Autentificare Cloud

Contact

Bill
Iti plac articolele noastre? Ei bine, sa stii ca afacerea ta va iubi produsele SmartBill!       Afla mai multe
ContaProgramele SmartBill

Vanzarile la distanta in SmartBill

Vanzare la distanta SmartBill

Despre vanzarile la distanta am mai vorbit intr-un articol anterior, ce inseamna, cum se diferentiaza de livrarile intracomunitare si cum sunt ele tratate din punct de vedere al TVA. De asemenea, aminteam si cum SmartBill Conta permite inregistrarea vanzarilor la distanta, configurarea conturilor pentru TVA in ceea ce priveste aceste tranzactii, oferind in acelasi timp posibilitatea de a obtine rapoarte clare ale sumelor de TVA ce trebuie platite in respectivele tari in care se realizeaza vanzarile.

Inca o data, echipele de dezvoltare produs din cadrul SmartBill vin in intampinarea clientilor nostri cu actualizari importante ale modulelor Facturare/Gestiune si Conta in ceea ce priveste vanzarile la distanta, pentru a permite gestionarea mai simpla a acestora.

Astfel, pentru ca o vanzare sa fie corect recunoscuta ca o vanzare la distanta trebuie respectati doi pasi principali:

1. Sa completezi in mod corect CIF-ul intracomunitar

  • Daca te inregistrezi in fiecare tara in care faci vanzarea, vei folosi CIF-ul din tara respectiva
  • Daca te-ai inregistrat in One Stop Shop, vei folosi CIF-ul tau la care adauga sufixul _OSS (ex: RO123456789_OSS)

2. Atunci cand emiti o factura de vanzare la distanta, vei alege la CIF emitent CIF-ul intracomunitar

Indiferent daca firma este inregistrata in tara in care se face vanzarea la distanta sau in sistemul One Stop Shop, CIF-ul intracomunitar se completeaza in acelasi loc in aplicatie:

In interfata se poate adauga un singur CIF intracomunitar. Daca este nevoie de mai multe CIF-uri intracomunitare, firma fiind inregistrata in mai multe tari, te invitam sa contactezi echipa de suport, care te va ajuta sa rezolvi situatia.

Daca firma este inregistrata in sistemul OSS, este foarte important sufixul _OSS : asa vor fi recunoscute in Conta tranzactiile ca fiind vanzari la distanta.

Atentie! Daca se foloseste un CIF One Stop Shop, sufixul „_OSS” este ascuns de pe facturile emise. Ramane doar CIF-ul companiei.

Reamintim ca nu toate vanzarile facute in tari din UE sunt considerate vanzari la distanta. Trebuie respectate cateva conditii:

  • Clientul sa fie dintr-o tara UE
  • Clientul sa fie o persoana neimpozabila (firma neplatitoare de TVA sau persoana fizica)
  • Sa se fi depasit plafonul de 10.000 de euro

Atentie: Tara clientului este foarte importanta atunci cand se foloseste sistemul OSS: in functie de aceasta se va stabili tara in care se face vanzarea la distanta. Este o informatie utila care va ajuta la intocmirea declaratie D398, pentru vanzari la distanta. Daca nu este completata, in Conta va ajunge ca vanzare la distanta dar „fara tara”.

Daca nu se foloseste sistemul OSS si firma este inregistrata in tara in care se face vanzarea, tara este determinata din cele doua carctere care preced CIF-ul (ex: HU, BG etc.).

Atunci cand se realizeaza exportul in Saga, facturile care contin la CIF emitent sufixul „OSS” vor avea completat campul FacturaTip = „X”. Vor ajunge in Saga pe tip document „X”, care corespunde vanzarilor la distanta.

In SmartBill Conta, vanzarile la distanta poti fi inregistrate in doua feluri:

  • Prin sincronizare, datele fiind preluate direct din SmartBill Facturare / Gestiune
  • Prin adaugare manuala

Pentru ca la sincronizare datele sa fie preluate corect trebuie respectate cateva conditii:

  • Daca firma este inrolata in One Stop Shop, atunci factura trebuie sa aiba CIF emitent care sa contina „_OSS”. Este o conditie obligatorie: daca nu se respecta, tranzactia nu va fi identificata ca Vanzare la distanta.
  • Clientul sa aiba tara completata corect; in caz contrar, la tara vanzarii la distanta se va trece „fara tara”
  • Daca firma este inregistrata in tara in care face vanzarea la distanta, atunci factura sa fie facuta de pe un CIF intracomunitar corect, din tara in care se face vanzarea la distanta, aceasta fiind de asemenea o conditie obligatorie, de care depinde identificarea tranzactiei ca fiind Vanzare la distanta. Tara se va identifica din cele 2 caractere care preced CIF-ul (HU, BG, etc)

In plus, daca se doreste ca TVA-ul sa fie inregistrat pe anumite conturi contabile, trebuie configurate aceste conturi: Configurari > Setari conturi > TVA:

La click pe „Configureaza conturi pe tari” apare un ecran de configurare:

Se poate stabili orice cont de TVA se doreste, in functie de combinatia Tara si cota TVA. Daca nu se configureaza nicio tara, inregistrarile se vor pune pe contul implicit.

Iti prezentam cateva reguli:

  • Nu este nevoie sa definesti pe fiecare cota TVA. Daca vrei ca toate vanzarile dintr-o anumita tara sa ajunga pe un singur cont de TVA, lasa „orice cota” pe campul Cota TVA.
  • Nu poti avea de mai multe ori combinatia Tara – Cota TVA (ex. doua randuri cu Ungaria – 27%). Daca exista pentru aceeasi tara o linie cu „orice cota” si una cu o cota definita, vanzarile care vin pe cota respectiva for folosi contul de pe acel rand. Restul vor folosi „orice cota”.

Citeste si articolul precedent despre Vanzarile la distanta – ce sunt si cum se declara.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill program facturare, gestiune si contabilitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.