Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
Intrebari din Domeniu

Conectarea casei de marcat la ANAF – pasii care trebuie efectuati

Conectare casa marcat ANAF

Utilizatorii de case de marcat electronice fiscale au obligatia sa faca toate demersurile necesare pentru conectarea caselor de marcat electronice fiscale la MF – ANAF pana la data de:

  • 30.06.2021 – pentru aparatele de marcat electronice fiscale detinute de operatori economici incadrati in categoria marilor contribuabili
  • 30.11.2021 – pentru aparatele de marcat electronice fiscale detinute de operatori economici incadrati in categoria contribuabililor mici si mijlocii
  • la momentul fiscalizarii, daca operatiunea se realizeaza ulterior datelor 30.06.2021, respectiv 30.11.2021, in functie de categoria operatorilor economici care detin aparatele de marcat electronice fiscale

Conectarea caselor de marcat electronice fiscal la MF – ANAF este reglementata de Ordinul nr. 435/25 martie 2021 si se poate face inca din data de 31.03.2021, insa termenele finale pana la care este obligatorie aceasta tranzitie sunt cele mentionate mai sus.

Entitatile care nu vor efectua demersurile necesare in vederea conectarii caselor de marcat pana la termenele stabilite vor putea fi sanctionati.

Conectarea la MF – ANAF se va putea realiza doar daca detii o casa de marcat electronica fiscala. Daca inca nu ai reusit sa deti o astfel de casa de marcat, atunci primul pas acesta ar trebui sa fie, conform art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999.

Daca utilizezi case de marcat electronice fiscale si te afli in afara zonei deservite de retele de comunicatii, atunci ai obligatia de a informa ANAF cu privire la aceast aspect, prin depunerea declaratiei pe propria raspundere, prevazuta la anexa 2 la Ordin ANAF nr. 435/2021 care se transmite organului fiscal exclusiv online prin transmiterea formularului F4110, cu respectarea termenelor:

  • pana la 30.06.2021 de catre operatorii economici din categoria marilor contribuabili
  • pana la 30.11.2021 de catre operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici
  • in termen de 2 zile lucratoare de la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal, pentru operatorii economici care achizitioneaza aparatele de marcat electronice fiscale ulterior datei de 01.07.2021, respectiv 01.12.2021

Scopul acestei operatiuni de conectare a caselor de marcat la MF – ANAF este acela de simplificare a procesului de transmitere a datelor, de minimizare si evitare pe cat posibil a erorilor.

Mai exact, datele inregistrate de aparatul de marcat electronic fiscal (dupa momentul concectarii aparatului la sistemul informatic) se vor transmite automat de catre aparatul de marcat dupa generarea raportului Z de inchidere zilnica.

Astfel ca, nu va mai fi necesara in aceasta situatie transmiterea declaratiei A4200.

Atentie!

Datele inregistrate de aparatul de marcat electronic fiscale (pana la momentul realizarii conectarii) vor fi transmise de operatorul economic (detinator al AMEF) conform prevederilor Ordin ANAF nr. 627/2018, prin depunerea declaratiei A4200 pana la data de 20 a lunii urmatoare celei de raportare.

Exemplu: Daca data de trecere in functionare online este 10.06.2021, atunci pentru perioada 01.06.2021 – 09.06.2021 datele se vor transmite prin intermediul declaratiei A4200. Incepand cu data de 10.06.2021 datele se vor transmite automat de catre aparatul de marcat dupa generarea raportului Z de inchidere zilnica.

Pasii in vederea conectarii aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic MF – ANAF trebuie efectuati efectiv de catre distribuitorii autorizati/ unitatile acreditate de service, adica de firma de la care ai achizitionat casa de marcat electronica fiscala si care iti asigura mentenanta acesteia.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala. In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.

4 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *