multumim mult pentru aprecieri! I-am transmis Deliei cuvintele dumneavoastra atat de frumoase!
O zi minunata sa aveti!
Ce se intampla daca societatea mea nu mai are activitate de 2 ani iar eu nu ma aflu in acest moment in tara ?
Buna ziua Mihaela,
In aceasta situatie, trebuie sa luati legatura cu firma de la care ati achizitionat casa de marcat, fiindca aceasta se ocupa de toata procedura de conectare la serverele ANAF. Nu este neaparat nevoie sa fiti in tara, totul se poate realiza si online.
In ceea ce priveste conexiunea ei, ar fi doua variante:
– o conectati si depuneti lunar F4109 cum ca nu exista tranzactii, daca dumneavoastra considerati ca in viitor o sa mai aveti nevoie de ea, sau
– nu o mai conectati la serverele ANAF si o defiscalizati (instrainati); in acest sens, daca veti considera ca nu mai aveti nevoie de ea, se va depune o singura data formularul F4105.
Speram ca aceste informatii sa va fie utile.
Zi frumoasa!