Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
Business Know-How

Termene importante pentru antreprenori in anul 2023: plata taxelor, calcul bonificatii, declaratii

Declaratii

In anul 2023 se aplica urmatoarele termene importante de depunere a unor declaratii si de plata a unor taxe:

1. Depunerea declaratiei unice este scadenta la data de 25 mai 2023.

Declaratia se depune pentru veniturile obtinute in calitate de persoana fizica. Tot la aceasta data sunt scadente obligatiile datorate pentru anul 2022. Declaratia se va putea depune, impreuna cu anexele completate, daca este cazul, astfel:

a) in format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin posta, cu confirmare de primire.

Data depunerii declaratiei in format hartie este data inregistrarii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la posta, dupa caz.

b) prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spatiul privat virtual “(SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnatura electronica calificata.

2. Depunerea situatiilor financiare pe anul 2022

Termenul de depunere pentru SRL-uri este de 150 de zile de la inchiderea exercitiului financiar, respectiv 30 mai 2023.

3. Depunerea declaratiei privind impozitul pe venit sau profit pentru trimestrul 4 al anului 2022

Termenul pentru depunerea declaratiei si pentru plata aferenta este data de 25 iunie 2023.

La calculul impozitului pe anul 2022 se pot aplica bonificatii, in functie de indeplinirea conditiilor privind capitalul propriu pozitiv si in crestere de la an la an.

a) Pentru platitorii de impozit pe profit:

– procentul aferent reducerii de impozit se aplica la impozitul pe profit anual, iar valoarea reducerii rezultate se scade din acesta; 

– impozitul pe profit anual reprezinta impozitul pe profit dupa scaderea creditului fiscal extern, impozitului pe profit scutit sau redus, sumelor reprezentand sponsorizare si/sau mecenat, burse private in limita prevazuta de lege, precum si a costului de achizitie a aparatelor de marcat electronice fiscale. 

b) Pentru platitorii de impozit pe veniturile microintreprinderilor:

– procentul aferent reducerii de impozit se aplica la impozitul datorat pe intregul an fiscal, iar valoarea reducerii rezultate se scade din impozitul aferent trimestrului IV; 

– in cazul in care valoarea reducerii este mai mare decat impozitul aferent trimestrului IV, diferenta care nu a fost scazuta din impozitul aferent trimestrului IV se scade din impozitul aferent trimestrelor anterioare, prin depunerea unei declaratii rectificative. 

Pentru microintreprinderile care devin platitoare de impozit pe profit in anul pentru care se aplica reducerea:

– procentul aferent reducerii de impozit se aplica asupra impozitului pe veniturile microintreprinderilor insumat cu impozitul pe profit, iar valoarea reducerii rezultate se scade  din impozitul pe profit, potrivit prevederilor aplicabile platitorilor de impozit pe profit; 

– in cazul in care valoarea reducerii este mai mare decat impozitul pe profit, diferenta care nu a fost scazuta din impozitul pe profit se scade din impozitul pe veniturile microintreprinderilor, prin depunerea unei declaratii rectificative.

4. Depunerea formularului 168 pentru inregistrarea contractelor de inchiriere la ANAF.

Documentul se utilizeaza pentru declararea contractelor de inchiriere incepand cu 01.01.2023. Cererea de inregistrare a contractelor de locatiune se completeaza si se depune de catre:

  • persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor si care au obligatia inregistrarii contractului la organul fiscal, potrivit legii;
  • locatorii care solicita inregistrarea contractului la organul fiscal pentru a constitui titlu executoriu pentru plata chiriei la termenele si modalitatile stabilite in contract sau, in lipsa acestora, prin lege.

Cum se poate depune cererea?

Cererea se depune in urmatoarele modalitati:

  • direct sau prin imputernicit, la registratura organului fiscal competent;
  • prin posta cu scrisoare recomandata sau
  • prin mijloace electronice de transmitere la distanta, dupa caz, la termenele stabilite de legislatia in vigoare.

Cererea se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute de formular. Un exemplar al cererii, insotit de copia contractului de locatiune, se depune la organul fiscal competent si un exemplar se pastreaza de contribuabil.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala. In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.

2 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *