Am reinceput proiectul Prima mea afacere, un proiect prin care ne dorim sa venim in sprijinul acelora dintre voi care au nevoie de informatii corecte despre diverse aspecte ale lansarii unui business. Discutam prieteneste, la o cafea, cu specialisti din diferite domenii de interes pentru orice antreprenor aflat la inceput de drum.
Invitatii din saptamana aceasta au fost Daniel Sandu, Managing Partner la DC Conta si Octavian Ciuraru, Managing Associate la PSBH. Acestia au raspuns intrebarilor adresate de voi, atat in timpul live-ului, cat si inainte, prin formularul anonim din pagina evenimentului. Nelamuririle adresate au fost atat din domeniul contabil, cat si din cel juridic.
Printre intrebarile transmise invitatilor nostri amintim:
- Cum sa am o relatie mai apropiata cu contabilul meu? Concret, care sunt lucrurile pe care ar trebui sa le discut periodic cu el/ea ca sa ma asigur ca avem amandoi o intelegere corecta a situatiei firmei?
- Persoanele fizice care fac investitii folosind platforme online dedicate (actiuni la bursa sau crypto) au nevoie de un contabil pentru declararea corecta a veniturilor?
- Cat costa serviciile de contabilitate pentru o microintreprindere platitoare de TVA si in functie de ce se stabileste pricing-ul? Am primit cateva oferte foarte diferite si nu stiu ce sa aleg. Cum imi aleg contabilul?
- Eu ca persoana fizica (artist) pot face vanzare de ilustratii si obiecte de arta create de mine fara sa imi fac PFA? Ce ar trebui sa stiu legat de optiunea aceasta sau daca ar fi mai bine sa deschid un PFA?
- Ce este mai avantajos în 2022 ca forma de organizare, PFA/II sau SRL? Sunt designer de interior si am găsit un client, dar nu stiu cum sa procedez mai departe.
- Pot sa lucrez remote din alta tara si sa fiu angajat in Romania? Exista legislatie in acest sens?
- Am o firma de coaching de business in Romania si am primit o oferta de colaborare din Austria. Pot factura catre persoana respectiva de pe firma din Romania?
Daca nu ai reusit sa vezi live-ul poti urmari inregistrarea mai jos:
Urmatoarea discutie va fi despre Working remote. Invitata noastra este Cristina Savuica de la Lugera – The people republic. Daca nu te-ai inscris inca la eveniment, te invitam sa o faci acum.
Vrei sa revezi toate episoadele seriei Prima mea afacere? O poti face pe canalul nostru de Youtube sau pe SmartBill la sectiunea Resurse – Invata. Poti asculta seria Prima mea afacere pe SmartBill Podcasts sau pe Spotify.
Bună seara și toată stima! Am o întrebare va rog: cu cât rămâne în mână o persoana care adopta un copil, după toate taxele care se duc către stat? Sa fiu mai explicita care ii este salariul net? 🙏Mulțumesc!
Buna ziua,
Este important de mentionat care este salariul brut pe care il aveti pentru a putea stabili salariul net.
In mod normal, la un domeniul de activitate in care nu se aplica facilitati, avem: CAS 25%, CASS 10% care se retin din salariul brut. Apoi, se mai retine impozit care se determina astfel: 10%* (salariul brut-CAS-CASS-deducere personala).
Prin adoptia unui copil, veti beneficia de o deducere personala mai mare fata de situatia actuala. Pe de alta parte, prin Legea adoptiei se stabileste ca adoptatorul sau familia adoptatoare beneficiaza, cu titlul de sprijin financiar, de o indemnizatie lunara, denumita in continuare indemnizatie de sprijin, raportata la indicatorul social de referinta, in cuantum de 1,20 ISR (in prezent ISR este 525.5 lei), pentru fiecare copil care, la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti de incuviintare a adoptiei, se afla in una dintre următoarele situatii:
a) are varsta cuprinsa intre 3 si 6 ani;
b) este incadrat in grad de handicap usor sau mediu;
c) face parte dintr-un grup de 2 frati adoptabili impreuna.
Exista mai multe situatii in care aceasta indemnizatie se majoreaza – le puteti regasi detaliat incepand cu art. 100.1 din legea urmatoare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/52896
Zi frumoasa!
Buna ziua! Pentru intreprindere individuala am nevoie de casa de marcat daca doresc sa imi fac magazin online nu fizic, pe site?
Si legat de taxe, trebuie sa platesc chiar daca nu am profit sau am citit ca tva ul se plateste doar atunci cand ajungi la o anumita suma ori pot sa aleg sa il platesc.
Buna ziua Diana,
Casa de marcat nu este necesara daca magazinul este online. Daca sunteti microintreprindere datorati impozit 1% pentru veniturile obtinute, indiferent ca sunteti pe profit sau pe intreprindere. Legat de TVA este un plafon de 300.000 lei, prin a carui depasire societatea devine automat platitoare de TVA.
Mult succes!
Buna ziua. Pentru un SRL cu un angajat în domeniul IT, care nu are niciun contract pe perioada 2024, ce taxe trebuie plătite?
Buna ziua Andreea,
Daca nu are salariati si nici profit, atunci nu se datoreaza nicio taxa.
Mult succes!