Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
#actualIntrebari din Domeniu

Cronica antreprenoriala – despre indemnizatia de somaj, beneficiarul real si alte noutati legislative

Cronica Antreprenoriala

Daca vrei sa fii la curent cu modificarile care impacteaza mediul de business in aceasta perioada, urmareste articolele noastre din categoria Cronica antreprenoriala. Iata ce avem azi pe lista:

  • A fost modificat formatul documentelor necesare solicitarii indemnizatiei de somaj tehnic (Ordinul nr. 1432/2020 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020). Depunerea tuturor solicitarilor de sume se face prin platforma aici.gov.ro.
  • Modalitatile prin care se va putea depune declaratia privind beneficiarul real pentru entitatile carora le revine in continuare aceasta obligatie au fost actualizate prin Legea nr. 208 din 23 septembrie 2020 privind modificarea si completarea unor acte normative. Astfel, potrivit prevederilor actualizate, declaratia se poate da in fata reprezentantului oficiului registrului comertului sau se poate depune, personal sau prin reprezentant, avand data certa, data de notarul public ori atestata de avocat.
  • In ce priveste inregistrarile la Registrul Comertului, prin Legea 208/23.09.2020 se introduce ca element de noutate prevederea ca in absenta comerciantului persoana fizica, respectiv a reprezentantului asociatiei familiale, semnatura acestuia poate fi inlocuita prin prezentarea la registrul comertului, de catre avocat, a imputernicirii avocatiale care contine semnatura clientului, respectiv a comerciantului persoana fizica sau a reprezentantului asociatiei familiale. Semnatura persoanei fizice trebuie data personal in fata avocatului si va fi folosita in intreaga activitate a comerciantului persoana fizica, respectiv a reprezentantului asociatiei familiale.
    De asemenea si in cazul inmatricularii societatilor comerciale, avocatii vor avea aceleasi drepturi de reprezentare.
  • Cazierul judiciar pentru persoane fizice se va putea solicita si de catre avocatul persoanei fizice in baza imputernicirii avocatiale emise cu respectarea prevederilor Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si functionarea profesiei de avocat si Statutului profesiei de avocat, sau dupa caz, de alt imputernicit, pe baza unei procuri autentificate de catre notarul public. Continutul procurii, respectiv al imputernicirii avocatiale trebuie formulat in termeni clari, din care sa rezulte persoana sau, dupa caz, avocatul care a fost mandatat, scopul si durata mandatului (Legea 208/23.09.2020)
  • 30 septembrie 2020 este termenul pentru :
    depunerea raportarilor contabile semestriale de catre entitatile care in anul 2019 au avut cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei
    depunerea declaratiei 394 pentru luna precedenta
    termenul limita de depunere a notificarii, prin care se manifesta intentia de a beneficia de masura de restructurare a obligatiilor bugetare restante. Se incadreaza la aceasta facilitate contribuabilii care inregistreaza obligatii bugetare restante la data de 31.07.2020 si care doresc sa isi restructureze aceste obligatii bugetare potrivit prevederilor Cap.I din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, avand insa sarcina sa notifice organul fiscal competent cu privire la aceasta intentie. Dupa acest termen, contribuabilii sunt decazuti din dreptul de a mai beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare. Contribuabilii, care depun notificari pana la data de 30 septembrie 2020 si care isi mentin intentia de a beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, pot depune cereri de restructurare a obligatiilor pana la data de 31 decembrie 2020, data pana la care trebuie sa se adreseze unui expert independent, in vederea intocmirii unui plan de restructurare si a testului creditorului privat prudent.
  • Ministerul economiei a finalizat procesul de selectie a bancilor partenere pentru acordarea de granturi conform OUG 130/2020. Cele 7 institutii de credit sunt:
    • Banca Romaneasca
    • OTP Bank Romania
    • BRD
    • Banca Transilvania
    • BCR
    • CEC Bank
    • Raiffeisen Bank
  • Datele statistice publicate de Oficiul National al Registrului Comertului indica faptul ca in primele opt luni ale anului 2020 s-au realizat cu aproape 28% mai putine inmatriculari comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. In cazul PFA-urilor scaderea a fost de 17% in timp ce in cazul SRL-urilor scaderea a fost de 27.7%.
  • In 23 septembrie 2020 s-a publicat Ordinul nr. 2.737 din 10 septembrie 2020 privind aprobarea modelului si continutului actelor de control si ale unor formulare utilizate in activitatea de inspectie economico-financiara, cum sunt: raportul de inspectie economico-financiara, procesul verbal de inspectie, raportul de urmarire a indeplinirii masurilor dispuse, raport de verificare documentara prealabila, nota de constatare, etc.
  • Lucratorii frontalieri, adica acele persoane care lucreaza pe teritoriul altui stat decat cel de rezidenta si care revin periodic, zilnic sau cel putin saptamanal in statul de rezidenta vor putea solicita o legitimatie de lucrator frontalier, in baza unei legi promulgate in 25 septembrie 2020. Pot solicita eliberarea legitimatiei si membrii familiei lucratorului frontalier, respectiv persoanele care locuiesc mpreun? cu acesta. Valabilitatea legitima?iei este egala cu cea a contractului de munca, dar nu mai mult de cinci ani. In punctele de trecere rutiere unde infrastructura o permite, Ministerul Afacerilor Interne va deschide benzi speciale de trecere dedicate lucratorilor frontalieri si membrilor familiei acestuia care poseda legitimatia.
  • Persoanele care nu au calitatea de pensionar si care vor sa isi completeze stagiul de cotizare pentru dreptul de pensie vor putea sa plateasca retroactiv contributia la pensii pentru cel mult 6 ani. In situatii exceptionale, in care carnetele de munca nu se mai gasesc sau sunt deteriorate, perioadele de stagiu de cotizare realizate in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001 ar putea fi valorificate n baza informatiilor din arhiva electronica de la casele de pensii publice, daca acestea sunt complete.Cele doua masuri au fost aprobate de Guvern printr-o Ordonanta de Urgenta care modifica si completeaza Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala. In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *